|

آخرین وضعیت واردات آیفون ۱۴ به کشور

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل کشور گفت: با توجه به اینکه هنوز شناسه آیفون ۱۴ در گمرک ثبت نشده است بنابراین امکان ثبت سفارش برای این گوشی وجود ندارد.

آخرین وضعیت واردات آیفون ۱۴ به کشور

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل کشور گفت: با توجه به اینکه هنوز شناسه آیفون ۱۴ در گمرک ثبت نشده است امکان ثبت سفارش برای این گوشی وجود ندارد و از رویه قانونی و تجاری تاکنون آیفون ۱۴ به کشور وارد نشده است.

درخصوص واردات آیفون ۱۴ اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز شناسه آیفون ۱۴ در گمرک ثبت نشده است بنابراین امکان ثبت سفارش برای این گوشی وجود ندارد.

وی افزود: تا زمانی که شناسه آیفون ۱۴ به گمرک اضافه نشود امکان ثبت سفارش برای آن وجود ندارد. همچنین ارز به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار تعلق نمی‌گیرد تا شرکت‌ها بتوانند ثبت سفارش آن را انجام دهند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفت: برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، ارز حاصل از صادرات باید استفاده شود. البته هنوز ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نشده اما در سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش این گوشی‌ها داشتن ارز حاصل از صادرات خود، الزامی است.

عالیان اضافه کرد: واردکنندگان موبایل الزاماً صادرکننده آن نیستند و به همین دلیل چنین قانونی در واقع واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را با مانع مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: از رویه قانونی و تجاری تاکنون آیفون ۱۴ به کشور وارد نشده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل درخصوص هزینه‌هایی که برای رجیستری آیفون ۱۴ اعلام شده است، گفت: با توجه به اینکه شناسه این گوشی هنوز در سامانه EPL گمرک تعریف نشده است نمی‌توان هزینه رجیستری آن را اعلام کرد.

عالیان خاطرنشان کرد: مسافران نیز فقط پس از ثبت شناسه و مشخص شدن تعرفه این گوشی در سامانه EPL گمرک می‌توانند این گوشی را به کشور وارد کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها