|

العالم فی 60 ثانیة

از هر ۱۸ ساعت یک پروژه جدید املاک در دبی تا ۲۰۰ مرکز خدمات ویزا عربستان در ۱۱۰ کشور

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،عکاظ عربستان، الجزیره، الصباح، البیان والشرق الأوسط.

از هر ۱۸ ساعت یک پروژه جدید املاک در دبی  تا ۲۰۰ مرکز خدمات ویزا عربستان در ۱۱۰ کشور
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

هر 18 ساعت یک پروژه جدید املاک و مستغلات در دبی

پلت فرم تحقیقات املاک و داده ها، Property Monitor، اعلام کرد که بازار املاک و مستغلات در دبی شاهد افزایش راه اندازی پروژه های جدید خارج از برنامه بوده است، وبا میانگین بیش از یک راه اندازی در روز در سال 2024، با افزایش نرخ راه اندازی یک پروژه جدید هر 18 ساعت پیش می‌رود.

این گزارش ادامه داد که این ترکیب فراوان از پروژه‌ها و گزینه‌ها ممکن است چالش فزاینده‌ای را برای توسعه‌دهندگان به همراه داشته باشد، زیرا رقابت شدید خواهد بود، انتظارات خریداران بالا خواهد بود و در انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری بررسی دقیق‌تری صورت خواهد گرفت.

این گزارش نشان می دهد که سهم بازار املاکی که قیمت آنها از 10 میلیون درهم فراتر رفته است به 2.7 درصد افزایش یافته است.

 

عکاظ عربستان:

 200مرکز خدمات ویزا در 110 کشور

فهد العمود مدیر عامل شرکت سعودی " تآشیر" برای ویزا و راه حل های مسافرتی که تماماً متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان است،  گفت: که "تآشیر" قصد دارد تا قبل از پایان، بیش از 200 مرکز خدمات ویزا در 110 کشور ایجاد کند. 

تأشیر در زمینه صدور ویزا و سفر در اجرای دستور عربستان برای ایجاد و راه اندازی مراکز خدمات ویزا در سراسر جهان فعالیت می کند. "تآشیر" در حال حاضر در بیش از 45 کشور با بیش از 190 مرکز وجود دارد. شایان ذکر است «تأشیر» شریک راهبردی وزارت حج و عمره در ارائه خدمات حج از طریق سکوی «نسک» به صورت انفرادی، برای دومین موسم متوالی حج است.

 

الجزیره: 

رونمایی نخست وزیر فلسطین از بسته اصلاحات جدید

 همزمان با افزایش فشار جهانی برای احیای گفت‌وگو‌های سیاسی با رژیم صهیونیستی، محمد مصطفی، نخست وزیر جدید فلسطین، بسته اصلاحاتی را با هدف تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد.

مصطفی با بیان اینکه دولت برای بهبود شفافیت، مبارزه با فساد، اصلاح نظام قضایی و بخش‌های امنیتی و بهبود کارایی بخش دولتی تدابیری اتخاذ خواهد کرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، نظام بهداشت و درمان و آموزش و مالی تقویت و اصلاحات اقتصادی اجرا خواهد شد.

وعده‌های اصلاحات تا حد زیادی با وعده‌هایی که قبلاً، محمد اشتیه، نخست وزیر سابق مطرح کرده بود مطابقت دارد. اشتیه در فوریه گذشته استعفای خود را اعلام کرد، در زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال جلب حمایت برای نقش گسترده‌ای در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه بود.

 

الشرق الاوسط: 

ارزش قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک امارات و عمان چقدر است؟ 

وزارت سرمایه گذاری امارات متحده عربی اعلام کرد این کشور به همراه عمان با هدف تعمیق همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، یک شرکت مشترک 35.12 میلیارد دلار تاسیس کردند.

مقامات وزارت سرمایه‌گذاری امارات با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند اعلام این توافقنامه‌ها پس از برگزاری همایش تجاری امارات و عمان در جریان سفر سلطان هیثم بن طارق به امارات و با هدف تقویت مشارکت‌های سرمایه گذاری بین دو کشور صورت گرفت.

دو طرف همچنین توافقنامه‌هایی در زمینه افزایش سرمایه گذاری و تسهیل تجارت دو جانبه بین دو کشور به ارزش ۳ میلیارد درهم (810 میلیون دلار) امضا کردند.

 

الصباح: 

تحویل هزاران قطعه باستانی عراق

ازهار بهاء صبری رئیس بخش دریافت آثار باستانی در اداره کل آثار باستانی و میراث فرهنگی وزارت فرهنگ گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد؛ این سازمان طی سال گذشته ۳۹ اثر باستانی شماره گذاری شده را از داخل کشور به موزه‌ها بازگردانده است.

وی تصریح کرد: قطعات و آثار باستانی دریافتی از خارج کشور شامل ۱۰ قطعه به همراه ۵۰ جعبه از انگلستان است و هر کدام از این جعبه‌ها حاوی قطعاتی است که اطلاعات دقیقی درباره آن‌ها وجود ندارد و افزون بر این موارد بیش از ۱۵ هزار قطعه و بیش از ۱۰ هزار سکه نیز توسط وزارت فرهنگ و گردشگری دریافت شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها