|

العالم فی ۶۰ ثانیه

از رشد ۹۹ درصدی استفاده از اینترنت در عربستان تا ۶.۷ میلیارد درهم سود بانک ملى دبى

کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری، گزارش اینترنت عربستان سعودی در سال 2023 را در حاشیه مجمع شاخص‌های ارتباطات و فناوری 2024 منتشر کرد.

از رشد ۹۹ درصدی استفاده از اینترنت در عربستان تا ۶.۷ میلیارد درهم سود بانک ملى دبى
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های عکاظ عربستان، الجزیره، خبرگزاری رسمی بحرین، البیان و خبرگزاری رسمی عراق.

عکاظ عربستان: رشد 99 درصدی استفاده از اینترنت در عربستان 

کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری، گزارش اینترنت عربستان سعودی در سال 2023 را در حاشیه مجمع شاخص‌های ارتباطات و فناوری 2024 منتشر کرد.

این گزارش شامل مهم‌ترین آمار و ارقام در مورد استفاده از اینترنت در عربستان است که با هدف ارتقای سطح خدمات دیجیتال و توانمندسازی سرمایه گذاران و کارآفرینان به نوبه خود به ایجاد یک اقتصاد دیجیتال شکوفا کمک می‌کند.

درصد خرید آنلاین در عربستان به 63.7 درصد رسیده است. طبق این گزارش ضریب نفوذ استفاده از اینترنت در عربستان به 99 درصد رسید، نرخ سرانه مصرف اینترنت تلفن همراه به 44 گیگابایت در ماه رسید و به سه برابر مصرف جهانی رسید.

براساس این گزارش برنامه «واتس‌اپ»، سپس «اسنپ چت» و سپس «یوتیوب» در فهرست پرکاربردترین اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی در عربستان قرار گرفتند. 

البیان: 6.7 میلیارد درهم سود بانک ملى دبى در سه ماهه اول 

سود بانک ملی دبى یا همان  NBD امارات در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به سه ماهه قبل با 67 درصد افزایش به رکورد 6.7 میلیارد درهم رسید و افزایش شدید 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت، که ناشی از رشد منطقه‌اى بود. 

پایه دارایی این گروه از 900 میلیارد درهم فراتر رفت، و وام های خرده فروشی قوی ترین عملکرد خود را در این سه ماهه داشتند، در حالی که معاملات وام شرکت های بزرگ با موفقیت در سراسر منطقه بسته شد. تعداد شعب این بانک در عربستان در سال گذشته بیش از دو برابر شد و به 18 شعبه رسید و همچنین خدمات بانکی در مصر مدرن شد، جایی که ردپای بین المللی و قابلیت های دیجیتالی ما به رشد بیشتر کمک کرد.

الجزیره: سرمایه‌گذاری 3.5 میلیارد دلاری قطر در الجزایر

وزارت کشاورزی الجزایر اعلام کرد قراردادی به ارزش 3.5 میلیارد دلار با شرکت قطری «بلدنا» برای احداث پروژه شیرخشک در جنوب الجزایر امضا کرده است.

شرکت قطری «بلدنا»، با هدف کاهش واردات شیرخشک و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان الجزایری، تولیدات خود را از سال 2026 آغاز خواهد کرد.

هدف از توافقنامه امضاشده توسط محمد معتز الخیاط، رئیس هیئت مدیره «بلدنا» با وزارت کشاورزی الجزایر، تکمیل یک پروژه و سامانه یکپارچه کشاورزی-صنعتی برای پرورش گاو و تولید شیرخشک و مشتقات آن به ارزش بیش از 3.5 میلیارد دلار عنوان شده است.

این پروژه در زمینی به وسعت 117 هزار  هکتار با مشارکت شرکت قطری «بلدنا» و دولت الجزایر به نمایندگی از صندوق سرمایه گذاری ملی، اجرا خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عراق: قرارداد عراق با شرکت اوکراینی برای توسعه میدان گازی عکاز

وزارت نفت عراق از امضای قرارداد توسعه میدان گازی عکاز با شرکت «یوکرزم ریسورس» اوکراین خبر داد.

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در همین رابطه بر اهمیت توسعه میدان گازی عکاز در استان الانبار تاکید کرد وگفت که 60 میلیون فوت مکعب به ظرفیت بهره برداری نیروگاه گاز عکاز افزود شده و هدف وزارت نفت، رسیدن به 100 میلیون فوت مکعب طی یک الی دو سال و 400 میلیون فوت مکعب طی چهار سال است.

از طرفی دیگر باسم محمد خضیر، معاون امور استخراج وزارت نفت گفت که این قرارداد پس از سال های بسیار انتظار به دلیل جنگ با گروه های تروریستی تحقق یافت.

خبرگزاری رسمی بحرین: دیدار پادشاه بحرین و رئیس امارات در ابوظبی 

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، در ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در راستای منافع مشترک رایزنی کردند.

پادشاه بحرین و رئیس امارات به بررسی بارزترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

دو طرف ابراز امیدواری کردند که نشست آتی سران جهان عرب که قرار است در منامه برگزار شود، دارای نتایج مثبت و تصمیمات سازنده‌ای باشد.

آل خلیفه و آل نهیان خواستار آرامش اوضاع در خاورمیانه و جلوگیری از تشدید تنش نظامی و ترجیح راه‌حل‌های دیپلماتیک و حل درگیری‌ها از طریق گفت‌وگو و مذاکره شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها