|

دور دنیا در یک دقیقه

عذرخواهی وزیر کشور بریتانیا/ در ساختمان شماره ۱۰ همه دسته‌گل به آب می‌دهند!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

عذرخواهی وزیر کشور بریتانیا/ در ساختمان شماره ۱۰ همه دسته‌گل به آب می‌دهند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا سری به جشن کریسمس ایرباس می‌زنیم که مهمانان مسموم شده اند. سپس رژه خرچنگ‌ها را در استرالیا نگاه می‌کنیم و در آخر سری به دفتر نخست‌وزیری بریتانیا می‌زنیم. وزیر کشور دسته‌گل به آب داده است.

 

بریتانیا؛ حمایت وزرای سابق از کمپین حق مرگ بیمار

حالا دیگر نام دو وزیر بهداشت سابق بریتانیا، آلن میلبرن و استفن دورل هم در کمپین «حق مرگ» دیده می‌شود. این موضوع پس از انتشار فایل ویدئویی یک بازیگر مبتلا به سرطان که چندی پیش درگذشت سر زبان‌ها افتاد.

آن بازیگر که روزهای پایانی زندگی خود را با درد شدید و وضعیت بسیار سخت روی تخت بیمارستان گذرانده بود، تقاضا کرده بود قانون در بریتانیا تغییر و از حق مرگ حمایت کند.

مورد «حق مرگ» بیماران لاعلاج یا صعب العلاج حدود ۱۰ سال پیش در پارلمان بریتانیا مطرح شد که رای نیاورد. متقاضیان می‌گویند در این مدت نماینده‌ها تغییر کرده و افکار جدیدتری وارد پارلمان شده است. پس باید دوباره تلاش کرد.

 

فرانسه؛ شام کریسمس ایرباس کارمندان را بیمار کرد

گروه هوافضای کمپانی ایرباس در فرانسه پیش از فرا رسیدن تعطیلات کریسمس برای کارمندان خود جشن گرفته بود. اما تعداد زیادی از این کارمندان راهی بیمارستان شدند.

از دو هزار و ۶۰۰ نفر کارمند دعوت شده در مراسم شام کریسمس ایرباس ۷۰۰ نفر با وضعیت اسهال، استفراغ و دل درد راهی بیمارستان شدند. آنها به التهاب معده و روده مبتلا شده بودند.

غذای شام جشن کریسمس ایرباس خرچنگ، صدف، میگو و دسر موس شکلات بوده است که آشپزخانه ایرباس تهیه کرده است. تحقیق درباره علت مسمومیت آغاز شده است.

 

استرالیا؛ رژه خرچنگ‌‌ها در جزیره کریسمس

هر سال به وقت بارش و آغاز فصل مرطوب، میلیون‌ها خرچنگ بالغ قرمز رژه خود را شروع می‌‌کنند. آنها از خانه‌های جنگلی خود در جزیره کریسمس بیرون می‌آیند و به ساحل می‌روند. 

مهاجرت خرچنگ‌های بالغ قرمز جزیره کریسمس برای جفت‌گیری و تخم‌ریزی است. این جزیره بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از سرزمین اصلی استرالیاست.

موعد مهاجرت خرچنگ‌ها که فرا می‌رسد، مسئولان پارک ملی کریسمس مسیر را امن و نشانه‌گذاری می‌کنند تا از آسیب و مرگ و میر آنها جلوگیری شود.

 

دستگیری سارق تابلوی هنری بنکسی

کارآگاهان بریتانیایی می‌گویند مردی را که تابلوی ورود ممنوع یکی از خیابان‌های لندن را دزدیده، شناسایی و دستگیر کرده اند.

این تابلو روز جمعه با تصویر سه پهپاد که روی آن نقش بسته بود، از خیابان پکام لندن دزدیده شده بود. این تابلو متعلق به بنکسی است و ۵۰۰ هزار پوند ارزش دارد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی سرنخ دستگیری مظنونان این سرقت را دست کارآگاهان داده اند؛ دو مرد با کاتر به جان تابلو افتاده و بدون ترس از افشای هویت خود مشغول دزدیدن تابلو شده اند.

 

در ساختمان شماره ۱۰ همه دسته گل به آب می‌دهند!

بعد از نخست‌وزیر سابق بریتانیا، بوریس جانسون، حالا نوبت جیمز کلورلی، وزیر کشور است که در ساختمان شماره ۱۰ دسته گل به آب بدهد و مجبور به عذرخواهی شود.

کلورلی در یک مهمانی در دفتر نخست‌وزیری درباره یکی از داروهای روان‌گردان و همسرش شوخی کرده است. روان‌گردان روهیپنول به قرص تجاوز مشهور است.

کلورلی در شوخی خود اسم این قرص را به کار برده و گفته «آن را در نوشیدنی همسرش ریخته است و یک مقدار از این قرص اشکالی ندارد! ». ضبط مکالمات در ساختمان شماره ۱۰ قانونی نیست، اما میرور به توجه به سمت کلورلی آن را منتشر کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها