|

دور دنیا در یک دقیقه

انتشار بوی بد و واکنش شهردار ولینگتون؛ مشکل به زودی حل می‌شود، مانع مدفوع نشوید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

انتشار بوی بد و واکنش شهردار ولینگتون؛ مشکل به زودی حل می‌شود، مانع مدفوع نشوید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا با پرواز فیلادلفیا به فلوریدا همراه می‌شویم و ماجرا کاسپر را دنبال می‌کنیم. سپس در مصر به تماشای ماراتن پنالتی‌ها می‌نشینیم و در آخر از بوی بد در نیوزیلند خبر می‌گیریم.

 

آمریکا؛ بلیت برای فورت مایزر، فرود در اورلاندو!

مادر بزرگ کاسپر انتظار داشت او را در فورت مایرز فلوریدا تحویل بگیرد، اما هر چه منتظر شد خبری از کاسپر ۶ ساله نشد. پرواز کاسپر در اورلاندو فرود آمده بود.

مادر بزرگ کاسپر کیلومترها رانندگی کرد تا این پسر بچه ۶ ساله را تحویل بگیرد. هواپیمایی اسپیریت آمریکا می‌گوید هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

اما ماجرا تمام نشده است. خانم راموس به رسانه‌ها می‌گوید می‌خواهم بدانم این بچه اشتباهی سوار هواپیما شده یا کارمندان بلیت و کارت پرواز را چک نکرده اند؟ 

 

مصر؛ ثبت ۳۴ ضربه پنالتی برای یک مسابقه

مسابقه نیمه‌نهایی سوپر لیگ مصر به رویدادی خاطره‌انگیز در این کشور تبدیل شده است. دو تیم مدرن فیوچر و پیرامیدز دو سر این نبرد بوده اند.

تیم مدرن فیوچرز در نهایت موفق شده است با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ پیرامیدز را شکست دهد و به فینال سوپر لیگ مصر برسد و منتظر برنده دیدار الاهلی و سرامیکا کلوپاترا باشد.

با این که در مسابقه مدرن فیوچرز و پیرامیدز ۳۴ ضربه رد و بدل شده، اما رکورد‌های قبلی شکسته نشده است. در یک مسابقه محلی در انگلیس ۵۴ ضربه پنالتی ثبت و یا در سال ۲۰۰۵ در نامیبیا ۴۸ ضربه پنالتی زده شده است.

 

استرالیا؛ فروشنده‌ها منتظرند مشتری‌ها بترکانند

فروشندگان و خرده‌فروش‌های استرالیایی می‌دانند اوضاع اقتصادی شهروندان چندان دلچسب نیست، اما آخر سال است و انتظار دارند امروز بازار تکانی بخورد.

آنها پیش‌بینی می‌کنند در تعطیلی باکسینگ دی ( حراج فردای تعطیلی کریسمس ) استرالیایی‌ها بیش از یک میلیارد دلار استرالیا خرج کنند و این عدد تا ۱۵ ژانویه به ۲۴ میلیارد دلار برسد.

اگر پیش‌بینی‌ خرده‌فروش‌های استرالیایی درست از آب درآید، بازار به نسبت سال گذشته بیش از یک و نیم درصد رشد داشته و امیدوارکننده است. این در حالی است که شهروندان استرالیا همچون بریتانیایی‌ها با بحران رفاه زندگی دست وپنجه نرم می‌کنند.

 

کانادا؛ رنگ برگ درختان نشانه آتشفشان است

مطالعات و بررسی‌های عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد سلامت و رنگ برگ درختان می‌تواند درباره بروز آتشفشان هشدار دهد.

افزایش انتشار دی اکسید کربن در محیط یکی از نشانه‌های مهم در بروز ناآرامی‌های آتشفشانی است. اما اندازه‌گیری این شاخص تقریبا ناممکن است؛ دسترسی به قله‌های آتشفشانی کمی سخت است.

محققان در دانشگاه مک‌گیل کانادا از روش نیابتی استفاده می‌کنند؛ برگ درختان در نواحی آتشفشانی و هنگام فعالیت‌های درونی قله بسیار سبز می‌شود(افزایش دی‌اکسید کربن محیط) و در اوج و نزدیکی‌های زمان فوران به رنگ قهوه‌ای در می‌آید( تاثیر دی اکسید گوگرد).

 

نیوزیلند؛ مشکل بوی بد حل می‌شود، مانع مدفوع نشوید!

اعضای شورای محلی در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند این روزها با بوی بد فاضلاب دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم از بوی بد شاکی هستند و پنجره‌ها را باز نمی‌کنند.

شهروندان فکر می‌کردند مشکل از سرویس‌های بهداشتی و بوی مدفوع است، اما شهردار آنها را خاطر جمع کرده منشا این بوی بد فاضلاب یکی از کارخانه‌های حومه شهر است.

شهردار ولینگتون خطاب به شهروندان گفته است « نیازی به توقف مدفوع کردن نیست، مشکل فاضلاب کارخانه به زودی حل و انتشار بوی بد قطع می‌شود».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها