|

دور دنیا در یک دقیقه

جشنواره بادام زمینی/ آمادگی جیمی کارتر برای تولد ۹۹ سالگی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

جشنواره بادام زمینی/ آمادگی جیمی کارتر برای تولد ۹۹ سالگی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سفر را از ساختمان شماره ۱۰ لندن آغاز می‌کنیم. کابینه سوناک نگران جولان هوش مصنوعی است. سپس به جورجیا در آمریکا می‌رویم. کارتر برای جشن تولد ۹۹ سالگی خود آماده می‌شود. ایتالیا مقصد آخر ماست؛ آخرین پدرخوانده درگذشت.

 

ساخت سلاح زیستی؛ نگرانی بریتانیا از هوش مصنوعی

یکی از نگرانی‌های مقامات بریتانیا درباره هوش مصنوعی، سوء استفاده‌های جنایت‌کارانه است. این موضوع در نشست امنیت هوش مصنوعی در ماه نوامبر مطرح خواهد شد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا قرار است در این نشست درباره مخاطرات هوش مصنوعی مثلا در زمینه ساخت انواع تسلیحات زیستی سخنرانی کند و هشدار بدهد. 

بریتانیا و‌ آمریکا بارها یادآوری کرده اند فناوری هوش مصنوعی باید در جهت حفظ امنیت شهروندی باشد و در چهارچوب‌های قانونی عمل کند.

 

جشنواره بادام زمینی؛ آمادگی کارتر برای تولد ۹۹ سالگی

صفحه مرکز کارتر در شبکه اجتماعی ایکس در پستی اعلام کرد جیمی کارتر در جشنواره بادام زمینی در جورجیا شرکت کرده است.

جیمی کارتر رئیس‌جمهور ایالات متحده در اواخر دهه هفتاد میلادی، در روز اول اکتبر ۹۹ ساله می‌شود. او پس از مدت‌ها بیماری و گذراندن دوران نقاهت برای این اتفاق آماده می‌شود.

کارتر در دوره‌ای از زندگی خود کشاورز حوزه بادام زمینی بوده است. حضور او در این جشنواره آن هم پس از هفت ماه بیماری سخت باعث تعجب اهالی جورجیا شده است.

 

توقف پروژه ساخت لگو از بطری‌های بازیافتی

کمپانی بزرگ اسباب‌بازی دانمارکی لگو که از چندی پیش تصمیم گرفته بود از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی برای ساخت آجرهای بازی استفاده کند، این پروژه را متوقف کرد.

آنها با هدف کاهش استفاده از مواد با پایه نفت و کمک به کاهش گازهای گلخانه‌ای این پروژه را راه‌اندازی کرده بودند. اما نتیجه آن چیزی که لگو می‌خواست نشد. 

مسئولان این کمپانی معتقدند استفاده از بطری‌های بازیافتی در ساخت آجرها یعنی طولانی‌تر شدن فرآیند تولید و افزایش کلی گازهای کربنی و در نهایت شکست پروژه.

 

مرگ آخرین پدرخوانده مافیا در بیمارستان

متئو مسینا دنارو ۶۱ ساله در بیمارستانی در لاکویلا به آخر خط رسید. او آخرین بازمانده از نسل پدرخوانده‌های مافیاهای سیسیل بود. مسینا هرگز پشیمان نبود!

مسینا از سال ۱۹۹۳ تا ژانویه ۲۰۲۳ مخفی زندگی کرده بود تا این که بیماری و مراجعه به بیمارستانی در پالرمو او را لو داد. پلیس در ماه ژانویه گذشته او را بازداشت کرد. 

اوج گرفتن بیماری مانع از ادامه حبس او در زندان شد و ناچار او را به بیمارستان انتقال دادند. او رهبری گروهی جنایت‌کار به نام کاستا نوسترا را به عهده داشت.

 

توافق آزمایشی؛ پایان اعتصاب هالیوودی‌ها

طی پنج روز گذشته نماینده اتحادیه نویسندگان هالیوود و نماینده استودیوها موفق شده اند به توافق دست به پیدا کنند. با این حساب اعتصاب نویسندگان به پایان می‌رسد.

پنج ماه می‌شود که اتحادیه نویسندگان هالیوود با حمایت اتحادیه بازیگران دست از کار کشیده اند و علیه استودیوها و کارفرماها شوریده اند.

دعوا بر سر دستمزد نویسندگان و بازیگران و همچنین به کار گرفتن هوش مصنوعی در فرآیند تولید فیلم است. این توافق در مرحله اول آزمایشی است تا جزییات آن تایید شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها