|

دور دنیا در یک دقیقه

بچه محل پولدار منچستر یونایتد را نجات می‌دهد؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بچه محل پولدار منچستر یونایتد را نجات می‌دهد؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا سری به اوکراین می‌زنیم که راه خود را در جشن کریسمس از روسیه جدا کرده است. سپس به آلمان می‌رویم که همچنان درگیر موضوع مهاجران و ساکنان بومی است. در آخر در بریتانیا به وزیر کشور و منچستریونایتد و سوانسی می‌پردازیم.

 

اوکراین؛ نخستین کریسمس جدا از روسیه و ۵ کشته

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خبر داده بود برای نخستین بار اوکراینی‌ها راه خود را از کلیسای ارتدوکس جدا و در شب ۲۵ دسامبر جشن کریسمس برگزار می‌کنند. کریسمس ارتدوکس‌ها شب هفتم ژانویه است.

اما نخستین جشن کریسمس همپای کلیسای کاتولیک در خرسون با عزا همراه شد. حملات توپخانه‌ای روسیه در این شهر جان پنج شهروند غیر نظامی را گرفت و ۹ نفر را زخمی کرد.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به این حملات در صفحه اجتماعی خود نوشت: برای دشمن تعطیلات وجود ندارد.

 

سوانسی؛ این عکس را در لوور کنار مونا لیزا بگذارید

ثبت این قاب از شب جنجالی «جمعه سیاه چشم»، جمعه قبل از کریسمس در سوانسی تحسین بسیاری را برانگیخته است. عکس کار دیمیتریس لگاکیس است. او از لحظه دستگیری مردی مست مقابل یک رستوران در سوانسی عکاسی کرده است.

برخی این قاب را با نقاشی‌های رنسانسی و برخی با رمانتیسیسم فرانسوی مقایسه کرده و گفته اند آن را باید به موزه لوور برد و در کنار مونا لیزا و یا ونوس دمیلو گذاشت!

در حالی که دو پلیس مشغول دستگیری مرد مست هستند و یک مامور هم با بی‌سیم خود گزارش می‌دهد، مردی دیگر کنارشان دراز کشیده و سلفی می‌گیرد و زنی زبان‌درازی کرده و علامت پیروزی نشان داده است!

 

صندلی داغ وزیر کشور؛ حالا نوبت استعفای کلورلی است

تقاضا برای استعفای جیمز کلورلی وزیر کشور بریتانیا بالا گرفته است. شوخی او با قرص موسوم به قرص تجاوز و همسرش در مهمانی ساختمان شماره ۱۰ گران تمام شده است. معترضان می‌گویند او با این شوخی قربانیان تجاوز را رنجانده است. 

کلورلی به شوخی گفته بود استفاده خیلی کم از قرص روهیپنول غیر قانونی نیست و او این قرص را در نوشیدنی همسرش ریخته است!

وزیر کشور از حرفی که زده عذرخواهی کرده، اما عذرخواهی کافی نیست. او با موضوعی شوخی کرده که بخشودنی نیست. پیش از کلورلی، بریورمن هم بابت اظهاراتش درباره پناهجویان استعفا داد.

 

آلمان؛ شما کوهنورد نیستید، مهاجر غیر قانونی هستید!

ساکنان ایالت ساکسونی در شرق آلمان به پلیس گزارش داده اند تعدادی مهاجر غیر قانونی سوریه‌ای در جنگل و کوهستان منطقه رفت و‌ آمد دارند.

در این که این گروه کوهنوردی و گردشگری سوریه‌ای هستند شکی نیست، اما آنها مهاجر غیر قانونی نیستند و سالهاست ساکن آلمان هستند و گروه کوهنوردی دارند و …

آنها در سوریه هم کوهنورد بوده اند. این گروه از سال ۲۰۱۶ در آلمان دور هم جمع شده و باشگاه کوهنوردی و پیاده‌روی راه انداخته اند.

 

« بچه محل» پولدار منچستریونایتد را نجات می‌دهد؟

جیم رتکلیف بچه محل اولدترافورد در منچستر است و پولش از پارو بالا می‌رود. او ۲۵ درصد سهام باشگاه منچستر یونایتد را از گلیزرها خریده شاید برای عشق قدیمی کاری بکند.

رتکلیف ۷۱ ساله از هواداران قدیمی یونایتد به شمار می‌رود و می‌خواهد باشگاه را به روزهای خوش گذشته بازگرداند. یونایتد روزهای بدی را پشت سر می‌گذارد.

پیش از رتکلیف، شیخ جاسم بن حمد آل ثانی از قطر دنبال خریدن یونایتد بود. او حاضر بود ۶ میلیارد دلار بدهد و صاحب یونایتد شود. پیشنهادش قبول نشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها