|

وزیرخارجه عربستان اعلام کرد:

محدودیت جدید آمریکا علیه وزیرخارجه فلسطین

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا محدودیت‌هایی را بر ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه تعامل با رسانه‌ها اعمال کرد.

محدودیت جدید آمریکا علیه وزیرخارجه فلسطین

به گزارش شبکه شرق، وزیرخارجه عربستان از اعمال محدودیت دولت آمریکا برای وزیرخارجه فلسطین برای صحبت و تعامل با رسانه‌ها خبر داد.

فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان اعلام کرد، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا محدودیت‌هایی را بر ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه تعامل با رسانه‌ها اعمال کرد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل بن فرحان در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن اعلام کرد که دولت آمریکا محدودیت‌هایی را بر وزیر خارجه فلسطین اعمال کرده که به او اجازه پاسخ دادن به سوالات رسانه‌ها یا تعامل با آنها را نمی‌داد.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد، اگر این دیپلمات فلسطینی با رسانه‌ها صحبت کند، ممکن است عواقب قانونی و حقوقی برای او به همراه داشته باشد.

این اظهارات وزیرخارجه عربستان پس از امتناع ریاض المالکی از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران ایراد شد.

این درحالی است که متیو میلر، سخنگوی وزیر خارجه آمریکا اعمال هرگونه ممنوعیت این چنینی را تکذیب کرد.

میلر در این باره گفت: «سوابق ویزا طبق قوانین آمریکا محرمانه است، بنابراین ما نمی‌توانیم جزئیات مربوط به ویزای هر فردی را مورد بحث قرار دهیم، اما قانون مهاجرت آمریکا شامل مقرراتی نیست که محدودیت‌هایی را درخصوص صحبت کردن با مطبوعات ایجاد کند و ما هیچ‌گونه محدودیتی برای صحبت کردن افراد با مطبوعات اعمال نکرده‌ایم.»

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها