|

طرح جامع زیباسازی تا پایان سال نهایی می‌شود

عضو شوراى شهر تهران گفت: در مبلمان شهری کمبود زیادی داریم.

طرح جامع زیباسازی تا پایان سال نهایی می‌شود

به گزارش شبکه شرق، مهدی پیرهادی عضو شوراى شهر تهران اظهار کرد: بسیاری از افراد، شهروندان و حتی مدیران نمی‌دانند که چه حجم کاری در سازمان زیباسازی تولید می‌شود و بنابراین ضروری است که گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در صحن شورای شهر ارائه شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تلاش برای ایجاد المان‌های مناسب برای ورودی‌های شهر تهران، خاطر نشان کرد: از جمله کار‌های ماندگار این دوره از مدیریت شهری ساخت و احداث المان‌های ورودی‌های شهر تهران است که تا پایان دوره نصب می‌شود.

وی، بهره مندی از شیوه‌های نوین تکنولوژی و هوشمند سازی فعالیت‌های سازمان را از دیگر موضوعات اساسی و مهم عنوان کرد که باید در دستور کار سازمان زیباسازی باشد.

 

پیرهادی با اشاره به تبلیغات به عنوان یکی از ماموریت‌های سازمان زیباسازی، اظهار داشت: تقویت آموزش، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در تبلیغات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع سازمان زیباسازی نیز اظهار داشت: مقدمات این طرح فراهم شده و امیدواریم این طرح در سال جاری تصویب و ابلاغ شود.

پیرهادی بر بستر سازی جاذبه‌های زیبای شهر بر اساس موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: برای نمونه در بزرگراه کردستان می‌توان نمایی از استان کردستان را ایجاد کرد و بخشی از هویت آن استان را به نمایش گذاشت.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: استفاده از المان‌های مناسب برای خیابان‌ها و معابر بر اساس موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در جذب گردشگران خارجی و داخلی موثر باشد.

وی با بیان اینکه در شهر تهران باید نسبت به تقویت هویت اسلامی- ایرانی تلاش شود خاطر نشان کرد: نصب المان‌های مناسب در هویت بخشی به شهر کمک می‌کند.

پیرهادی با بیان اینکه در مبلمان شهری کمبود زیادی داریم، بر ضرورت تهیه و نصب مبلمان شهری با استفاده از طرح‌های خلاقانه، تاکید کرد.

وی ادامه داد: سعی کنیم از سازه مبلمان شهری به عنوان سازه فرهنگی و ساز‌های که مستقلاً هم هویت داشته باشد، استفاده کنیم.

وی با اشاره به موضوع جداره‌های شهری نیز این موضوع را با اهمیت عنوان کرد و گفت: موضوع محیط زیست یکی از موضوعات جدی است که زیبا سازی می‌تواند در طرح‌های جدار‌ها به آن بپردازد.

پیرهادی همچنین بر ضرورت بهره گیری از مشارکت شهروندان، نخبگان و جوانان تاکید و خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت جوانان، یک امر ضروری است و بر این اساس جوانان باید در تصمیمات این سازمان مشارکت داشته باشند و مورد توجه قرار گیرند.

وی، یکی از ویژگی‌های مهم سازمان زیباسازی را انتخاب مدیران و کارکنان این سازمان از بدنه شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: این افراد نوع و جنس فعالیت زیباسازی را می‌شناسند و می‌توانند کار‌های موفقی را اجرا کنند.

پیرهادی با بیان اینکه برخی افراد در شهرداری تهران فعالیت دارند، اما موفق نیستند، گفت: نقص کار آنان این است که از داخل شهرداری انتخاب نشده اند و با جنس کار مدیریت شهری آشنا نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین به حذف زوائد در سطح شهر به منظور زیبایی بصری پایتخت اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ شهروندی باید یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان زیباسازی باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها