|

دور دنیا در یک دقیقه

پیاده‌روی بدون مجوز برازنان در پارک ملی یلواستون!/ احضاریه دادگاه در جیب جیمز باند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پیاده‌روی بدون مجوز برازنان در پارک ملی یلواستون!/ احضاریه دادگاه در جیب جیمز باند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

اول می‌رویم ایالت مین آمریکا که برای رد صلاحیت ترامپ تلاش می‌کند. سپس راهی پاریس می‌شویم تا ماجرای مسافر قاچاق چرخی الجزایری را بررسی کنیم. در آخر هم پای توصیه پزشکان درباره قرص‌های کاهش وزن می‌نشینیم.

 

اقدام برای رد صلاحیت ترامپ در ایالت مین

مقامات انتخاباتی ایالت مین تصمیم گرفته اند نام دونالد ترامپ را از فهرست انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حذف کنند. دادگاه عالی مین هنوز این تصمیم را تایید نکرده است.

مین پس از کلرادو دومین ایالتی است که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را رد صلاحیت می‌کند. هر دو ایالت دموکرات هستند. آنها به استناد بند شورش و نقش او در حمله به کنگره این تصمیم را گرفته اند.

ترامپ پیشتاز نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری است. کمپین تبلیغاتی او نسبت به این تصمیم‌ها واکنش نشان می‌دهد. رد صلاحیت ترامپ تنها در این دو ایالت و در انتخابات مقدماتی معتبر است.

 

پیاده‌روی بدون مجوز جیمز باند در پارک ملی!

پیرس برازنان باید در دادگاه منطقه پارک ملی یلواستون حاضر شود و درباره نقض قانون پاسخ دهد. او بدون اجازه در منطقه ممنوع پیاد‌ه‌روی کرده است.

آقای برازنان بازیگر سری فیلم‌های جیمز باند ۷۰ ساله است و برای استفاده از آب‌ گرم یلواستون به این پارک ملی رفته است. او در منطقه ممنوع ماموت تریس در شمال این پارک در نزدیکی مرز وایومینگ و مونتانا هم دیده شده است.

احضاریه آقای برازنان به آدرس ایمیل و اینستاگرام و همچنین وکیل او ارسال شده است. دادگاه در روز ۲۳ ژانویه برگزار خواهد شد.

 

پنهان شدن در محفظه چرخ‌های هواپیما و فرود در پاریس

مرد جوانی که در الجزایر خود را در محفظه چرخ‌های هواپیما پنهان کرده بود، در پاریس فرود آمد و به بیمارستان منتقل شد. او در طول سفر در معرض دمای منفی ۵۰ درجه سانتیگراد بوده است.

این مرد جوان که هویت او معلوم نیست، در اثر شدت سرمازدگی در بیمارستان بستری شده است. مسئولان بیمارستان می‌گویند او زنده است. هیچ گونه مدرک شناسایی همراه او نیست.

به گزارش مرکز آمار و داده‌های هوایی آمریکا، از سال ۱۹۴۷ تا ۲۰۲۱، ۱۳۲ نفر تلاش کرده اند در محفظه چرخ‌های هواپیماها خود را پنهان و به این شکل پرواز کنند. به آنها مسافر‌های قاچاقی چرخی می‌گویند.

 

تعلیق شکایت ۵ میلیاردی؛ گوگل توافق می‌کند

شکایت شهروندان آمریکایی از کمپانی گوگل تعلیق شده است. گوگل با شاکیان به توافق رسیده خارج از محاکم قضایی به درخواست‌‌های آنها رسیدگی کند. 

شاکیان در اوکلند ایالت کالیفرنیا معتقدند گوگل حریم خصوصی آنها را نقض و حتی در حالت جستجوی ناشناس نیز داده‌های آنها را برای اهداف آنلاین خود ذخیره می‌کند.

این شکایت در دادگاه فدرال ثبت و قرار آن برای ماه فوریه تعیین شده بود. ارزش این شکایت ۵ میلیارد دلار است. گوگل اما ترجیح داده خارج از فرآیند قضایی شاکیان را راضی کند.

 

در کریسمس پرخوری کرده اید؟ داروی کاهش وزن نخورید!

کارشناسان و پزشکان هشدار می‌دهند مبادا شهروندان سر خود پس از پرخوری‌های تعطیلات کریسمس سراغ داروهای کاهش وزن بروند. 

آنها معتقدند این داروها تاثیر یکسانی روی همه ندارند و استفاده سرخود از آنها تبعات دارد. در واقع این داروها به تنهایی باعث کاهش وزن نخواهند شد.

داروهای کاهش وزن نوعی از دارو‌های بیماری قند هستند که به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته اند. اما پزشکان می‌گویند این داروها نه تاثیر فوری دارند و نه به تنهایی کارآمد هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها