|

دور دنیا در یک دقیقه

ترامپ در جمع هواداران نیوهمپشایری/ مهاجران خون ایالات متحده را مسموم می‌کنند!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ترامپ در جمع هواداران نیوهمپشایری/ مهاجران خون ایالات متحده را مسموم می‌کنند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به کمپین تبلیغاتی جنجالی ترامپ در نیوهمپشایر می‌رویم. سپس نصب خروس طلایی مناره کلیسای نوتردام پاریس را مشاهده می‌کنیم و در آخر نامه شوکه کننده به یک کهنه‌سرباز استرالیایی را می‌خوانیم.

 

ترامپ: مهاجران خون ما را مسموم می‌کنند!

دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در کمپین ۲۰۲۴ نیوهمپشایر جنجال به پا کرده است. او به وضوح علیه مهاجران که از آسیا و آفریقا به آمریکا می‌آیند، حرف زده و از برتری سفید‌پوستان گفته است.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده گفته مهاجران در حال مسموم کردن خون ایالات متحده هستند! او هفته گذشته هم از اصطلاح فاشیستی «آفت» برای توصیف بخش‌هایی از جامعه آمریکایی استفاده کرده بود.

منظور ترامپ از آفت، مارکسیست‌ها، کمونیست‌ها، فاشیست‌ها و اراذل چپ رادیکال هستند که در آمریکا زندگی می‌کنند و مدام دروغ می‌گویند.

 

بازگشت خروس طلایی به کلیسای نوتردام

با حضور مسئولان شهری و کلیسای نوتردام پاریس «خروس طلایی» دوباره روی مناره بلند این کلیسا نصب شد. این خروس همچون بخش‌هایی از کلیسا در آتش‌سوزی از بین رفته بود.

طراح و سازنده خروس طلایی جدید می‌گوید او نماد امید و رستاخیز و انعطاف خواهد بود؛ همچون ققنوس. خروس نماد ملی فرانسوی‌ها و نشان رستاخیز مسیح است.

معماران و طراحان همچنان مشغول بازسازی و تعمیر کلیسای آسیب دیده نوتردام پاریس هستند. آتش‌سوزی سال ۲۰۱۹ به بخش عمده سقف این کلیسای قرون وسطایی آسیب زد.

 

ماسک: درباره تغییرات اقلیمی اغراق می‌کنند!

در حالی که بسیاری از رهبران جهان در اجلاس COP28 در امارات برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی تلاش کرده اند، ایلان ماسک برای تبرئه نفت و گاز می‌جنگد!

مدیر عامل تسلا در نشستی در ایتالیا می‌گوید «نباید از نفت و گاز چهره شیطانی بسازیم. هشدارها درباره تغییرات اقلیمی در کوتاه مدت اغراق شده است.»

او که در نشست حزب متعلق به نخست‌وزیر راستگرای ایتالیا شرکت کرده است، خود را حامی محیط زیست معرفی و البته از کاهش نرخ زاد و ولد ایتالیا ابراز نگرانی کرده است!

 

دعوای باستان‌شناسان درباره قدیمی‌ترین بنای جهان

پاسخ این پرسش در سال ۲۰۲۳ به یکی از هیجان‌انگیزترین و پرمناقشه‌ترین موضوعات علمی و باستانی جهان تبدیل شد. برخی گفتند بله و برخی آن را رد کردند.

چندی پیش تعدادی از محققان ادعا کردند بنایی در سایت گونونگ پادانگ در جاوه اندونزی کشف کرده اند که ۲۵ هزار سال قدمت دارد! یعنی قدیمی‌تر از اهرام مصر و حتی بنای سنگی گوبکلی تپه در ترکیه.

دانشمندان بسیاری این ادعا را رد کردند و گفتند شواهدی که مدعیان ارائه داده اند منطقی نیست. بنای گونونگ پادانگ خیلی که قدمت داشته باشد ۶ هزار تا ۷ هزار سال سن دارد.

 

نامه شوکه کنند به کهنه‌سرباز: ۱۱ هزار دلار برگردان!

آقای جیم کندال کهنه‌سرباز صد ساله جنگ جهانی دوم از رسته نیروی دریایی در استرالیاست. به تازگی نامه‌ای از اداره مستمری برای او آمده که می‌گوید کندال بدهی کلان دارد!

در نامه آمده است بررسی حساب بانکی کندال نشان می‌دهد مبلغی بیشتر از حقوق بازنشستگی در حسابش جمع شده است. او تنها ۲۸ روز فرصت دارد مبلغ ۱۱ هزار و دویست دلار را برگرداند!

کندال می‌گوید پولی که فراتر از مبلغ حقوق او باشد به حسابش واریز نشده است و به این نامه مشکوک است. حال کندال پس از خواندن این نامه بد شده است. او کمک می‌خواهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها