|

دور دنیا در یک دقیقه

انتخابات ۲۰۲۴؛ خطر نامزدِ در سایه بیخ گوش بایدن

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

انتخابات ۲۰۲۴؛ خطر نامزدِ در سایه بیخ گوش بایدن
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

در آمریکا هم به آلاباما سفر می‌کنیم که شهردار خودکشی کرده و هم به کالیفرنیا که فرماندارش رقیبی برای بایدن به شمار می‌آید. سپس به هند می‌رویم که پس از برگزاری جشن هندو‌ها هوا آلوده‌تر از قبل شده است.

 

آزارهای آنلاین؛ شهردار آلاباما خودکشی کرد

انتشار متن‌ها‌ و تصاویری از شهردار شهر کوچک آلاباما در شرق ایالت آلاباما، باعث شد تا آقای کوپلند شهردار یکی از مناطق این شهر خودکشی کند. او ۴۹ ساله بود.

این عکس‌‌ها کوپلند را در حالی که لباس زنانه به تن دارد، نشان می‌دهد ‌و در فضای مجازی دست به دست می‌‌شود. از طرف دیگر داستان‌هایی پورنوگرافیک از روابط او هم منتشر شده است.

عکس‌ها و داستان‌های آزار دهنده کوپلند در رسانه‌های مجازی گرو‌ه‌های راست‌گرای افراطی منتشر شده است. اهالی آلاباما می‌گویند شهردار مردی بسیار مسئولیت‌پذیر و محبوب بود.

 

هشدار به زنان؛ لباس‌های نانو سیلور نپوشید!

تحقیقات نشان می‌دهد فلزهای به کار رفته در برخی لباس‌ها خاصه لباس‌های زیر باعث دردسر برای زنان می‌‌شود و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد.

لباس‌‌های تهیه شده از نانوفلز‌ها که اغلب در دوران عادات ماهانه استفاده می‌شوند و به عنوان لباس‌های ضد میکروب مشهور هستند، می‌توانند باکتری‌های مفید زنان را هم از بین ببرند. 

نقره فلز غالب این لباس‌هاست که نقش مهمی در از بین بردن بوی بد و میکروب دارد، اما کاربرد آن در لباس‌های دوران پریود باکتری لاکتوباسیلوس ناحیه تناسلی را هم نابود می‌کند.

 

کانادا؛ شلیک‌های پیاپی به مدارس یهودی مونترال

این سومین بار در یک هفته است که مدرسه‌ای در مونترال کانادا هدف گلوله قرار می‌گیرد. پلیس‌‌ با قطعیت درباره ارتباط این اتفاقات با هم حرف نمی‌زند. تحقیقات ادامه دارد. 

این تیراندازی‌ها تا کنون تلفات و آسیب انسانی نداشته و گلوله‌ها تنها بر در و دیوار مدارس نشسته است. تیراندازی به مدارس یهودی در کانادا با اوج گرفتن درگیری‌‌ها در غزه نمود پیدا کرده است.

پلیس می‌گوید پیش از درگیری اخیر حماس و اسرائیل هم جامعه مسلمانان و یهودیان در کانادا با هم در تنش بودند، اما این روزها تنش بیش از پیش گرفته و رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.

 

 انتخابات ۲۰۲۴؛ خطر نامزدِ در سایه بیخ گوش بایدن

هنوز اسم گوین نیوسام فرماندار دموکرات کالیفرنیا در فهرست نامزدهای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نیامده است، اما تحلیلگران او را خطری بالقوه برای بایدن توصیف می‌کنند؛ نامزد در سایه!

نیوسام شخصیتی کاریزماتیک دارد و بسیار فعال و پرانرژی است و حتی سال گذشته بدون هیچ کمپینی در رقابت فرماندارها برنده شد. از همه اینها گذشته او تنها ۵۶ سال دارد.

حتی کسی مثل آرنولد شوارتزنگر فرماندار سابق کالیفرنیا که متعلق به جبهه جمهوریخواهان است هم معتقد است نیوسام می‌تواند نقطه اتکای دموکرات‌ها برای ورود به کاخ سفید باشد. بایدن زیادی پیر است.

 

هند؛ هندوها جشن گرفتند هوا آلود‌ه تر شد

پس از آن که هندوها در سه شهر دهلی نو، کلکته و بمبئی جشن دیوالی برپا کردند، شاخص‌‌های آلودگی هوا بیش از پیش بالا رفت. 

پیش از برگزاری دیوالی یا همان جشن روشنایی، پایتخت جز آلوده‌ترین شهر‌های دنیا به حساب می‌آمد، اما دیوالی نام هر سه شهر را به جمع ۱۰ شهر آلوده دنیا آورد

 انفجار ترقه‌ و آتش‌بازی در جشن دیوالی باعث شده لایه‌ای ضخیم از دود سطح شهرها را فرابگیرد و تنفس و دید را بسیار سخت کند. مقامات شهری استفاده از ترقه‌ها را ممنوع کرده بودند، اما گوش کسی بده‌کار این حرف‌ها نیست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها