|

دور دنیا در یک دقیقه

پاکستان و پناهجویان افغان/ عوارض خروج هنگفت بدهید و بروید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پاکستان و پناهجویان افغان/ عوارض خروج هنگفت بدهید و بروید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از آمریکا اخراج ساراندون از آژانس استعدادیابی هالیوود شروع می‌کنیم و در آخر به عوارض خروج پاکستانی‌ها برای افغان‌ها می‌رسیم. 

 

سوزان ساراندون؛ هواداری از فلسطین و اخراج از UTA

بازیگر مشهور هالیوودی بابت اظهاراتش درباره جنگ اسرائیل و حماس و همچنین حضورش در تجمعات هواداری فلسطین از آژانس استعدادیابی هالیوود اخراج شد.

سوزان ساراندون برنده اسکار بازیگری است و در فایلی ویدئویی می‌گوید: «مردم می‌پرسند، می‌بینند و از شستشوی مغزی فاصله می‌گیرند. آنها این روزها از یهودی‌ بودن می‌ترسند و طعم مسلمان بودن را در این کشور می‌چشند».

او همچنین در این روزها متن‌هایی از راجر واترز را در صفحه شخصی خود بازنشر کرده است که به زعم برخی یهودی‌ ستیزانه است. واترز هیچ‌گاه اتهام یهودی ستیزی را نپذیرفته است.

 

نماینده مجلس فرانسه: سناتور گوریا به من قرص اکستاسی داد!

چالش ماجراهای دو نماینده مجلس فرانسه همچنان در این کشور پابرجاست. خانم سندرین جوسو می‌گوید سناتور گوریا به او شامپاین آلوده به قرص اکستاسی داده است!

این نماینده مجلس فرانسه در گفت و گویی تلویزیونی حال بدش را بعد از نوشیدن گیلاس پیشنهادی آقای گوریا توصیف کرده است؛ لرزیدم، عرق سرد کردم و حس حمله قلبی داشتم.

پلیس فرانسه آقای گوریا را به اتهام استفاده از موادی که می‌تواند خودکنترلی را از فرد سلب کند و او را در معرض تجاوز جنسی قرار دهد و همچنین نگهداری از مواد مخدر دستگیر کرده است.

 

ممنوعیت تبلیغ تویوتا هایلوکس در بریتانیا

سازمان دیده‌بان تبلیغات در بریتانیا تصاویر تبلیغاتی تویوتای SUV را به دلیل نقض مسئولیت اجتماعی در زمینه محیط زیست ممنوع کرده است. 

این نخستین بار است که این سازمان تبلیغی را به دلیل آسیب‌های محیط ‌زیستی ممنوع می‌کند. در فیلم تبلیغاتی هایلوکس‌ها از وسط رودخانه و روی بیابان حرکت می‌کنند و جز نمایش تخریب طبیعت کار دیگری نمی‌کنند.

در شعار تبلیغاتی هایلوکس و همچنین روی پوستر این نوع خودرو آمده: «هایلوکس برای پرسه‌زنی متولد شده!». این شعار و آن تصاویر در نهایت باعث ممنوعیت تبلیغات هایلوکس شده است.

 

عوارض خروج هنگفت پاکستان برای پناهجویان افغان!

دولت پاکستان از پناهجویان افغان که این کشور را ترک می‌کنند و در صف انتظار برای پذیرش از دولت‌های غربی هستند، عوارض خروج کلان دریافت می‌کند.

هر شهروند پناهجوی افغان باید مبلغ ۸۳۰ دلار به عنوان عوارض خروج بپردازد و پاکستان را ترک کند. این اقدام واکنش سازمان ملل و دیگر کشورها را در پی داشته است. 

دولت پاکستان تصمیم گرفته پناهجویان افغان بدون مجوز را اخراج کند. آنها حدود ۲ میلیون شهروند افغان هستند که از طالبان به پاکستان پناه برده اند.

 

حمایت کارمندان OpenAI کارساز شد؛ رئیس برگشت

سام آلتمن مدیرعامل اخراج شده شرکت OpenAI دوباره به سمت و کار خود بازگشت. هیات مدیره شرکت به دلیل عدم اعتماد به توانایی‌ها و همچنین عدم صداقت او با هیات مدیره تصمیم به اخراج او گرفته بود.

اما حمایت کارمندان این شرکت از مدیر عامل خود باعث بازگشت او شد. اغلب ۷۵۰ کارمند OpenAI تهدید کردند اگر آلتمن به کار خود بازنگردد استعفا می‌دهند.

هیات مدیره در واکنش به این رفتار، تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد و اعلام کرد در توافقی اصولی سام آلتمن را باز می‌گرداند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها