|

دور دنیا در یک دقیقه

نمایش مرگ‌بار داعش در مقدماتی یورو ۲۰۲۴

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

نمایش مرگ‌بار داعش در مقدماتی یورو ۲۰۲۴
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. ابتدا به مالزی می‌رویم که در حمایت از فلسطین از نمایشگاه فرانکفورت انصراف داده اند. سپس در اسکاتلند سراغی از مجسمه آگوست رودین می‌گیریم و در بلژیک اقدام تروریستی داعش را بررسی می‌کنیم.

حمایت مالزی از فلسطین؛ انصراف از نمایشگاه فرانکفورت

وزیر آموزش مالزی اعلام کرده است کشورش از حضور در بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان انصراف می‌دهد. پای حمایت از فلسطین در میان است. 

مالزی معتقد است مسئولان و برگزارکنندگان این نمایشگاه از هواداران اسرائیل هستند و در این روزها که خشونت در غزه به اوج رسیده است، آنها پشت اسرائیل ایستاده اند.

مالزی با اکثریت مسلمان از هواداران فلسطین به شمار می‌آید. نخست‌وزیر مالزی به صراحت گفته است زیر فشار غرب حمله حماس به اسرائیل را محکوم نمی‌کند.

موزه گلاسگو: اثر آگوست رودین گم شده است!

مسئولان موزه گلاسگو می‌گویند مجسمه متعلق به هنرمند فرانسوی آگوست رودین ناپدید شده است. ارزش امروزی این تندیس ۳ میلیون پوند است.

مجموعه گچ و برنز بورژواهای کاله در سال ۱۹۰۱ از سوی مسئولان موزه گلاسگوی اسکاتلند مستقیم از آگوست رودین خریداری شده است.

نسخه‌های کپی زیادی از مجموعه هنری مجسمه‌ بورژواهای کاله در سراسر جهان وجود دارد، اما تندیس اصلی متعلق به موزه گلاسگو بوده است.

اتحادیه اروپا؛ ممنوعیت اکلیل و کاهش ریزپلاستیک‌ها

اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا پایان دهه اخیر بخش عمده پلاستیک‌ها و ریزپلاستیک‌ها را کاهش دهد؛ دست کم این که به هدف کاهش ۷۴ درصدی برسد.

گام اول این برنامه ممنوعیت استفاده از اکلیل در لوازم آرایشی و غیر آرایشی بوده است. در قدم دوم این اتحادیه مبارزه با ریزپلاستیک‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

ریزپلاستیک‌‌ها هر چند در چرخه بازیافت ذوب می‌شوند و دوباره به کارگرفته می‌شوند، اما در این فرآیند به محیط زیست آسیب می‌زنند و آلودگی آب و خاک را در پی دارند.

سنگاپور؛ چرا قایق لاکچری پالمر به گل نشست؟

مقامات دریایی سنگاپور قایق ۵۶ متری لاکچری و متعلق به کلایو پالمر میلیاردر مشهور استرالیایی را در سواحل سنگاپور رصد کرده اند که به گل نشسته است. 

آنها برای کمک به این قایق اقدام کرده و در نهایت آن را به حالت شناور درآورده اند. برخی می‌گویند این قایق در حال غرق شدن است. دلیل خرابی قایق معلوم نیست.

عجیب این که کسی نمی‌داند پالمر در این قایق ۴۰ میلیون دلاری حضور دارد یا نه! او به تماس پاسخ نداده است. این قایق دارای بار، جکوزی و سوئیت VIP است.

بلژیک؛ قاتل دو هوادار سوئدی فوتبال کشته شد

مردی که به هواداران سوئدی فوتبال در بروکسل شلیک کرده و دو نفر را کشته بود، جان خود را از دست داده است.

رسانه‌ها می‌گویند پلیس بروکسل به مردی تونسی شلیک کرده و او در بیمارستان تمام کرده است. او پس از کشتن هواداران سوئدی خود را نیروی داعش معرفی کرده بود.

در جریان مسابقه مقدماتی فوتبال یورو میان بلژیک و سوئد در بروکسل، دو هوادار سوئدی کشته شدند. مسابقه نیمه‌تمام ماند. هوادار دیگر هم مجروح در بیمارستان است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها