|

العالم فی 60 ثانیة

از رکورد 90 درصدی ظرفیت اشغال هتل دبی در تعطیلات عید فطر تا اجباری شدن پوشیدن لباس ملی برای کارمندان ادارات دولتی عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،عکاظ عربستان، الصباح، روسیا الیوم، البیان والجزیره.

از رکورد 90 درصدی ظرفیت اشغال هتل دبی در تعطیلات عید فطر تا اجباری شدن پوشیدن لباس ملی برای کارمندان ادارات دولتی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان: 

گذر ظرفیت اشغال هتل دبی در تعطیلات عید فطر از 90 درصد 

شرکت کاستار که متخصص در داده‌ها و تحلیل بازار هتل‌ها و املاک است، اعلام کرد که هتل‌های دبی جهشی کیفی در شاخص‌های عملکرد اتاق‌های هتل در تعطیلات عید فطر و ماه رمضان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کردند.

طبق داده‌ها، هتل‌های دبی در تعطیلات عید فطر میزان اشغال بالایی را به ثبت رسانده‌اند که از 90 درصد فراتر رفته است.

گزارش این شرکت نشان می دهد که جشن های عید فطر سال 2024 از روز چهارشنبه 10 آوریل آغاز شد و دبی با 92.9 درصد در روز جمعه 12 آوریل شاهد بالاترین میزان اشغال روزانه بود. بالاترین سطوح میانگین قیمت اتاق در روز پنجشنبه 21 فروردین ماه 891 درهم ثبت شد.

 

عکاظ عربستان: 

پوشیدن لباس ملی برای کارمندان ادارات دولتی اجباری است

طبق دستورالعمل‌های صادره کارمندان غیرنظامی عربستان در سازمان‌های دولتی ملزم به پوشیدن لباس ملی (ثوب یا دشتی و غطره یا شمغ) از زمان ورود به محل کار خود تا خروج از محل کارشان هستند، به استثنای کسانی که ماهیت کاری آنها مستلزم پوشیدن «یونیفورم حرفه‌ای» خاص است مانند پزشکان، پرستاران، مهندسان، و مانند آنها.

به ادارات امنیتی دستور داده شد که از افرادی که با غیر لباس رسمی معین  به ادارات دولتی می آیند، جلوگیری کنند.

در این دستورالعمل ها تاکید شده است که همه کسانی که نماینده عربستان سعودی در کنفرانس ها، جلسات رسمی، خارج از کشور و در مصاحبه های تلویزیونی هستند ملزم به رعایت این دستورالعمل ها هستند.

 

 

روسیا الیوم: 

ورود عراق به گینس با بزرگ‌ترین دشداشه جهان 

بزرگ‌ترین دشداشه جهان که در غرب عراق دوخته شده است، در موسسه گینس ثبت شد. شهر الرمادی در استان الانبار عراق، پس از طراحی و نصب بزرگ‌ترین «دشداشه» (لباس عربی) در جهان وارد گینس شد.

صاحبان این ایده اعلام کردند که برای دوخت این دشداشه، بزرگ‌ترین چرخ خیاطی را خریده‌ و از 700 متر پارچه استفاده کرده‌اند.

طول این دشداشه، 22.3 متر، عرض آن 8.4 متر، وزن آن 160 کیلومتر و وزن برج حامل آن 65 تن است. به گفته صاحبان ایده دوخت این دشداشه، فرآیند دوخت آن بیش از 70 روز به طول انجامید. صاحبان این ایده با موسسه گینس ارتباط برقرار کرده و توانستند دشداشه خود را به عنوان بزرگ‌ترین دشداشه در جهان ثبت کنند.

 

الصباح: 

راه‌اندازی کارخانه تولید خودروهای برقی در عراق 

سازمان صنایع جنگی عراق تا پایان سال جاری، اولین کارخانه تولید خودرو‌های برقی سازگار با محیط زیست و دارای استانداردهای جهانی را افتتاح و همچنین ایستگاه‌های شارژ خودرو را احداث خواهد کرد.

علی محسن خضیر مدیرکل شرکت صنایع جنگی عراق اعلام کرد که 70 درصد از کارخانه ویژه خودرو‌های برقی سازگار با محیط زیست که در نوع خود، اولین کارخانه در کشور به شمار می‌آید، تکمیل شده است.

وی بیان کرد که دستگاه‌های امنیتی به این خودرو که سرعت آن به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و مجهز به سامانه‌های الکترونیکی خاص پلیس و دوربین‌های مدرن برای شناسایی موارد مشکوک است، مجهز خواهند شد.

خضیر در پایان خبر داد که با هماهنگی وزارت حمل و نقل و وزارت نفت، ایستگاه‌های شارژ برق مانند پمپ بنزین‌ها برای این خودروها احداث خواهد شد.

 

الجزیره:

 افتتاح اولین دفتر منطقه‌ای صندوق بین‌المللی پول در عربستان

 در اقدامی با هدف تنوع‌بخشی به اقتصاد و همکاری‌های بین‌المللی، صندوق بین‌المللی پول اولین دفتر  خود در خاورمیانه و شمال آفریقا را در پایتخت عربستان سعودی راه‌اندازی کرد.

افتتاح دفتر صندوق بین‌المللی پول در ریاض آغاز مرحله جدیدی از همکاری اقتصادی بین عربستان سعودی، منطقه عربی و صندوق بین‌المللی پول است.

هدف این دفتر تقویت حضور و مشارکت بین‌المللی در عربستان سعودی، ارائه حمایت و راهنمایی در مورد سیاست‌های اقتصادی و مالی و ترویج ثبات مالی و پولی در منطقه است.

دفتر صندوق بین‌المللی پول در حاشیه کنفرانس «سیاست‌های صنعتی برای ترویج تنوع اقتصادی» که توسط صندوق بین‌المللی پول با همکاری وزارت دارایی عربستان سعودی برگزار شد، افتتاح شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها