|

دور دنیا در یک دقیقه

نتیجه دادخواست یک زن نابارور در استرالیا/ مجوز دریافت اسپرم از جسد شوهر صادر شد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

نتیجه دادخواست یک زن نابارور در استرالیا/ مجوز دریافت اسپرم از جسد شوهر صادر شد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

در نیوزیلند فیلم در بطری دزدیدن یک نوازنده را می‌بینیم. سپس خبری از اوضاع رهبر اپوزیسیون کره جنوبی که چاقو خورده می‌گیریم و در آخر گزارش تصادف دو هواپیما در فرودگاه توکیو را می‌‌خوانیم.

 

نیوزیلند؛ آقای نوازنده در بطری را برگردان!

تصاویر دوربین‌های مداربسته یک مغازه در کوئینزتاون نیوزیلند منتشر و معلوم شده کیبوردیست گروه راک استرالیایی «اوشن الی» یک دَرِ بطری را از این مغازه بلند کرده است!

ارزش این دَرِ بطری حدود ۱۸ دلار است. صاحبان مغازه فیلم این دزدی را در اینستاگرام منتشر کرده و در توضیح آن نوشته اند: البته می‌دانیم تهیه وسایل آب‌خوری مهم است، اما امیدواریم در بطری را برگردانید و تور خوبی در نیوزیلند داشته باشید!

به محض انتشار این پست، لاچلان گالبریث فیلمی تهیه و عذرخواهی کرده و گفته می‌داند کارش احمقانه بوده است. او از این اتفاق پشیمان و در صدد اصلاح آن است.

 

کره جنوبی؛ کار رهبر اپوزیسیون به ICU کشید

با این که در گزارش‌های اولیه پس از انتقال آقای لی جائه میونگ به بیمارستان گفته شد، اوضاعش بد نیست، اما حالا می‌گویند او در ICU بستری شده است.

لی رهبر اپوزیسیون است و دیروز در یک جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران چاقو خورد. ضارب به گردن لی آسیب زده بود. او ابتدا در پوسان و سپس در سئول بستری شد.

در گزارش‌ها آمده پزشکان برای ترمیم رگ گردن لی عمل جراحی دو ساعته را پشت سر گذاشته اند. این اتفاق باعث بروز چالش امنیتی در کره جنوبی شده است.

 

مرغداری؛ به صدای جوجه‌ها خوب گوش کنید!

مطالعات جدید در دانشگاه کوئینزلند نشان می‌دهد انسان‌ها از صدای جوجه‌‌ها حال بد و خوب آنها را تشخیص می‌دهند. نتیجه این تحقیق به کیفیت مرغداری‌ها کمک می‌کند.

در این تحقیق ۶۹ درصد شرکت‌کنندگان از صدای مرغ‌ها و جوجه‌ها متوجه شدند آنها از دریافت غذا خوشحال هستند و یا ناراحت؛ غم و شادی جوجه‌ها در صدایشان نمود دارد.

نتایج این تحقیق همچنین به مرغداری‌ها کمک می‌کند تا از هوش مصنوعی برای سنجش خلق و خوی پرندگان و رسیدگی به آنها استفاده شود.

 

استرالیا؛ اجازه دریافت اسپرم شوهر مرده صادر شد

دادگاهی در استرالیا به زنی که همسرش مرده است، اجازه داد اسپرم او را داشته باشد. این دادگاه هنوز مجوز استفاده از اسپرم را نداده است. لقاح مصنوعی پس از مرگ در استرالیا قانونی نیست.

زنی پیش از مرگ همسرش از بیمارستانی که مرد در آن بستری بوده تقاضا کرده اسپرم او را جمع‌آوری کنند. این درخواست با رضایت مرد بوده است. آنها فرزندانشان را از دست داده و زن دیگر توانایی بارداری نداشته است.

سهل‌انگاری بیمارستان در جمع‌آوری اسپرم و مرگ شوهر باعث می‌شود درخواست زن انجام نشود و او دست به دامن دادگاه شود. دادگاه در مرحله اول بیمارستان را توبیخ کرده و سپس مجوز جمع‌آوری اسپرم شوهر را صادر کرده است.

 

ژاپن؛ تخلیه هواپیمای آسیب دیده ستایش‌‌آمیز است

شب گذشته تصادف دو هواپیما در فرودگاه توکیو باعث شد ۵ خدمه هواپیمای گارد ساحلی جان خود را از دست بدهند. مه غلیظی در فرودگاه گزارش شده بود.

یک هواپیمای مسافربری ژاپن هنگام فرود و حرکت روی باند با جسمی برخورد می‌کند و آتش‌ می‌گیرد. هواپیمای گارد ساحلی که در فرودگاه حضور داشته به هواپیمای مسافربری برخورد کرده است.

خروج و تخلیه همه ۳۷۹ مسافر و خدمه هواپیمای مسافربری در حال سوختن با موفقیت انجام می‌شود، اما تنها یکی از خدمه‌های پروازی هواپیمای گارد ساحلی زنده می‌ماند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها