|

دور دنیا در یک دقیقه

امارات، COP28 و ادعاهای بزرگ؛ میزبان از آلودگی هوای خود حرف نمی‌زند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

امارات، COP28 و ادعاهای بزرگ؛ میزبان از آلودگی هوای خود حرف نمی‌زند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 از ژاپن که با افزایش حمله خرس‌های گرسنه روبه‌رو است، شروع می‌کنیم. در آخر هم راز مخفی کیفیت هوای امارات را فاش می‌کنیم.

 

ژاپن؛ حمله خرس‌های بی‌خواب و گرسنه

رکورد حمله خرس‌‌ها به شهروندان در ژاپن شکسته شده است. آنها از ماه آوریل تا کنون شش نفر را کشته و بیش از ۲۰۰ نفر را مجروح کرده اند.

این آمار هر چه به زمستان و هوای سرد نزدیک‌تر شده ایم، افزایش یافته است. این در حالی است که خرس‌ها باید به خواب زمستانی می‌رفته اند. 

مطالعات نشان می‌دهد کاهش و یا نابودی منابع تغذیه خرس‌ها باعث افزایش گرسنگی، تاخیر در خواب زمستانی و در نهایت حمله آنها به شهروندان شده است.

 

بریتانیا؛ قبولی پس از ۶۰ بار آزمون رانندگی

یکی از متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی در بریتانیا سرانجام پس از ۵۹ بار تلاش و رد شدن موفق شد در آزمون تئوری نمره قبولی بگیرد. 

این شخص که نامش محفوظ است، بیش از ۶۰ ساعت وقت و هزار و ۳۸۰ پوند پول هزینه کرده است تا بتواند در آزمون تئوری رانندگی قبول شود.

صاحب رکورد قبلی ۵۷ بار تلاش کرده و رد شده بود. کارشناسان می‌‌گویند آزمون تئوری بسیار سخت است و البته به اعصاب قوی و آرام برای قبولی نیاز است.

 

نفرت پنهان کانن دویل از شرلوک هلمز!

مورخی به نام لوسی ورسلی می‌نویسد آرتور کانن دویل از خلق شخصیتی به نام شرلوک هلمز که کارآگاهی منطقی و کارآمد بوده، متنفر بوده و مخفیانه رنج برده است!

۹۳ سال از مرگ نویسنده داستان‌های شرلوک هلمز می‌گذرد و حالا یک مورخ می‌گوید این نویسنده از این که کتاب‌های تاریخی‌اش مورد توجه نبوده، اما داستان‌های پلیسی‌اش دنیا را در نوردیده است، مخفیانه رنج می‌برده است.

آرتور کانن دویل به محض آن که با داستان‌های شرلوک هلمز پول‌دار شده، این شخصیت را کشته و سپس با وسوسه پول یک ناشر آمریکایی دوباره زنده‌اش کرده است!

 

امارات؛ راز کثیف آلودگی هوا

مقامات اماراتی‌ مدت‌هاست از کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و افزایش توجه به انرژی‌های پاک می‌گویند. اما این همه ماجرا نیست. سوخت‌های فسیلی با قدرت حضور دارند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند آلودگی هوای امارات رازی کثیف است که شهروندان حرفی درباره آن نمی‌زنند. سالانه بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در اثر آلودگی هوا در امارات می‌میرند. کارگران اغلب مهاجر بیشترین قربانیان این وضعیت هستند.

امارات این روزها میزبان نشست تغییرات آب و هوایی cop28 است. در این چند روز که کارشناسان از سراسر جهان در این کشور حاضر بوده اند، هوای گرفته امارات را رصد کرده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها