|

دور دنیا در یک دقیقه

کنترل پشه‌ها در دست راست افراطی!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

کنترل پشه‌ها در دست راست افراطی!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا سری به کالیفرنیا می‌زنیم که یک راست افراطی غوغا به پا کرده، سپس راهی ایتالیا می‌شویم که مردم نگران آتشفشان در ناپل هستند و در آخر راهی شمال انگلستان می‌شویم تا علت قطع درخت ۳۰۰ را متوجه شویم.

 

کالیفرنیا؛ کنترل پشه‌ها در دست راست افراطی!

عضویت فردی از راست‌گرایان افراطی در شورای محلی منطقه شاستای کالیفرنیا جنجالی شده است. جان نایت مشهور است به ارائه تئوری‌های متوهمانه در زمینه واکسیناسیون همگانی. 

او می‌گوید بنیاد گیتس سورنگ‌هایی شبیه به پشه طراحی کرده است که قابلیت پرواز دارد و شهروندان را برخلاف میل‌شان واکسینه می‌کند! جان نایت می‌خواهد این پشه‌ها را کنترل کند.

بنیاد گیتس فعالیت‌هایی را در زمینه واکسیناسیون مالاریا انجام داده و فناوری را در این زمینه به کار گرفته شکی نیست، اما واکسیناسیون بر خلاف میل شخصی در کار نبوده است.

 

زلزله ناپل؛ آتشفشان فعال می‌شود؟

ناپل ایتالیا یکی از شدیدترین زمین‌لرزه‌‌ها را در ۴۰ سال اخیر تجربه کرده است. اما اهالی منطقه نگران زلزله نیستند. آنها دلشوره آتشفشان دارند.

به گمان کارشناسان ایتالیایی زلزله ۴/۲ ریشتری روز چهارشنبه هم می‌تواند آتشفشان قدیمی کمپی فلگری را فعال کند و حوادث نگران‌کننده به بار آورد.

دهانه این قله آتشفشانی نشانه‌هایی از فعالیت دارد و نگرانی کارشناسان را بیشتر از قبل کرده است. آنها منتظر آتشفشان سال ۲۰۲۳ هستند و خواستار تخلیه اهالی شده اند.

 

بریتانیا؛ قطع چنار رابین هود و بازداشت نوجوان ۱۶ ساله

پلیس شمال انگلستان، پسر نوجوان ۱۶ ساله را دستگیر کرده است. او مظنون به آسیب مجرمانه و جنایی در نورث‌آمبرلند است. 

این پسر درخت چناری ۳۰۰ ساله را در منطقه هادریانز وال قطع کرده است که بخشی از DNA و شناسه منطقه بوده و در فیلم رابین‌هود سال ۱۹۹۱ هم حضور داشته است.

شواهد نشان می‌دهد درخت با اره برقی قطع شده است. پلیس می‌گوید این اتفاق عمدی و عملی اوباش‌گرایانه بوده است. تحقیقات و بازجویی از مظنون آغاز شده است.

 

وداع نتفلیکس با ارسال DVD فیلم‌ها

بخش ارسال DVD برای مشترکین نتفلیکس متوقف می‌شود. اوج گرفتن اینترنت و دانلود دیگر مجالی برای این بخش نمی‌گذارد. هنوز یک میلیون نفر عضو اشتراک DVD نتفلیکس هستند!

احتمالا بخش عمده ۲۳۸ میلیون مشتری شبکه نتفلیکس ندانند سیستم ارسال پستی DVD این شبکه ۲۵ سال سابقه راه‌اندازی و فعالیت دارد.

آنها نخستین شرکتی بودند که این روش ارتباط با مخاطب را راه‌اندازی کرده بودند و به این طریق نام ‌و آوازه خود را سر زبان‌ها انداختند. این بخش به زودی تعطیل می‌شود.

 

مرد پِرویی در کمین مدارس آمریکا

ادی سانتوس ۳۳ ساله در لیما پایتخت پرو بازداشت شده است. شکایتی در نیویورک باعث این اتفاق شده است. او مدارسی را در نیویورک، آریزونا، پنسیلوانیا و کنتیکات تهدید کرده بود.

پلیس در پرونده او نوشته سانتوس با ارسال بیش از ۱۵۰ بمب دست‌ساز و البته جعلی 

به برخی مدارس، کنیسه‌ها و فرودگاه‌‌های آمریکا آنها را تهدید کرده است. 

سانتوس پس از ارسال درخواست تصاویر برهنه از دانش‌آموزان و عدم موفقیت در این زمینه تصمیم گرفته با بمب به مدارس حمله کند!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها