|

چند صحنه از رهبری کیم

وال‌استریت ژورنال درباره احتمال حمله کره شمالی به کره جنوبی گزارشی تهیه کرده و در آن به برخی از خصوصیات «کیم جونگ اون» اشاره کرده است. فرارو آن را ترجمه کرده است.

چند صحنه از  رهبری کیم

وال‌استریت ژورنال درباره احتمال حمله کره شمالی به کره جنوبی گزارشی تهیه کرده و در آن به برخی از خصوصیات «کیم جونگ اون» اشاره کرده است. فرارو آن را ترجمه کرده است.

  

«کیم» پیش از مذاکرات هسته‌ای با ترامپ در سال ۲۰۱۹ میلادی پرتاب تسلیحات را متوقف کرده و بخش‌هایی از یک مرکز آزمایشی کلیدی را به عنوان یک ژست حسن نیت دیپلماتیک منهدم کرد. او امیدوار بود در ازای خلع سلاح، طبق شرایط خود به توافقی با ایالات متحده دست یابد که تحریم‌های وضع‌شده علیه کره شمالی لغو شده و اقتصاد آن کشور با بازگشایی همراه شده و آن کشور بتواند پذیرای سرمایه‌گذاری‌های خارجی باشد. شکست ناگهانی مذاکرات باعث ناامیدی بزرگ کیم شد.

«کیم» در می‌ همان سال در ولادی‌وستک با پوتین دیدار کرد، سیاست‌هایش تغییر کرد و دو موشک مجهز به سلاح هسته‌ای تولید کرد که سبب وحشت همسایه‌هایش کره‌ جنوبی و ژاپن شد. پاندمی کرونا سبب شد تا کره شمالی مرزهایش را ببندد و تجارت فرامرزی به‌عنوان کلید اقتصاد از بین رفت.

«کیم» کنترل بی‌سابقه‌ای بر جامعه، اقتصاد و اطلاعات کره شمالی اعمال کرد. او در سال ۲۰۲۱ میلادی بزرگ‌ترین تغییر رهبری خود در یک دهه گذشته را انجام داد و کسانی را که بی‌وفا یا فاسد می‌دانست، از بین برد. او به زیردستانش اقتدار و اختیارات بیشتری داد و در نتیجه می‌توانست آنان را مقصر مشکلات ایجاد‌شده در کشور معرفی کرده و سرزنش کند. او همچنین محدودیت‌های اجتماعی را تشدید کرد.

«کیم» به‌جای نوشتن سرمقاله روزنامه‌ها مانند پدرش با ایراد سخنرانی‌های طولانی سیاست‌هایش را بیان می‌کند. کاهش وزن موقت او به گمانه‌زنی دامن زد. او در ملأعام اشک ریخت و حتی بابت اشتباهات سیاسی عذرخواهی کرد.

در مارس ۲۰۲۲ میلادی «کیم جوگ اون» رهبر کره شمالی با یک ژاکت چرم مشکی‌رنگ و یک عینک آفتابی تیره بر روی صورتش از آشیانه‌ای عظیم خارج شد. او به آسمان اشاره کرد و بزرگ‌ترین موشک خود را پرتاب کرد.

«کیم» از زمان به قدرت رسیدن بیش از ۲۰۰ آزمایش موشکی انجام داده است. این بیش از سه‌ برابر آزمایش‌های موشکی انجام‌شده در دوران زمامداری پدر و پدربزرگ او است.

«کیم» در پنج سال گذشته سلاح‌های جدیدی ساخته که برای جنگ منطقه‌ای طراحی شده‌اند و اخیرا سربازان روس در جنگ علیه اوکراین از آن استفاده کرده‌اند.

دو تحلیلگر سیاسی آمریکایی معتقدند « کیم» ماه گذشته تصمیم استراتژیک را برای آغاز جنگ اتخاذ کرده است و به این نتیجه رسیده که واشنگتن هرگز رژیمش را به‌عنوان یک حکومت قانونی نمی‌پذیرد و می‌خواهد آن را از بین ببرد.

«کیم» در تلاش است تا جهان باور کند کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای استفاده نخواهد کرد تا در صورت استفاده از آن، غافلگیری پیش آید. بر اساس بررسی‌های تازه، کره شمالی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشد. پنج سال پیش این تعداد ۳۵ کلاهک تخمین زده شده بود.

پس از سال‌ها انزوای ناشی از کووید، کره شمالی ‌از مقام‌های خارجی ‌ روسیه و چین برای شرکت در مراسم تماشای رژه نظامی در تابستان گذشته در پیونگ‌یانگ دعوت کرد. اولین سفر خارجی کیم، دیدار با «پوتین» در فرودگاه اصلی روسیه در خاور دور بود.

تخمین زده می‌شود پیونگ‌یانگ تا پایان سال گذشته حدود پنج هزار کانتینر تسلیحات در اختیار مسکو قرار داده باشد و وزارت خارجه 

کره شمالی گفته پوتین «نزدیک‌ترین دوست مردم کره (شمالی)‌» است.

  

در نهایت جهان با رهبری مواجه است که زرادخانه هسته‌ای خود را گسترش داده، با روسیه روابط نزدیک‌تری برقرار کرده و دیگر هدفی برای اتحاد مجدد با کره جنوبی ندارد. تمام این اتفاقات سبب شده تا نسبت به وضعیت ایجاد‌شده نگرانی زیادی پدید بیاید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها