|

تانک‌سواری رهبر کره شمالی؛ اون در نبردی ساختگی سئول را فتح کرد!

جدیدترین تانک ساخت کره‌شمالی در نبرد ساختگی و مانور این کشور با رانندگی کیم جونگ اون محک خورد.

تانک‌سواری رهبر کره شمالی؛ اون در نبردی ساختگی سئول را فتح کرد!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا با اون در نبردی ساختگی سوار تانک می‌شویم. سپس پای حرف‌های دستیار ناوالنی در ویلنیوس می‌نشینیم؛ به او با چکش حمله کرده‌اند. در آخر هم ماجراهای تیک‌تاک و آمریکا را پی می‌گیریم.

کره‌شمالی؛ تانک‌سواری اون در نبرد ساختگی

جدیدترین تانک ساخت کره‌شمالی در نبرد ساختگی و مانور این کشور با رانندگی کیم جونگ اون محک خورد.

نبرد ساختگی کره‌شمالی و نمایش تجهیزات و ادوات دفاعی و تهاجمی این کشور در واکنش به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی برگزار شده است.

لشکر ۱۰۵ تانک‌ها در پایان این نبرد ساختگی به عنوان واحد پیروز جنگ اعلام شد. آنها موفق شده بودند در این نبرد ساختگی سئول، پایتخت کره جنوبی را فتح کنند!

آمریکا؛ تیک‌تاک تسلیم می‌شود یا ممنوع

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام با اکثریت آرا و حمایت دو حزبی لایحه‌ای را تصویب کرد با این هدف که مالک چینی تیک‌تاک، بایت‌دنس ظرف ۶ ماه دارایی‌های ایالات متحده را در این پلتفرم واگذار کند.

اگر بایت‌دنس به این خواسته تن ندهد، با محرومیت مواجه خواهد شد. سازمان‌های امنیتی آمریکا پیاپی هشدار داده اند تیک‌تاک حریم خصوصی شهروندان آمریکایی را رعایت نمی‌کند.

در حال حاضر ۱۷۰ میلیون آمریکایی خاصه جوانان از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و در آن تصاویر و عکس‌ها و داده‌های به اشتراک می‌گذارند. ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا می‌تواند بر جمعیت جوان رای‌دهنده در انتخابات آتی تاثیر گذار باشد.

لیتوانی؛ حمله با چکش به دستیار ناوالنی!

لئونید ولکوف دستیار آلکسی ناوالنی رهبر فقید مخالفان پوتین خارج از خانه‌اش در پایتخت لیتوانی با ضربات چکش مصدوم و مجروح شده است! او چند ساعتی در بیمارستان بستری و مرخص شد.

سازمان‌های امنیتی لیتوانی معتقدند این حمله هدفی جز توقف تاثیرگذاری مخالفان بر انتخابات روسیه ندارد. مقامات لیتوانی پوتین را بابت این اتفاق سرزنش کرده اند. 

لئونید ولکوف می‌گوید یک نفر با چکش به من حمله کرد، ۱۵ بار به پایم ضربه زد که به سختی می‌توانم راه بروم. بازویم شکست. انگار می‌خواستند از من شنیتسل درست کنند!

بریتانیا؛ کاهش محسوس مرگ‌و‌میر در سه دهه

گروه مطالعات سرطان بریتانیا نتایج یک تحقیق را منتشر کرده و به این نتیجه رسیده‌اند میزان مرگ‌و‌میر انسان‌ها از دهه ۹۰ میلادی تا کنون به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است. 

تشخیص و درمان زودهنگام باعث شده است بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های مرگ‌‌بار از جمله سرطان بهبود یابند و در میان‌سالی جان خود را از دست ندهند.

نکته این است که افراد در سه دهه اخیر بیش از پیش به انواع سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر مبتلا شده اند، اما پیشرفت در زمینه درمان باعث شده تعداد کمتری از مبتلایان بمیرند.

لهستان؛ دستور بازگشت ۵۰ سفیر صادر شد

دولت جدید در لهستان دستور بازگشت ۵۰ سفیر منصوب دولت راست‌گرای پیشین را صادر کرده است. دونالد تاسک می‌گوید اقدام انتقام‌جویانه‌ای در کار نیست.

وزارت خارجه لهستان در دولت جدید تغییر برنامه داده است و مطابق برنامه جدید سفرای جدید منصوب خواهند شد. دیپلمات‌های جدید قرار است وظایف حرفه‌ای‌تر و دشوار‌تری را به عهده بگیرند.

نخست‌وزیر لهستان تاسک در حمایت از این برنامه اشاره‌‌ای هم به اوکراین کرده و گفته این کشور در جنگی تمام‌ عیار با روسیه به‌سر می‌برد. پس داشتن تیمی وفادار بسیار مهم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها