|

دور دنیا در یک دقیقه

دعوای تسلا و نانوایی/ ایلان ماسک تاوان کیک‌ها را می‌دهد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

دعوای تسلا و نانوایی/ ایلان ماسک تاوان کیک‌ها را می‌دهد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا در استرالیا جنجالی را که پدر سوئیفت درست کرده، دنبال می‌کنیم. سپس خبری از ماه‌نورد اودیسه می‌گیریم و در آخر علت کناره‌گیری سردبیر نسخه چین ووگ را جویا می‌شویم.

 

بایدن و جنگ غزه؛ آتش‌بس نزدیک است 

رئیس‌جمهور ایالات متحده در نیویورک ابراز امیدواری می‌کند آتش‌بس در غزه برای هفته آینده در دسترس باشد. بایدن از قول مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید آتش‌بس نزدیک است.

در پایان هفته‌ای که گذشت کابینه اسرائیل شرایط کلی توقف درگیری را تصویب کرد تا فضا برای تبادل گروگان‌ها در غزه مهیا شود. اوضاع انسانی در غزه بحرانی است.

کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه، قطر و مصر برای آتش‌بس میان اسرائیل و حماس میانجی‌گری کرده اند. آنها مدتهاست برای تحقق این امر مذاکره می‌کنند.

 

استرالیا؛ پدر تیلور سوئیفت در مظان اتهام پلیس

پلیس نیوساوت ولز در استرالیا تحقیقاتی را برای پیگیری ضرب و شتم یک عکاس پاپاراتزی آغاز کرده است. سوژه این پرونده پدر تیلور سوئیفت خواننده مشهور آمریکایی است.

در گزارشی که به دست پلیس رسیده قید شده است پس از کنسرت تیلور سوئیفت در روز سه‌شنبه ساعت ۲:۳۰ صبح در سیدنی، پدر این خواننده با عکاس پاپاراتزی درگیر شده است.

عکاس صدمه ندیده است. او در حال رصد و عکاسی تفریح شبانه سوئیفت بوده است که کتک می‌خورد. عکاس با بررسی‌ عکس‌ها متوجه می‌شود ضارب پدر سوئیفت بوده است.

 

ماه‌نورد اودیسه؛ پایان زودهنگام ماموریت

کمپانی اینتویتیو ماشینز سازنده اودیسه می‌‌گوید ماموریت این ماه‌‌نورد در پنج روز آینده پایان می‌یابد. انتظار می‌رفت اودیسه یک هفته تا ده روز روی ماه فعالیت کند.

به نظر می‌رسد خطای انسانی پیش از فرود و همچنین نحوه قرار گرفتن اودیسه و وضعیت باتری‌های آن برای شارژ مجدد باعث شده است ماموریت آن زودتر از موعد پایان یابد.

به هر حال ۵ دهه پس از فرود آمریکایی‌ها روی ماه، یک شرکت خصوصی از ایالات متحده موفق شد بار دیگر این دستاورد را تکرار کند و ماه‌نورد خود را فرود آورد.

 

چالش تسلا و نانوایی؛ ماسک غرامت می‌پردازد

سرانجام ایلان ماسک صاحب شرکت تسلا به قولش عمل و غرامت نانوایی کالیفرنیایی را پرداخت کرد. او قول داده مشکل پیش آمده را رفع کند.

چندی پیش سفارش تهیه ۲ هزار تا ۴ هزار مینی پای برای روز ولنتاین از طرف تسلا به نانوایی کوچک کالیفرنیایی می‌رسد. ارزش این سفارش حدود ۶ هزار دلار بوده است.

اما پس از این که سفارش در مسیر اجرا قرار می‌گیرد، تسلا سفارش را لغو می‌کند. این ماجرا باعث ضرر نانوایی شد. ماجرا در فضای مجازی غوغا به پا کرد و ماسک هم تضمین داد موضوع را حل کند.

 

دردسرهای مجله ووگ چین؛ کناره‌گیری سردبیر جوان

خانم مارگارت ژانگ چینی - استرالیایی جوان‌ترین سردبیر نسخه چینی مجله ووگ در اینستاگرام خود اعلام کرده است از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. او از سال ۲۰۲۱ سردبیر بود.

او بلاگر حوزه فشن در سیدنی بود و در ۲۰ سالگی موفق شد تعداد دنبال‌کننده‌های اینستاگرامی خود را به یک میلیون نفر برساند. سپس در نیویورک مشاور حوزه برندینگ شد.

ژانگ در ۲۷ سالگی سردبیری نسخه چینی ووگ را به عهده گرفت. حضور او در این سمت واکنش‌هایی را در پی داشت؛ چینی‌ها او را به غرب‌گرایی و متهم می‌کردند و … 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها