|

دور دنیا در یک دقیقه

کلافگی ژاپنی‌ها از دست اینفلوئنسرهای خارجی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

کلافگی ژاپنی‌ها از دست اینفلوئنسرهای خارجی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

اروپا؛ جوانان زمین را نجات می‌دهند

نتایج نظرسنجی اخیر در کشورهای اروپایی نظیر دانمارک، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سوئد تاکید می‌کند تغییرات بزرگی در سبک زندگی جوانان قاره سبز رخ داده است.

جوانان اروپایی با تغییر سبک زندگی قصد دارند سیاره زمین را از فروپاشی و زوال نجات دهند. آنها نسبت به نسل پیشین خود میل کمتری به فرزندآوری دارند و خانواده کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند.

این جوانان به گیاه‌خواری علاقه بیشتری نشان می‌دهند، کمتر سوار خودروی شخصی خود می‌شوند و بیشتر از والدین خود به بحران آب و هوایی توجه می‌کنند.

 

موسیقی؛ دارویی قوی‌تر از ایبوپروفن!

محققان دانشگاه مگ‌گیل کانادا می‌گویند موسیقی محرک و ضربه‌ای می‌تواند داروی خوبی برای رفع سردرد باشد و بیش از ادویل (ایبوپروفن) در کاهش درد کمک کند. 

خاصیت ضد درد موسیقی سالها پیش تایید شده است، اما این که چه نوع موسیقی با چه درجه‌‌ای می‌تواند درد را کاهش دهد و یا کنترل کند، مسئله تحقیق جدید است. 

آنها به این نتیجه رسیده اند افراد هنگام گوش دادن به موسیقی «محرک» ضربات درد را با شدت کمتری دریافت و یا حس می‌کنند. موسیقی ملایم چنین تاثیری ندارد.

 

ژاپن؛ کلافگی از دست اینفلوئنسرهای خارجی!

با پایان همه‌گیری، تعداد گردشگران خارجی در ژاپن اوج گرفته است. اما ژاپنی‌ها خاصه مقامات مسئول چندان دل خوشی از این موضوع ندارند!

ماموران قطارها و صاحبان رستوران‌ها از بی‌احترامی یوتیوبرها و اینفلوئنسرهای خارجی شکایت دارند. آنها می‌گویند این بلاگرها اغلب دزد هستند، خودشان را به بیماری و نداری می‌زنند و … 

آنها از یک گروه اینفلوئنسر ۴ نفره به نام فیدیاس نام می‌برند که مسافتی طولانی در ژاپن سفر کرده اند بی‌آن که بلیت بدهند. آنها حتی برای غذایی که خورده اند پولی نپرداخته اند.

 

اعتراض بریتانیا به هوش مصنوعی؛ پای کودکان در میان است

خُلق دیده‌بان‌های اینترنت در بریتانیا و گروه‌های فعال در زمینه حقوق کودکان از دیدن برخی تولیدات هوش مصنوعی تنگ شده است. کابوس آنها متاسفانه محقق شده است.

این تولیدات در واقع تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان است. هوش مصنوعی این تصاویر را تولید و قوانین اینترنت را در بریتانیا نقض کرده است. 

دیده‌بان اینترنت بریتانیا حدود ۳ هزار تصویر سوء استفاده جنسی از کودکان را که هوش مصنوعی ساخته، پیدا کرده است. 

 

کره جنوبی؛ خروج نوشیدنی‌های چینی از بازار

کاری که کارگر چینی کارخانه آبجوی تسینگاتو با این نام و نشان کرد، باعث شده نوشیدنی‌های چینی خاصه تولید این کارخانه از بازار کره جنوبی جمع‌آوری شود. 

روز گذشته ویدئویی منتشر شد از ادرار کردن کارگری در مخزن تولید آبجوی تسینگاتوی چینی در این کارخانه. این تصویر بیش از ۱۰ میلیون بار در پلتفرم‌های مجازی دیده شده است. 

نه تنها نوشیدنی‌های تسینگاتو در کره جنوبی جمع‌آوری شده است که خود کارخانه نیز خط تولید آبجو را تعطیل کرده تا پلیس به ماجرا رسیدگی کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها