|

دور دنیا در یک دقیقه

پلیس استادیوم بیرمنگام شوخی ندارد/ شعارهای زن‌ستیزانه علیه داور و بازداشت دو نوجوان

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پلیس استادیوم بیرمنگام شوخی ندارد/ شعارهای زن‌ستیزانه علیه داور و بازداشت دو نوجوان
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. ابتدا سری به دوبلین می‌زنیم که این روزها یک پیک موتوری پادشاه شهر است. سپس به لندن می‌رویم برای حراج بلوز نامزدی دایانای مرحوم و در آخر از روزنامه‌نگاران آزاد شده مکزیکی خبر می‌گیریم.

پاداش ایرلندی‌ها به پیک موتوری برزیلی

شهروندان دوبلین برای پیک موتوری برزیلی شرکت دلیورو، ۳۰۰ هزار پوند به عنوان پاداش جمع کرده اند. نخست‌وزیر ایرلند هم بنیسیو را قهرمان واقعی ایرلند خطاب کرده است.

سیائو بنیسیو سوار بر موتور دلیوری شرکت دلیورو مقابل مدرسه‌ای فرد چاقو به‌دستی را می‌بیند که قصد داشته به 

کودکان آسیب برساند.

بنیسیو با کلاه کاسکت به سر مرد چاقو‌ به‌دست می‌کوبد و باعث بازداشتش می‌‌شود. همان روز ایرلندی‌ها کمپین جمع‌آوری پاداش برای بنیسیو راه می‌اندازند.

حراج بلوز جشن نامزدی شاهدخت دایانا

بلوز صورتی صدفی که شاهدخت دایانا در سال ۱۹۸۱ و در شب نامزدی سلطنتی خود به تن کرده بود، با قیمت پایه ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار به فروش می‌رسد. 

این بلوز کرپ را دیوید و الیزابت امانوئل طراحی کرده بودند. حراجی جولین این بلوز را برای مراسم حراجی جدید خود انتخاب کرده است.

بلوز صورتی شاهدخت دایانا پیشتر در مراسم مد و فشن کاخ کنزینگتون لندن در سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شده بود. انتظار می‌رود این بلوز با قیمتی بیشتر از قیمت پایه فروخته شود.

خرس‌های کوزوو از دست انسانها خواب ندارند!

تعدادی از خرس‌های کوزوو دیگر به خواب زمستانی نمی‌روند. آنها به دلیل مداخله انسان‌ عادات خود را از دست داده اند. این وضعیت برای گوین هم پیش‌آمده است. 

گوین یک شیر آفریقایی است که پیشتر در یک رستوران محلی در کوزوو مشتری‌ها را سرگرم می‌کرده است. او هم عادت زیست در طبیعت را از دست داده و از برف و سرما خوشش می‌آید! اما برای زنده ماندن نیازمند گرماست.

گوین و آن خرس‌ها به پناهگاه زمستانی پریشتینا منتقل شده اند. این پناهگاه زمستانی به وسایل گرمایشی مجهز است. آنها شاید در این پناهگاه بهتر از رستوران‌های محلی زندگی کنند.

آزادی روزنامه‌نگاران ربوده شده مکزیکی

سه روزنامه‌نگاری که به تازگی در ایالت جنوبی گررو در مکزیک ناپدید و ربوده شده بودند، پیدا شده اند. هر سه سلامت هستند.

علاوه بر سه روزنامه‌نگار مفقودی دو نفر گردشگر هم در گررو ناپدید شده اند. از آنها خبری نیست. خبرنگاران آزاد شده می‌گویند افراد مسلح آنها را از خانه‌شان ربوده اند!

گروه دیده‌بان آزادی بیان می‌گوید مکزیک یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای روزنامه‌نگاران است. امسال ۵ روزنامه‌نگار جان خود را در مکزیک از دست داده اند.

شعارهای زن‌ستیزانه و دستگیری دو هوادار فوتبال

در جریان بازی دو تیم باشگاهی فوتبال در انگلیس دو هوادار فوتبال بازداشت شده اند. اتهام این دو نوجوان سر دادن شعارهای زن‌ستیزانه علیه داور است. 

خانم ربکا ولش داور بازی بیرمنگام و شفیلد ونزدی بوده است. بازی دو بر یک به سود بیرمنگام تمام شده است. او نخستین زنی است که مسابقات دسته دوم لیگ بریتانیا را داوری کرده است.

پلیس‌های ناظر بازی می‌گویند دو نوجوان را در حال اعتراض‌ با کلمات زن‌ستیزانه علیه داور بازی مشاهده و سپس آنها را دستگیر کرده اند. این اتفاق درست در روز روبان سفید و اعتراض به خشونت علیه زنان رخ داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها