|

دور دنیا در یک دقیقه

تقاضای بازیگر آمریکایی/ جو بایدن و پسرش را اعدام کنید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سفر می‌کنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

تقاضای بازیگر آمریکایی/ جو بایدن و پسرش را اعدام کنید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا سری به مون‌پلیه می‌زنیم که حمل و نقل عمومی رایگان شده، سپس در آمریکا پرونده شکایت از نیروانا و تقاضای جنجالی یک بازیگر را بررسی می کنیم و در استرالیا به شکایت یک روزنامه‌نگار می‌پردازیم.

 

اشنایدر بازیگر: آقای بایدن! باید شما را دار بزنیم!

جان اشنایدر در صفحه ایکس برای جو بایدن و پسرش هانتر اعدام تقاضا کرده است. آمریکایی‌ها او را برای بازی در سریال تلویزیونی دوک‌های شهر هازارد می‌شناسند. 

او این نوشته را حذف کرده است؛ اشنایدر بایدن و پسرش را به خیانت به آمریکا متهم کرده بود. این پست در جواب اظهار نظر جو بایدن درباره ترامپ نوشته شده است.

با این که این نوشته حذف شده است، اما ممکن است اشنایدر را بابت «تهدید به مرگ» به دردسر بیندازد. هنوز شکایتی از اشنایدر ثبت نشده است.

 

فرانسه؛ حمل و نقل عمومی در مون‌پلیه رایگان شد

شهردار مون‌پلیه بالاخره وعده انتخاباتی‌اش را عملی کرد؛ اتوبوس و تراموا برای تمامی ساکنان مون‌پلیه رایگان شد. گردشگرها فقط کمی بیشتر از یک یورو برای هر سفر می‌پردازند.

شهردار مون‌پلیه می‌گوید برای کمک به تعهدات اروپا در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تشویق به استفاده کمتر از خودروی شخصی این طرح را اجرا می‌‌کند.

مون‌پلیه در جنوب فرانسه، ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. پیش از این شهر، حمل و نقل عمومی در تالین پایتخت استونی و همچنین سراسر لوکزامبورگ رایگان شده است.

 

بریتانیا؛ آفت‌کُشِ زنبورکُش‌ را ممنوع کنید!

اعضای اتحادیه زنبورداران بریتانیا از دولت می‌خواهند به استفاده از آفت‌کش‌ها توجه کند. پس از برگزیت همچنان از این آفت‌کش‌ها در مواقع اضطراری استفاده می‌شود.

زنبورداران در نامه خود نوشته اند دولت باید به توصیه‌های علمی کارشناسان توجه کند. آنها آفت‌کش‌ «کروزر اس‌بی» ‌را برای زنبورها خطرناک می‌دانند. 

کروزر اس‌بی برای دفع آفات چغندر قند استفاده می‌شود، اما زنبورها را می‌کشد. پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا استفاده از آن در این کشور ممنوع بود.

 

آمریکا؛ احیای پرونده شکایت از نیروانا و کاور جنجالی

روزی که گروه راک نیروانا عکس نوزاد چهار ماهه را برای جلد آلبوم «اهمیتی ندارد» انتخاب می‌کردند، فکر نمی‌کردند روزی از سوی آن کودک به استثمار جنسی متهم شوند.

آن پسر چهار ماهه حالا ۳۲ ساله است و نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ از نیروانا شکایت کرده است. او می‌گوید انتشار عکس عریان او مصداق سوء استفاده جنسی از کودکان است.

اسپنسر الدن و وکیلش در دادگاه بدوی شکست خورده اند، اما ماجرا را ادامه می‌دهند. یک قاضی می‌گوید آنها باید در بازه زمانی ۱۰ ساله، (سال ۲۰۰۱) شکایت می‌کردند.

 

استرالیا؛ روزنامه‌نگاری، فضای مجازی و اخراج!

آنتوانت لاتوف، روزنامه‌نگار استرالیایی است که به تازگی از ادامه حضور در برنامه رادیو ABC منع شده است. او این اتفاق را غیر قانونی می‌داند و شکایت کرده است.

اظهارات و نوشته‌های خانم لاتوف در اینستاگرام درباره جنگ اسرائیل و حماس کار دستش داده و باعث شکایت یهودی‌ها از او شده است.

وکیل لاتوف می‌گوید طبق قانون افراد در محیط کار با داشتن عقاید سیاسی مختلف مقابل رفتارهای نامطلوب محافظت می‌شوند؛ پس فسخ قرارداد لاتوف غیر قانونی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها