|

دور دنیا در یک دقیقه

بی‌خبری از منتقد سرسخت پوتین/ الکس ناوالنی کجاست؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بی‌خبری از منتقد سرسخت پوتین/ الکس ناوالنی کجاست؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

در آمریکا پرونده انحصارطلبی گوگل را ورق می‌زنیم و سپس به مسکو می‌رویم تا ناپدید شدن منتقد پوتین را بررسی کنیم و در آخر گزارش ماموران پلیس نیوساوت ولز را از کشف ۷۰۰ کیلو کوکائین می‌خوانیم.

 

علیه انحصار؛ پرداخت ۷۰۰ میلیون دلاری گوگل به آمریکایی‌ها

کمپانی گوگل متهم شده است که برای استفاده از برنامه‌های خود در پلی اپ استور و با ایجاد محدودیت‌های غیر قانونی و انحصار هزینه‌های اضافی دریافت کرده است.

با شکایت ایالت‌ها دادگاهی برای این موضوع تشکیل شد که البته هنوز رای نهایی آن صادر نشده است، اما گوگل متقاعد شده است که به قوانین ضد انحصار تن دهد و هزینه‌های اضافی را بازگرداند.

مجموع هزینه‌‌هایی که گوگل باید در ایالات متحده بازگرداند ۷۰۰ میلیون دلار شامل ۶۳۰ میلیون دلار برای شهروندان و ۷۰ میلیون دلار به صندوق‌های ایالتی است.

 

روسیه؛ هیچ خبری از منتقد پوتین نیست

وکلای الکسی ناوالنی می‌گویند دو هفته می‌شود که موکلشان با آنها تماس نگرفته است. موکل آنها منتقد سرسخت پوتین است که به ۳ دهه حبس محکوم شده است و باید در زندان باشد.

دادگاه‌های روسیه پرونده‌های جدید علیه او گشوده، اما مجبور شده اند روند دادرسی را متوقف کنند. اداره زندان‌های روسیه او را برای دادرسی نیاورده است. 

وکلا و حامیان ناوالنی نگران‌ شده اند. پوتین برای تمدید دوره ریاست‌جمهوری اقدام کرده است و حضور ناوالنی در دادگاه می‌توانست افشا‌کننده باشد. شاید ناوالنی را در زندان‌های مناطق ویژه نگهداری می‌کنند.

 

تیک‌تاک؛ «موقعیت ویژه» برای سلبریتی‌های اروپایی؟

بررسی‌های گاردین نشان می‌دهد چهره‌های سرشناس اروپایی در پلتفرم ویدئویی تیک‌تاک از « موقعیت ویژه » برخوردار هستند. راسل برند، کمدین انگلیسی از این موقعیت برخوردار است.

موقعیت ویژه به این معنی که اظهارات تند سلبریتی‌های اروپایی با سختگیری‌های این پلتفرم چینی مواجه نمی‌شود. گاردین می‌گوید به مسئولان تیک‌تاک در اروپا گفته شده با چهره‌ها کنار بیایند.

تیک‌تاک با بحران اداره محتوای ۱ میلیارد کاربر مواجه است. مسئولان این پلتفرم برای حفظ جایگاه خود تصمیم گرفته اند هوای چهره‌ها را داشته باشند. تیک‌تاک این ادعا را رد می‌کند. 

 

اتهام سبز‌شویی برای ایرلاین هلندی KLM

مسئولان خطوط هوایی هلندی KLM در دادگاه آمستردام حاضر خواهند شد تا درباره ادعای خود پاسخ دهند. آنها با تبلیغ « بدون فسیل» مسافران را برای استفاده از این خط هوایی تشویق می‌کنند.

معترضان و شاکیان معتقدند وقتی KLM برای تامین سوخت هواپیماهای خود همچنان از نفت سفید استفاده می‌کند، ادعای بدون فسیل چیزی جز «سبز‌شویی» و فریب نیست.

مسئولان KLM این ادعا را رد کرده اند. اما باید در دادگاه حاضر شوند. سوخت‌‌های فسیلی مهم‌ترین عامل تولید گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی هستند.

 

استرالیا؛ عملیات مقابله با آدم‌ربایی به کشف کوکائین ختم شد

پلیس استرالیا می‌گوید ماموران نیوساوت ولز برای عملیات نجات جان یک مرد جوان و جلوگیری از آدم‌ربایی اعزام شده و بیش از ۷۰۰ کیلوگرم کوکائین کشف کرده اند.

ماموران پلیس جاسازهای کوکائین را در خانه این مرد جوان پیدا کرده اند! ارزش کوکائین کشف شده، یک میلیارد دلار است. آنها ابتدا نمی‌دانستند مردی را که نجات داده اند قاچاق کوکائین دارد!

حضور آدم‌رباها با صورت‌های پوشیده درون خودرو مقابل خانه مرد جوان باعث جلب توجه ماموران پلیس و در نهایت دستگیری همه آنها و کشف مواد مخدر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها