|

مقام ارتش یمن: یمن بخش جدایی ناپذیر از نبرد فلسطین است

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد، تا زمانی که محاصره غزه برداشته نشود، آب‌های دریای سرخ، اسرائیل را در محاصره خود خواهند داشت و اجازه نمی‌دهیم هیچ حمایتی از این رژیم انجام شود.

مقام ارتش یمن: یمن بخش جدایی ناپذیر از نبرد فلسطین است

به گزارش شبکه شرق، مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر اینکه موضع این کشور در حمایت از مردم و آرمان فلسطین قاطع و ثابت است اعلام کرد، تا زمانی که محاصره غزه برداشته نشود، آب‌های دریای سرخ، اسرائیل را در محاصره خود خواهد داشت.

«عبدالإله محمد حجر» مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی درباره عملیات‌های نیروهای مسلح این کشور ضد مواضع رژیم صهیونیستی و معادله دریایی که یمنی‌ها ضد کشتی‌های اسرائیلی و هر کشتی که به سمت فلسطین اشغالی حرکت کند، ایجاد کرده‌اند گفت، موضع یمن در حمایت از آرمان فلسطین یک موضع دینی، سیاسی و انسانی است.

وی افزود، ما نمی‌توانیم شاهد این کشتار فجیع علیه ملت فلسطین در غزه باشیم و سکوت کنیم و کتاب خدا هرگز اجازه چنین سکوتی را به ما نمی‌دهد. درحال حاضر نیروهای یمنی در حالت آماده‌باش قرار دارند و امکان حرکت برای هرکشتی که از نظر تجاری یا اقتصادی و یا سیاسی و ... مرتبط با اسرائیل باشد، وجود ندارد.

 

تا زمانی که محاصره غزه برداشته نشود اسرائیل در محاصره دریای سرخ خواهد بود

محمد حجر در گفت‌‌وگو با وبسایت خبری العهد اظهار داشت، موضع قاطع یمن در حمله به اهداف اسرائیل و ممانعت از حرکت کشتی‌های آن، یک کارت فشار نظامی واقتصادی بود که آمریکا را برای برقراری آتش‌بس در غزه و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه تحت فشار قرار می‌دهد. بار دیگر تاکید می‌کنیم تا زمانی که محاصره غزه برداشته نشود، آب‌های دریای سرخ، اسرائیل را در محاصره خود خواهند داشت و اجازه نمی‌دهیم هیچ حمایتی از این رژیم انجام شود.

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد، بیانیه نیروهای مسلح یمن نشان می‌دهد که ممانعت از حرکت همه کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، تا زمان ورود دارو و غذا برای مردم ما در غزه ادامه خواهد داشت. در کنار این تصمیم یمن، ملت کشور ما با راهپیمایی‌های باشکوه خود در حمایت از ملت و آرمان فلسطین، ایمان و تدبیر واقعی خود را به نمایش گذاشتند.

این مقام یمنی ادامه داد، با وجود پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللیِ این نبرد دریایی یمن علیه دشمن صهیونیستی، اما یمنی‌ها به هیچ احتمال و تهدیدی توجه نداشتند و به دفاع از غزه ادامه دادند. نبردِ دریای سرخ یکی از خطرناک‌ترین نبردها بوده و اسرائیل و آمریکا و کشورهای غربی به خوبی این خطر را درک می‌کنند. اما مجددا تاکید می‌کنیم که هیچ یک از تهدیدات، چه در دریای سرخ و چه در مکان‌های دیگر علیه یمن، مانع ما نخواهد شد. ما خوب می‌دانیم که نبرد دریای سرخ چقدر خطرناک است. دریای سرخ یک کریدور دریایی برای یک سوم تجارت جهانی محسوب می‌شود و هرگونه عملیات نظامی در آن منجر به یک فاجعه اقتصادی جهانی خواهد شد.

 

یمن هرگز مردم فلسطین را تنها نمی‌گذارد

وی تصریح کرد، یمن بر اساس مسئولیت‌های خود، بر باب المندب نظارت دارد و علاقه مند به آزادی دریانوردی برای همه کشتی‌های جهان به جز کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که به اسرائیل سلاح یا کالاهای دیگر می‌دهند. بنابراین اگر رژیم صهیونیستی دست از تجاوزات خود به غزه بردارد و محاصره یمن را رفع کرده و دارو و غذا وارد غزه شود، دریای سرخ امن می‌ماند اما اگر حماقت کند، اوضاع به شکل دیگری خواهد بود و دریای سرخ فاصله‌ای خواهد بود بین ما و هرکسی که به ما تجاوز کند.

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان خطاب به ملت فلسطین گفت، ما هرگز شما را تنها نمی‌گذاریم و نبرد شما نبرد ماست و تا زمانی که اشغالگران صهیونیست از همه اراضی فلسطین بیرون نروند آرام نخواهیم گرفت. ما در محور مقاومت با خداوند و مردم فلسطین عهد می‌بندیم که به آرمان قدس و همه کسانی که از دین و ملت ما دفاع می‌کنند وفادار خواهیم ماند.

شب گذشته، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله یمن اعلام کرد: تمامی اقدامات نیروهای مسلح یمن مرتبط با لغو محاصره غزه و توقف جنگ و جنایت علیه مردم آن است.

وی خطاب به طرف‌هایی که خواستار توقف عملیات‌های دریایی یمن ضد رژیم صهیونیستی هستند گفت: اگر می‌خواهید عملیات دریایی علیه دشمن صهیونیستی را متوقف کنیم، باید به محاصره غزه پایان دهید و غذا و دارو وارد این باریکه شود. عملیات‌های ما تنها شامل هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و بنادر فلسطین اشغالی است.

 

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها