|

دور دنیا در یک دقیقه

واکنش برندهای غربی به کمپین تحریم در کشورهای عربی؛ حمایت از اسرائیل؟ اشتباه می‌کنید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سفر می‌کنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

واکنش برندهای غربی به کمپین تحریم در کشورهای عربی؛ حمایت از اسرائیل؟ اشتباه می‌کنید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به مصر و اردن می‌رویم که این روزها با کسادی مک‌دونالد و استارباکس دست و پنجه نرم می‌کنند. سری هم به کره جنوبی می‌زنیم که شهروندی چینی را بازداشت کرده است.

 

استارباکس و مک‌دونالد: حمایت از اسرائیل؟ اشتباه می‌کنید!

شعب مک‌دونالد، استارباکس و … در اردن و مصر این روزها خالی‌تر از هر زمان دیگر هستند. با بالا رفتن تعداد قربانیان جنگ اسرائیل و حماس، بسیاری از شهروندان عرب تصمیم گرفته اند این برند‌ها را تحریم کنند.

ادعای رایجی درباره برخی از برندهای معروف غربی وجود دارد که بخشی از درآمد آنها به اسرائیل و یهودیان می‌رسد. این ادعا هر بار با اوج گرفتن دعوای اسرائیل و فلسطین داغ می‌شود.

صاحبان این برندها می‌گویند مردم اشتباه می‌کنند. این نشان‌ها سیاسی نیستند و هیچ ربطی به اسرائیل ندارند. صاحب شعبه مک‌دونالد قاهره می‌گوید از زمان آغاز درگیری ۶۵۰ هزار دلار به غزه کمک کرده است.

 

منتقد شی با جت اسکی به کره جنوبی رفت!

پدر آقای که‌ون پیونگ می‌گوید اگر کره جنوبی پسرش را به چین استرداد کند، جانش در خطر خواهد بود و کشته خواهد شد. 

که‌ون پیونگ یکی از منتقدان دولت چین و شخص شی رئیس‌جمهور چین است. او واژه Xitler را برای شی استفاده کرده است؛ بازی با نام هیتلر.

این شهروند چینی سوار بر جت اسکی و پس از طی ۳۰۰ کیلومتر حالا در بازداشت پلیس اینچئون است. که‌‌ون قوانین سفر و مهاجرت کره جنوبی را نقض کرده و دو سال زندان در انتظارش است.

 

کالیفرنیا؛ دسترسی کارشناسان به هویت خریداران اسلحه

پس از هفت سال کش و قوس میان استیناف ایالتی و دادگستری کالیفرنیا سرانجام مجوز اشتراک هویت خریداران اسلحه در این ایالت صادر شد. 

به این ترتیب کارشناسان و تحلیل‌گران جرایم اسلحه می‌توانند به هویت خریداران اسلحه در کالیفرنیا دست پیدا کنند. دادگستری مجاز است این داده‌ها را در اختیار آنها قرار دهد.

این داده‌ها شامل نام و آدرس محل زندگی و شغل و نوع سلاح گرم خریداری شده است. اطلاعات هویتی در اختیار کارشناسان کمک می‌کند تا موضوع جرایم اسلحه با پویایی بیشتری دنبال شود.

 

سالگرد ترور جان اف کندی؛ کار یک نفر نبود!

معاون سابق نخست‌وزیر استرالیا، بارنابی جویس معتقد است اسناد رسمی ترور جان اف کندی به طور کامل جمع‌آوری و انباشته نشده است.

بر اساس نظرسنجی سالیانه گالوپ همواره بین ۶۱ تا ۸۱ درصد آمریکایی‌ها باور نمی‌کنند ترور جان اف کندی کار یک نفر بوده باشد.

جویس می‌گوید من گزارش روزنامه‌ها را درباره این موضوع دارم. مشخص است تئوری ترور به دست یک نفر جور در نمی‌آید. کندی دشمنان زیادی داشت و باید پرونده مفصل‌تری تشکیل می‌شد.

کندی رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در تگزاس ترور شد. کمیسیون ترور کندی، با انتشار گزارشی ۸۸۸ صفحه‌ای لی اسوالد را عامل این ترور معرفی کرد.

 

بارش باران و هجوم موشها به شمال کوئینزلند

حالا دیگر می‌شود به پوشش جانوری کارومبا در کوئینزلند موشها را هم اضافه کرد. پیشتر کارومبا با قوی‌های سیاه، کروکودیل‌های آب شور، درنای استرالیایی و میگو و خرچنگ شناخته می‌شد.

ساکنان کارومبا می‌گویند جمع بزرگی از اجساد موشها را در سواحل این منطقه و البته جمع بزرگتری از این موجودات را در سوله‌ها و باغ‌ها و محل زندگی خود دیده اند.

استفاده از تله و همچنین پرندگان شکاری این منطقه باعث شده بخشی از این موشها شکار شوند. نرخ زاد و ولد این موشها بسیار بالاست و البته بارش در مناطق خشک به ظهور و بروز آنها کمک می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها