|

دور دنیا در یک دقیقه

تیک‌تاک واکنش نشان داد/ نامه‌های بن‌لادن به آمریکا را حذف می‌کنیم

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

تیک‌تاک واکنش نشان داد/ نامه‌های بن‌لادن به آمریکا را حذف می‌کنیم
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

از چالش میان سیاستمداران و دانشگاهیان هلندی بر دانشجویان خارجی شروع می‌کنیم. سری به فروشگاه آنلاین چینی تمو در بریتانیا می‌زنیم و در آخر خبر همکاری اپل و اندروید را می‌خوانیم.

 

تیک‌تاک؛ حذف نامه‌های بن‌لادن به آمریکا

مسئولان پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک می‌گویند عاملانه و جدی فایل ویدئویی بن لادن را از این شبکه حذف خواهند کرد. این محتوا ناقض قوانین ضد تروریسم در تیک‌تاک است.

فایل تصویری بن‌لادن که در آن حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را توجیه می‌‌کند چند روزی است در تیک‌تاک با هشتگ نامه به آمریکا دست به دست می‌شود. این محتوا بیش از ۱۰ میلیون بار دیده شده است.

مسئولان تیک‌تاک می‌گویند بیش از دو دهه قبل این تصاویر در گاردین منتشر شد، اما حالا معلوم نیست چرا در این شبکه اجتماعی وایرال شده است.

 

هلند؛ سیاستمداران، دانشگاه و دانشجویان خارجی

برخی سیاستمداران هلندی از این که دانشجویان خارجی دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی مدرک گرفته و به خانه‌شان بازگشته اند، نگران هستند. 

آنها می‌گویند برای این که هلند با کمبود نیروی کار بومی مواجه نشود باید پذیرش خارجی‌ها کمتر شود. انجمن دانشگاه‌های هلند در بیانیه‌ای این پیشنهاد را مضحک ارزیابی کرده است. 

این انجمن تاکید می‌کند گذشت آن روزها که همه کارها را به زبان هلندی انجام می‌دادیم. این طرح باعث می‌شود نیروهای نخبه جذب اقتصاد و بازار کار هلند نشوند. 

 

مکزیک؛ قتل پنجمین روزنامه‌نگار در سال ۲۰۲۳

اسماعیل ویاگومز عکاس خبری مکزیکی پنجمین روزنامه‌نگاری است که در سال ۲۰۲۳ در مکزیک به قتل می‌رسد. جسد او در یکی از جرم‌خیزترین شهرهای مرزی مکزیک پیدا شده است. 

او به ضرب گلوله کشته شده و جسدش درون یک خودرو و روی صندلی راننده کشف شده است. تحقیقات درباره علت این اتفاق شروع شده است.

گوشی اسماعیل ویاگومز در محلی که جسدش کشف شده، پیدا نشده است. هنوز معلوم نیست قتل ویاگومز مرتبط با کارش بوده یا درگیر موضوعی دیگر بوده است.

 

بریتانیا؛ خرید و فروش ممنوعه‌ها در بازار آنلاین چینی!

شهروندان بریتانیایی به راحتی می‌توانند همه آن چیزهایی که خرید و فروش آن در بریتانیا ممنوع است، از بازار آنلاین چینی تمو تهیه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد بازار تمو بدون آن که قوانین سنی را رعایت کند، انواع اسلحه سرد مثل چاقو و تبر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

نکته قابل تامل این که این ممنوعه‌ها با قیمت‌های بسیار پایین زیر ۵ پوند در تمو به فروش می‌رسد. 

 

همکاری اپل و اندروید برای ارسال بهتر متن

پس از سالها مقاومت و بی‌توجهی بالاخره اپل و اندروید به این نتیجه رسیدند باید با هم همکاری کنند تا کاربران حس بهتری داشته باشند.

ارسال پیام بین دو گوشی همراه اپل و سیستم اندروید خیلی بی‌دردسر و راحت نیست و گاهی مشکلات و موانعی بروز می‌کند. 

اپل موافقت خود را با بهبود وضعیت اعلام کرده و پذیرفته استاندارد غنی‌سازی خدمات ارتباطی را حمایت کند. البته برنامه آی‌مسیج همچنان در انحصار اپل می‌ماند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها