|

بغداد در پی وساطت برای حل اختلافات منطقه‌ای است

وزیر خارجه عراق تأکید کرد که این کشور می کوشد که عامل ثبات و آرامش و وساطت برای حل اختلافات میان کشورهای منطقه باشد.

بغداد در پی وساطت برای حل اختلافات منطقه‌ای است

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی  عراق (واع)،القدس العربی و اسپوتنیک.

در این میان خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به دیدار فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق با برت مک‌گورک معاون امور خاورمیانه شورای امنیت ملی امریکا پرداخته است.

 

القدس العربی:

پادشاه اردن در دیدار با عباس: ایجاد دو کشور تنها راه حل پایان منازعه فلسطین واسرائیل است 

محمود عباس،رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وعبدالله دوم،پادشاه اردن درحاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره آخرین تحولات قضیه فلسطین رایزنی کردند.

عباس در این دیدار،پادشاه اردن را در جریان آخرین تحولات و اوضاع در اراضی فلسطین و تحولات سیاسی منطقه قرار داد.

عباس در این دیدار مواضع اردن در دفاع از حقوق ملت فلسطین در همه محافل بین المللی و حمایت از قضیه فلسطین و شهر قدس را تحسین کرد.

دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد که پادشاه اردن در دیدار با عباس بر لزوم تشدید همکاری و تداوم همکاری با برادران عرب وشرکای بین المللی برای پیشبرد امور به سمت ایجاد چشم انداز سیاسی برای قضیه فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت مشارکت برادران فلسطینی در پروژه های اقتصادی منطقه برای توانمندسازی آنها و حمایت از مقاومتشان تاکید کرد.

عبدالله دوم همچنین گفت که راه حل ایجاد دو کشور تنها راه حل پایان منازعه فلسطین واسرائیل است که برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967به پایتختی قدس شرقی را تضمین می کند.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

وزیر خارجه عراق: بغداد در پی وساطت برای حل اختلافات منطقه‌ای است

 وزیر خارجه عراق تأکید کرد که این کشور می کوشد که عامل ثبات و آرامش و وساطت برای حل اختلافات میان کشورهای منطقه باشد.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، در دیدار برت مک‌گورک معاون امور خاورمیانه شورای امنیت ملی امریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، روابط عراق و امریکا به خصوص در بخش‌های نظامی و امنیتی و سازوکار اجرای تفاهمات پیشین در نشست مذاکرات راهبردی دو کشور را بررسی کرد.

در این دیدار تحولات منطقه و روابط عراق با کشورهای منطقه بررسی شد و وزیر خارجه عراق تأکید کرد که عراق می‌کوشد که عامل ثبات و آرامش و وساطت برای حل اختلافات کشورهای منطقه باشد.

مک‌گورک نیز در این دیدار از تلاش‌های عراق برای تقویت صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

 

الخلیج اونلاین:

 ولیعهد عربستان: از همه تلاش‌ها برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم

ولیعهد عربستان تأکید کرد که کشورش از همه تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران اوکراین حمایت می‌کند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، میزبان رستم امریوف، فرستاد ویژه ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهوری اوکراین، بود.

محمد بن سلمان در این دیدار تأکید کرد که کشورش از همه تلاش‌های بین‌المللی جاری برای حل سیاسی بحران اوکراین حمایت می‌کند.

او گفت که عربستان به نوبه خود برای کاهش تبعات انسانی این بحران می‌کوشد.

 

اسپوتنیک: 

ابوالغیط در دیدار با میقاتی: انتخاب رئیس جمهور مهم‌ترین گام برای ثبات لبنان است

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار گفت که معتقد است، انتخاب رئیس جمهوری امروز مهم ترین گام در جهت ثبات لبنان است.

وی تاکید کرد که انتخاب رئیس جمهوری، کلید ضروری حل اوضاع اقتصادی بد در لبنان است و با توجه به سختی های فزاینده ای که شهروندان لبنانی متحمل هستند، این مساله بر کسی پوشیده نیست.

ابوالغیط ابراز امیدواری کرد که مقامات سیاسی لبنان مانع از ورود کشور به بن بست جدید شوند و به اهمیت انسجام مواضع برای انتخاب رئیس جمهوری جدید برای کشور پیش از پایان موعد ریاست جمهوری میشل عون که 31 اکتبر به پایان می رسد، اشاره کرد.

پیش از این جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب گفته بود دو طرف در این دیدار تحولات لبنان را بررسی کردند و میقاتی، گزارشی از تحولات بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان و راه های مطرح برای حل آن ارائه کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها