|

دور دنیا در یک دقیقه

توهین بایدن به پوتین/ همیشه باید از دست این «دیوانه … » نگران باشیم

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

توهین بایدن به پوتین/ همیشه باید از دست این «دیوانه … » نگران باشیم
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. ابتدا در آمریکا از توهین بایدن به پوتین خبر می‌گیریم و همچنین به شوخی با هدیه اون می‌‌پردازیم. سپس به آلمان می‌رویم که با ظهور احزاب راست افراطی مواجه شده و در آخر سری به ژاپن می‌زنیم که در معرکه اکسپوی ۲۰۲۵ و زلزله گیر کرده است.

 

شوخی آمریکا با خودروی روسی اون؛ گارانتی تمدید‌پذیر دارد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ماجرای ارسال هدیه پوتین به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی واکنش نشان داده است. او به طعنه و شوخی می‌پرسد روسها «گارانتی تمدید‌پذیر» این خودرو را هم به اون داده اند؟!

آقای متیو میلر در جواب خبرنگاران همچنین می‌گوید راستش را بخواهید نمی‌دانستم اصلا چیزی به اسم خودروی لوکس روسی وجود دارد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مسکو را بابت ارسال این هدیه به کره شمالی به نقض تحریم‌های سازمان ملل متهم کرد. ورود هرگونه خودروی لوکس به کره شمالی ممنوع است.

 

مبتلا به آلوپسی هستید؟ نگران موهایتان نباشید

یکی از ناظران سلامت دارویی در بریتانیا قرصی را به سازمان بهداشت و برای درمان آلوپسی توصیه کرده است که مانع ریزش موی بیماران می‌شود. 

این قرص ریتیل‌سیتینیب نام دارد و برای نخستین‌بار قرار است در سازمان بهداشت بریتانیا مورد استفاده قرار بگیرد. این قرص برای افراد مبتلا به خودایمنی که ریزش مو دارند توصیه شده است.

بیماری آلوپسی آریتا بیماری خودایمنی است که به موهای فرد مبتلا به عنوان جسم خارجی حمله می‌کند و آنها را از بین می‌برد. این قرص مانع از ریزش موی این افراد می‌شود.

 

آلمان؛ اعتراضات ضد راست افراطی را قدر بدانید!

سیاستمدار سابق آلمان به رهبران سیاسی این کشور توصیه کرده است قدر تجمعات اعتراضی آلمانی‌ها را علیه راست افراطی بدانند. او به تجمعات هفته گذشته در شهرهای آلمان اشاره می‌کند.

ولفگانگ تیرز رئیس سابق پارلمان آلمان از حزب سوسیال دموکرات‌ می‌گوید از ظهور گروه‌های راست افراطی در آلمان شوکه شده است. این پوپولیسم ویرانگر خواهد بود.

این سیاستمدار معتقد است رهبران آلمان برای حفظ ائتلاف دموکراتها باید از تجمعات مردمی علیه راست افراطی استفاده کنند و به چالش با این پوپولیسم بپردازند.

 

بایدن؛ توهین به پوتین و تعجب از دست ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در جمعی در سانفرانسیسکو پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را «دیوانه‌ای مادر به خطا» توصیف کرده و گفته از اظهارات ترامپ هم شگفت‌زده شده است.

دلیل توهین بایدن نگرانی بابت احتمال بروز جنگ هسته‌ای از سوی پوتین و تاثیرات مخرب آن بر اقلیم است. بایدن گفته همواره باید از دست این دیوانه مادر به خطا، پوتین نگران باشیم. 

همچنین بایدن از این که ترامپ خودش را با ناوالنی مقایسه کرده و گفته «من هم مثل او گرفتار یک سیستم کمونیستی شده ام و باید ۳۵۰ میلیون دلار غرامت بدهم»! تعجب کرده و گفته نمی‌دانم این لعنتی ترامپ از کجا آمده؟!

 

ژاپن؛ توالت‌های اکسپوی ۲۰۲۵ یا بازسازی ویرانی زلزله؟

هزینه‌های گزافی که ژاپنی‌ها برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی اوزاکا ۲۰۲۵ کرده اند، آنها را گرفتار چالش مخالفان کرده است. مخالفان برپایی نمایشگاه می‌گویند این پول‌ها باید صرف خرابی‌های زلزله اخیر شود.

ژاپنی‌ها برای بخش رفاهی نمایشگاه خاصه سرویس‌های بهداشتی اکسپوی اوزاکا ۲۰۲۵ بیش از یک میلیون پوند معادل ۲۰۰ میلیون ین خرج کرده اند. 

این هزینه‌ها سر و صدای مخالفان را درآورده است. آنها می‌گویند بازسازی ویرانی‌های زلزله بر نمایشگاه اولویت دارد و باید اکسپوی اوزاکا در سال آینده لغو شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها