|

دور دنیا در یک دقیقه

میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴؛ استرالیا خار چشم عربستان می‌شود؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴؛ استرالیا خار چشم عربستان می‌شود؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 امروز به استرالیا می‌رویم که برای پذیرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ تلاش می‌کند. سپس به توکیو سفر می‌کنیم که نگران جشن هالووین است. در آخر سری به انگلستان می‌زنیم؛ جایی که صحنه قدیمی شکسپیر کشف شده است.

جام جهانی ۲۰۳۴ فوتبال؛ استرالیا عربستان را به چالش می‌کشد؟

تنها ۲۵ روز فرصت باقی است تا استرالیا خودش را به عنوان رقیب سرسخت عربستان برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ مردان نامزد کند.

سران استرالیایی در حال مزه‌مزه کردن این فرصت هستند. آنها امسال مشترک با نیوزلند از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ زنان میزبانی کرده اند.

به محض این که فیفا موضوع میزبانی سال ۲۰۳۴ را مطرح کرد، عربستان با قدرت نامزدی خود را اعلام کرد. آنها همچون قطر زیر بار فشارهای حقوق بشری هستند.

بدهی دانشجویی؛ بایدن ۹ میلیارد دلار دیگر لغو کرد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ۹ میلیارد دلار دیگر از وام‌های دانشجویی را لغو می‌کند تا مجموع تسویه‌های دولت به ۱۲۷ میلیارد دلار برسد.

این ۹ میلیارد دلار مربوط به ۱۲۵ هزار دانشجو است که نتوانسته اند اقساط وام خود را به تمامی پرداخت کنند. به زعم بایدن گران شدن تحصیلات دانشگاهی به سود آمریکا نیست.

تسویه و بخشودگی بدهی وام‌گیرندگان خاصه دانشجویان یکی از وعده‌های انتخاباتی بایدن برای ریاست‌جمهوری بود. این وعده بدهی میلیون‌ها نفر را تسویه می‌کند.

ایکس/ توییتر؛ پست‌های خبری زیباتر می‌شوند

ایلان ماسک در تغییرات جدید خود برای پلتفرم توییتر / ایکس می‌خواهد لینک‌های خبری را از متن تیتر جدا کند تا پست‌ها زیباتر به نظر برسند.

به این ترتیب لینک‌ها کوتاه‌تر و تیتر خبر از آن حذف می‌شود. این تغییرات از روز چهارشنبه در نسخه‌های اپل و دستک‌تاپ اعمال شده، اما همگانی نیست.

رابطه خبرگزاری‌ها و ایلان ماسک چندان خوب نیست. برخی از کمپانی‌های خبری مثل ABC در استرالیا و NPR استفاده از توییتر را متوقف کرده اند.

سایه هالووین سئول بر سر توکیو؛ به شیبویا نیایید!

شهردار توکیو پیش از این که موعد برگزاری جشن هالووین فرا برسد هشدار داده شهروندان ژاپنی برای برپایی جشن به منطقه شیبویا نیایند!

هر چه به هالووین نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی اهالی شرق آسیا خاصه مسئولان شهری بیشتر می‌شود. سایه فاجعه هالووین ۲۰۲۲ در ایتائه‌وون سئول بسیار سنگین است.

سال پیش جمعیت زیاد و گیر افتادن شهروندان کره‌ای در کوچه‌ها باعث مرگ ۱۵۰ نفر شد. حالا شهردار توکیو در ژاپن از تکرار فاجعه در منطقه شلوغ شیبویا می‌ترسد.

کشف صحنه چوبی گروه تئاتری شکسپیر

تلاش برای تعمیر سالن تئاتر انجمن نورفولک در کینگز لین باعث شد تا تخته‌هایی که شکسپیر و گروهش روی آن اجرا کرده اند، پیدا شود.

این تخته‌ها ۶۰۰ ساله و از جنس بلوط هستند. شکسپیر و گروهش برای اجرای تئاتر در سال ۱۵۹۳ در کینگز لین بوده اند. سالن‌های تئاتر‌های لندن متاثر از طاعون تعطیل بوده اند.

می‌گویند این تخته‌ها تنها صحنه به جا مانده از زمان شکسپیر هستند. بازسازی‌های مختلف باعث پنهان ماندن این سن و تعمیرات جدید باعث کشف آنها شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها