|

دور دنیا در یک دقیقه

انتقاد جامعه دانشگاهی به پادشاه بریتانیا/ طبیب سنتی در کاخ سلطنتی چه می‌کند؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

انتقاد جامعه دانشگاهی به پادشاه بریتانیا/ طبیب سنتی در کاخ سلطنتی چه می‌کند؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا سری به بنگاه خبری بی‌بی‌سی می‌زنیم که فیلم اقتباسی جدیدی از داستان‌های آگاتا کریستی را برای کریسمس آماده کرده است. سپس به کاخ سلطنتی بریتانیا می‌رویم و از حواشی انتصاب جدید پادشاه خبر می‌گیریم. در آخر هم رد حلقه گمشده را در هتل ریتز پاریس می‌زنیم.

 

استرالیا؛ اخطار رسمی پلیس برای سلام نازی

پلیس ویکتوریا گزارش می‌دهد هنگام راهپیمایی گروه نئونازی‌های بالارات، پسر نوجوان ۱۵ ساله‌ای را دیده که «سلام نازی‌» داده است. اما این نوجوان بازداشت نشده است.

طبق قانون ایالت ویکتوریا انجام اعمال و رفتار نازی‌ها (سلام نازی) و استفاده از نماد‌های آنها (صلیب شکسته) در انظار عمومی پرداخت بیش از ۲۳ هزار دلار جریمه و یا ۱۲ ماه حبس در پی دارد.

پلیس ویکتوریا می‌گوید آنها به این نتیجه رسیده اند پسر نوجوان با اجرای سلام نازی قصد رفتار نژادپرستانه نداشته است. پلیس فقط به او اخطار داده که در صورت تکرار برخورد خواهد شد.

 

استقبال بازماندگان آگاتا کریستی از قهرمان سیاه‌پوست

فیلم اقتباسی جدیدی از داستان « قتل آسان است » آگاتا کریستی به تهیه‌کنندگی بی‌بی‌سی در مسیر پخش است. اما در این نسخه قهرمان داستان مرد سفید پوست نیست.

نوه آگاتا کریستی از این تغییر استقبال می‌‌کند و می‌گوید وقتی ماجرا اقتباس است و نه ترجمه پس شما می‌توانید تغییراتی اعمال کنید. مادربزرگم هم حتما این اتفاق را تایید می‌کرد.

اقتباس جدید « قتل آسان است » بی‌بی‌سی برای کریسمس امسال آماده شده است. در این فیلم دیوید جانسون سیاه‌پوست در نقش قهرمان داستان لوک فیتزویلیام بازی می‌کند. او مردی از نیجریه است.

 

عذرخواهی مک‌دونالد از مرد خیابان‌خواب

انتشار فیلمی در فضای مجازی مک‌دونالد را وادار به واکنش کرد. در این فیلم یکی از نظافتچی‌های مک‌دونالد کیسه خواب یکی از بی‌خانمان‌های لندن را خیس و کثیف می‌کند و رد می‌شود.

مک‌دونالد در بیانیه‌ای که صادر کرده است، تاکید می‌کند آن مرد نظافتچی برای همیشه از حلقه کارگران این رستوران زنجیره‌ای اخراج شده است. مک‌دونالد به صراحت عذرخواهی کرده است.

مسئولان مک‌دونالد همچنین تصمیم گرفته اند با همکاری اعضای شورای شهر مرد خیابان‌خواب را پیدا، خسارت او را جبران کنند و البته کمک‌های خیریه‌‌ای را در اختیارش بگذارند.

 

انتصاب طبیب سنتی در کاخ و انتقاد به پادشاه بریتانیا

انتخاب و انتصاب پادشاه چارلز سوم در زمینه امور پزشکی و سلامت خانواده سلطنتی واکنش انتقاد‌آمیز کمپین‌های علمی و مقامات دانشگاهی را برانگیخته است.

پادشاه چارلز دکتر مایکل دیکسون را به عنوان رئیس امور پزشکی خانواده سلطنتی منصوب کرده است. او هوادار هومیوپاتی است و از درمان‌های گیاهی استقبال می‌کند. پزشکان آکادمیک هرگز به این درمان‌ها معتقد نیستند.

دکتر دیکسون ۷۱ ساله، دوستی بسیار قدیمی با پادشاه بریتانیا دارد و به درمان مکمل کنار درمان‌های علمی معتقد است. او مسئولیت کلی سلامت پادشاه و خانواده را به عهده می‌گیرد و همچنین نماینده آنها در مذاکرات با دولت خواهد بود.

 

فرانسه؛ حلقه درون کیسه جاروبرقی هتل چه می‌کرد؟

چند روز پیش تاجر مالزیایی ساکن هتل ریتز پاریس به مسئولان هتل و پلیس گزارش کرد حلقه‌اش ناپدید شده است. این حلقه ۷۵۰ هزار یورو قیمت‌گذاری شده است!

دو روز پس از گزارش گم‌ شدن حلقه، مسئولان هتل ریتز اعلام کردند حلقه درون کیسه زباله جاروبرقی هتل پیدا شده است. تاجر مالزیایی می‌گوید حلقه را روی میز اتاقش گذاشته بوده است.

با این که این مرد از مسئولان هتل تشکر کرده، اما پرسش‌هایی ایجاد شده است؛ کارگران هتل برای دزدیدن حلقه نقشه کشیده اند؟ یا هنگام نظافت اتاق حلقه را اتفاقی جارو کرده اند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها