|

العالم فی 60 ثانیة

از زمان راه اندازی "تاکسی پرنده" امارات تا اجلاس آینده غزه به میزبانی عربستان

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی بحرین، الامارات الیوم وخبرگزاری رسمی عراق.

از زمان راه اندازی "تاکسی پرنده" امارات تا اجلاس آینده غزه به میزبانی عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: 

لغو روادید بین عربستان و قبرس 

وزرای خارجه عربستان و قبرس ضمن رایزنی درباره روابط دو جانبه، توافق‌نامه لغو متقابل روادید برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک و ویژه را امضا کردند.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان، در مقر این وزارتخانه از کنستانیتنوس کومباس همتای قبرسی خود، استقبال کرد.

بن فرحان و کومباس درباره توسعه روابط دو کشور دوست و راه‌های تقویت آن در حوزه‌های مختلف رایزنی کردند.

دو طرف همچنین افزایش هماهنگی دو جانبه در مسائل دارای اهمیت مشترک، آخرین تحولات بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این باره را بررسی کردند.

 

الامارات الیوم: 

راه اندازی "تاکسی پرنده" تا پایان سال 2025 در امارات 

 آدام گلدشتاین، بنیانگذار و مدیر عامل Archer Aviation، اعلام کرد که چارچوب توافق نامه اى که با دفتر سرمایه گذاری ابوظبی امضا شد، به تسریع عملیات پروازهای تاکسی پرنده تجاری در سراسر امارات تا پایان سال 2025 کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در این پروژه بیش از صدها میلیون دلار است گفت که این شرکت در حال کار بر روی ساخت هواپیماهای الکتریکی عمودی برای برخاست و فرود است که در ماموریت‌های حمل‌ونقل هوایی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، و اشاره کرد که این شرکت قصد دارد سفرهایی را که با ماشین بین 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد را با تاکسی‌های پرنده جایگزین کند. که بین 10 تا 20 دقیقه طول می کشد، که مشخصه آن ایمنى پایدار، کم صدا و قابل رقابت با حمل و نقل جاده ای است.

 

الخلیج اونلاین: 

عربستان میزبان اجلاس آینده غزه

عربستان سعودی قصد دارد میزبان نشستی برای گفت‌وگو درباره آینده غزه با مقامات عرب و خارجی از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا باشد.

منابع خبری اعلام کردند مذاکراتی که قرار است روز دوشنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، ممکن است افزون بر مقامات اتحادیه اروپا، اردن، مصر و قطر، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس و نمایندگانی از تشکیلات خودگردان فلسطین در آن حضور داشته باشند.

گمان نمی رود مقامات حماس و همچنین مسئولان رژیم صهیوینستی که با عربستان روابط دیپلماتیک ندارند؛ در نشست ریاض شرکت کنند.

این گفت‌وگوها  قرار است در حاشیه یک دوره ویژه مجمع جهانی اقتصاد انجام شود و این در حالی است که دولت عربستان بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق : 

دیدار وزیران ارتباطات عراق و عمان

وزیر ارتباطات عراق روز پنجشنبه با همتای عمانی خود در خصوص پروژه‌های ترانزیتی گفتگو کرد.

هیام الیاسیری وزیر ارتباطات عراق در سفر به مسقط پایتخت عمان با سعید بن حمود المعولی وزیر ارتباطات عمان دیدار و گفتگو کرد.

وزارت ارتباطات عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، دوطرف در این دیدار همکاری‌های مشترک میان دو کشور برادر به ویژه در زمینه توسعه بخش ارتباطات، تحول دیجیتال و اتوماسیون الکترونیکی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در زمینه هوش مصنوعی و اهمیت فراوان آن در همگامی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در جهان رایزنی کردند.

 

خبرگزاری رسمی بحرین: 

رایزنی وزیران خارجه بحرین و کویت 

عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین و عبدالله علی عبدالله الیحیا وزیر خارجه کویت امروز پنج شنبه (25 آوریل) در کویت دیدار کردند.

بن راشد و الیحیا درباره روابط برادرانه و تاریخی قوی که دو کشور و دو ملت را در کنار یکدیگر قرار داده است گفت وگو کردند.

دو طرف همچنین به بررسی راه‌های همکاری دو جانبه و ارتقای آن در تمامی حوزه‌ها، آخرین تحولات جنگ در نوار غزه و تحولات اوضاع منطقه‌ای و پیامد‌های آن بر امنیت و ثبات منطقه‌ای پرداختند.

دو طرف همچنین درباره اقدامات جاری برای برگزاری سی و سومین نشست سران کشورهای عربی در منامه، رایزنی‌ها و هماهنگی مشترک درباره مسائل مطرح شده در دستورکار نشست مذکور گفت وگو کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها