|

دور دنیا در یک دقیقه

مایک پنس؛ رقیب ترامپ/ استخاره و استعفا از نامزدی ریاست‌جمهوری

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

مایک پنس؛ رقیب ترامپ/ استخاره و استعفا از نامزدی ریاست‌جمهوری
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز از خیابان‌های لندن شروع می‌کنیم که پلیس مظنونان را دقیق‌تر دنبال می‌کند. سپس سری به مایک پنس می‌زنیم که از رقابت با ترامپ استعفا داده است.

 

بریتانیا؛ افزایش استفاده پلیس از نرم‌افزار تشخیص چهره

پلیس بریتانیا تشویق شده است تا میزان استفاده خود از نرم‌افزارهای هویت یابی مظنونان را افزایش دهد. آنها در ۶ ماه آینده باید آمارهای خود را ۲ برابر افزایش دهند. 

فرآیند تشخیص چهره به دو شکل در بریتانیا انجام می‌شود. یکی بر اساس عکس‌های ذخیره شده از قبل و دیگری به صورت زنده و مستقیم. 

پلیس بریتانیا انجام عملیات تشخیص هویت زنده را در خیابان‌های شلوغ کلید زده و سه مظنون به تجاوز جنسی را پس از ۵ هشدار شناسایی و دستگیر کرده است.

 

مایک پنس؛ استخاره و استعفا از نامزدی

رقیب ترامپ فعالیت کمپین تبلیغاتی خود را برای ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری متوقف کرد. پنس می‌گوید زمان او نیست!

او اعلام کرده پس از خواندن کتاب مقدس و مشورت با اطرافیانش به این نتیجه رسیده بهتر است از ادامه رقابت انصراف دهد. ترامپ پیشتاز این رقابت‌هاست.

مایک پنس معاون اول ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری او، یکی از نامزدهای پرشمار جمهوریخواهان برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ بود. 

 

تایسون فیوری؛ کتک‌خورده و ناک‌اوت اما پیروز!

در نبرد بدترین‌های بوکس در ریاض تایسون فیوری پس از خوردن یک چپ تمیز و سنگین از فرانسیس انگانو، پخش زمین شد، اما دستش به عنوان مرد پیروز بالا رفت!

پیروزی تایسون فیوری جنجالی بود. غول بوکس همه جوره کتک خورد، پای چشم چپش بالا آمد، افتاد زمین و ناک‌اوت شد، اما سرانجام داوران دست او را بالا بردند.

به نظر می‌رسد بی‌عنوان بودن فرانسیس انگانو باعث شده تا داوران غول بوکس را برنده اعلام کنند. انگانو بزرگی فیوری را دست انداخته است.

 

غزه؛ کسی از خانواده وزیر اول اسکاتلند خبر دارد؟

خانواده همسر وزیر اول اسکاتلند از فلسطینی‌های غزه هستند. قطعی اینترنت غزه باعث شده ارتباط آنها با حمزه یوسف و همسرش قطع شود. 

آنها اوایل ماه جاری برای دیدار با دوستان و نزدیکان خود راهی غزه شده و با آغاز درگیری میان حماس و اسرائیل گیر افتاده و نتوانسته اند خارج شوند.

بیش از دو هفته است که درگیری سخت و سنگین میان حماس و اسرائیل در غزه اوج گرفته است. اسرائیل حملات زمینی خود را هم شروع کرده است.

 

نیویورک؛ افسر کنترل حیوانات دزد است

پلیس نیویورک یکی از افسران کنترل حیوانات را پس از ارتکاب جرم دستگیر کرده است. او سگی را به جای بازگرداندن به خانواده فروخته است!

پلیس می‌گوید سگی به نام یورکی گم می‌شود و صاحب او اعلام مفقودی می‌کند. اما کاشف به عمل می‌آید یکی از افسران کنترل حیوانات این سگ را پیدا کرده است. 

افسر اسکات کاسترلین این سگ را پیدا می‌کند، اما به صاحبش گزارش می‌دهد یورکی مرده است و در عوض او را به کسی دیگر می‌فروشد!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها