|

دور دنیا در یک دقیقه

نقره‌داغ آرنولد در فرودگاه مونیخ

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

نقره‌داغ آرنولد در فرودگاه مونیخ

 ابتدا سری به جوکوویچ در ملبورن استرالیا می‌زنیم. سپس موضوع بازداشت آرنولد در فرودگاه مونیخ را پی‌می‌گیریم و در آخر پرونده محکومیت دختری آمریکایی که مادرش را کشت را می‌خوانیم.

 

جوکوویچ از عشق به درخت ملبورنی می‌گوید!

نواک جوکوویچ پس از پیروزی بر یکی از بازیکنان استرالیایی از عشق و علاقه‌اش به یکی از درختان باغ‌های گیاه‌شناسی ملبورن گفته و تعجب خبرنگاران را برانگیخته است.

مرد شماره یک جهان این روزها در استرالیا مشغول برگزاری نخستین گرنداسلم فصل است. اما تماشاگران استرالیایی آن‌طور که باید و شاید نوله را تحویل نمی‌گیرند.

نوله از رابطه‌ای ۱۵ ساله با این درخت می‌گوید. درختی که عاشق شاخ و ریشه و تنه‌اش شده است و هر کجای استرالیا که باشد خودش را به آن می‌رساند! نوله آدرس دقیقی از این درخت نمی‌دهد مبادا اتفاقی برایش بیفتد!

 

ساعت لاکچری و بازداشت آرنولد در مونیخ

پلیس فرودگاهی مونیخ برای مدتی کوتاه آرنولد شوارتزنگر، فرماندار اسبق کالیفرنیا و بازیگر سال‌های نه خیلی دور هالیوود را بازداشت کرده است.

در گزارش‌ها می‌خوانیم پای یک ساعت گران‌قیمت در میان است. ساعتی از برند اودما پیگه با قیمت ۲۶ هزار یورو! آرنولد باید ورود این کالا را به گمرک مونیخ گزارش می‌کرده، اما ثبت نکرده است.

گفته می‌شود آقای شوارتزنگر قرار بوده این ساعت را در حراجی یک خیریه به فروش برساند. او حالا باید ۳۵ هزار یورو به گمرک مونیخ آلمان بپردازد. 

 

کشف آثار پیکاسو و شاگال در زیرزمین خانه بلژیکی

پلیس بلژیک سرانجام موفق شد آثار هنری پیکاسو و شاگال را در زیرزمین خانه‌ای در آنتورپ پیدا کند. این تابلوها ۱۴ سال پیش ربوده شده بودند. 

یک مجموعه‌دار اسرائیلی در تل‌آویو صاحب این آثار هنری بود، اما در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد همه آن تابلوها و به علاوه مقداری طلا و جواهر از گاو صندوق خانه‌اش به سرقت رفته است.

ارزش تابلوها در آن سال ۹۰۰ هزار دلار و ارزش جواهرات ۶۸۰ هزار دلار بود. خبر فروش آثار هنری در والون بلژیک به گوش پلیس رسید. نام برخی تابلوهای سرقتی در متن خبر توجه پلیس را جلب و آنها را وادار به واکنش کرد.

 

اعتصابات گسترده در ایرلند شمالی

انتظار می‌رود بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شاغلان در بخش دولتی و عمومی در ایرلند شمالی به برنامه اعتصاب بپیوندند. این اعتصاب به مدت ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت.

مذاکرات دستمزد و حقوق به نتیجه نرسیده و باعث شده بسیاری از اتحادیه‌ها خاصه پرستاران، معلم‌ها و کارگران بخش حمل و نقل اعتصاب کنند و از کار دست بکشند

گفته می‌شود این اعتصاب در تاریخ ایرلند شمالی بی‌سابقه خواهد بود و اختلالات بزرگی در بخش عمومی به وجود خواهد آورد. در صورت محقق نشدن انتظارات، واکنش فراگیرتری صورت خواهد گرفت.

 

قتل در بالی، جسد در چمدان و قاتل در آمریکا

دادگاهی در شیکاگو خانم هیتر مک ۲۸ ساله را به ۲۶ سال زندان محکوم کرد. او مادرش را با کمک دوستش به قتل رسانده است. پرونده از سال ۲۰۱۴ باز است.

قتل مادر خانم هیتر مک برای دسترسی به یک و نیم میلیون دلار بوده است. قتل در جزیره بالی اندونزی رخ داده است. هیتر مک جنازه مادرش را درون یک چمدان پنهان می‌کند و ماجرا لو می‌رود…

او در اندونزی به ۱۰ سال زندان محکوم و پس از گذراندن ۷ سال به آمریکا استرداد می‌شود. هیتر مک به محض ورود به آمریکا در سال ۲۰۲۲ بازداشت می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها