|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| پانزدهم فروردین

ضرب و شتم یکی از اعضای دفتر تحکیم وحدت به دست نیروهاى ناشناس

هاشمی رفسنجانی روز پانزدهم فروردین سال ۱۳۸۰ به ادامه درگیری چین و آمریکا اشاره کرده و از ضرب و شتم یکی از اعضای دفتر تحکیم وحدت نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

ضرب و شتم یکی از اعضای دفتر تحکیم وحدت به دست نیروهاى ناشناس

در خانه بودم. استماع صداى روضه مرحوم [سیدمحمد] کوثرى که از حسینیه جماران، نوار آن پخش مى‌شد، متأثرم کرد؛ روضه‌خوان به آن خوبى نداریم. بیشتر وقتم صرف مطالعه شد. ناهار، فائزه و بچه‌هایش اینجا بودند. عصر به رفسنجان رفتند. گفت، دیگر نمى‌خواهد به کار بانوان بپردازد. شام از غذاهاى نذرى محرم آوردند. صبح هم حلیم آوردند.

مسئله آمریکا و چین، حل نشده؛ آمریکا گفته است عذرخواهى نخواهد کرد و به چین اخطار داده که ممکن است مسئله به یک فاجعه بین‌المللى تبدیل شود که تهدید بزرگى است. ضمناً باز هم سهام بورس‌های آمریکا تنزل کرد.

اعلام شد که مقامات امنیتى اسرائیل و [حکومت خودگردان] فلسطین، امشب با حضور مأموران آمریکا، به مذاکره مى‌نشینند و [سازمان] جهاد [اسلامی] فلسطین، اخطار کرد که نباید مذاکره‌اى صورت بگیرد. روسیه اعلام کرده که انفجار عظیم و کم‌سابقه‌اى در سطح خورشید روى داده که آثارى بر روى گرمای زمین خواهد داشت.

کتک خوردن آقای [اکبر] عطرى، از سران دفتر تحکیم وحدت، به دست نیروهاى ناشناس، سوژه جدیدی براى تحریک به رسانه‌هاى خارجى داده است؛ بعد از مسئله بازداشت یکى دیگر از سران آنها، به نام آقای ابراهیم شیخ، [عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت].

محسن، [مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب] آمد. براى چاپ کتاب کارنامه و خاطرات سال 1361 من [=پس از بحران] مذاکره شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها