|

دور دنیا در یک دقیقه

چرا زنان چینی ترجیح می‌دهند مجرد بمانند؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

چرا زنان چینی ترجیح می‌دهند مجرد بمانند؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از بندر اودسای اوکراین شروع می‌کنیم که هدف حمله روس‌ها واقع شده است. سپس به چین می‌رویم و علت تمایل به تجردگرایی را در زنان بررسی می‌کنیم. در آخر گزارش پلیس فرودگاه بانکوک را درباره قاچاقچی‌های حیوانات می‌خوانیم.

 

موشک‌های روسی در نزدیکی نخست‌وزیر یونان فرود آمد!

نخست‌وزیر یونان و زلنسکی مشغول گفت‌وگو در بندر اودسای اوکراین بودند که ناگهان آژیرهای خطر حمله به صدا درآمد و صدای انفجار موشک‌های روسی به گوش رسید!

این حمله تجربه سخت و نادری برای آقای میتسوتاکیس نخست‌وزیر یونان رقم زده است. او می‌گوید «ما صدای انفجار را در نزدیکی خود شنیدیم و وقت نداشتیم حتی به پناه‌گاه برویم. تجربه سختی بود».

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید روسیه همچنان بدون توجه به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های شهری حمله می‌کند. حمله موشکی روسیه به اودسا ۵ کشته و تعدادی مجروح به جا گذاشته است. 

 

ایتالیا؛ تجمع پلاستیک‌ها در رگ‌‌های ما!

تحقیقات اخیر در دانشگاه ناپل نشان می‌دهد خرده‌پلاستیک‌ها می‌توانند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. آنها به راحتی خون انسان‌ها را آلوده و در عروق تجمع می‌کنند.

محققان با بررسی لایه‌های چربی موجود در رگ‌های بیماران عروقی رسوباتی پیدا کرده اند که حاوی پلی اتیلن و پلی وینیل‌ کلراید بوده است!

این ریزپلاستیک‌ها با آلوده کردن خون انسان خطر حمله قلبی و سکته مغزی را پنج برابر افزایش می‌دهند. نتیجه این تحقیقات بیش از پیش به روش زندگی انسان‌ها و حضور پررنگ پلاستیک را در آن نشانه می‌گیرد.

 

چین؛ تمایل زنان به تجردگرایی

هر چه دولت چین بر ازدواج و فرزندآوری اصرار دارد و برای این هدف تبلیغ می‌‌کند، اما گوش جوانان چینی خاصه زنان بده‌کار نیست. آنها تمایلی به ازدواج و فرزند‌آوری ندارند.

زنان چینی در سن ازدواج می‌گویند اگر از نسل‌های قدیمی‌تر بپرسید به شما می‌گویند خیلی هم از ازدواج راضی نیستند، آنها به آرزوهایشان نرسیدند در حالی که بیشتر از مردان‌ زحمت کشیدند.

زنان چینی تحصیلکرده معتقدند ازدواج قراردادی ناعادلانه است. زنان بیشترین مسئولیت را به عهده می‌گیرند و هیچ نفع اقتصادی نمی‌‌برند. هرچند مجرد بودن هم با این وضعیت اقتصادی مشکلات خودش را دارد، اما بیش از پیش انتخاب می‌شود.

 

تایلند؛ شناسایی باغ‌وحش درون چمدان قاچاقچی‌‌ها

ماموران گمرک در فرودگاه بانکوک شش نفر را به اتهام حمل ۸۷ حیوان درون چمدان دستگیر کرده اند. این حیوانات شامل پاندای قرمز، مارمولک، پرندگان، مارها و میمون هستند.

شش بازداشتی فرودگاه بانکوک هندی هستند. آنها تلاش می‌کردند این حیوانات را از تایلند خارج کنند و به بمبئی در هند انتقال دهند.

تایلند یکی از بزرگترین قطب‌های قاچاق حیوانات وحشی است. با توجه به غنای تنوع زیستی و تنوع زیستگاه در این کشور، گردش مالی این تجارت را در تایلند میلیاردها دلار تخمین می‌زنند. 

 

فرانسه؛ پوست خوب می‌خواهید؟ صبحانه خوب بخورید!

محققان فرانسوی به این نتیجه رسیده اند میزان قند خون و ترشح انسولین در جذابیت چهره افراد و سلامت پوست آنها دخیل است. 

مطالعه اخیر در دانشگاه مون‌پلیه فرانسه نشان می‌دهد آنها که در وعده غذایی صبحانه به جای مواد غذایی قندی و آب‌میوه‌های فرآوری شده، از چای تلخ و نان سبوس‌دار استفاده می‌کنند پوست بهتر و شاداب‌تری دارند.

کربوهیدارت‌ها به دلیل تغییر قند خون و ترشح انسولین در کوتاه‌مدت روی پوست افراد و جذابیت چهره آنها و در بلند مدت بر هورمون‌های جنسی اثر می‌گذارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها