|

دور دنیا در یک دقیقه

تجربه رانندگی در ۵۳ سالگی/ وزیر اول سابق اسکاتلند گواهینامه گرفت

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

تجربه رانندگی در ۵۳ سالگی/ وزیر اول سابق اسکاتلند گواهینامه گرفت
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سری به اسکاتلند می‌زنیم و از گواهینامه رانندگی وزیر اول سابق خبر می‌گیریم. سپس به نیوزیلند می‌رویم که درگیر سر و صداهای ناهنجار شبانه در شهری کوچک است و در آخر سراغ تصادف وحشتناک لوئیزیانا می رویم.

 

اسکاتلند؛ قبولی وزیر اول سابق در آزمون رانندگی

خانم نیکولا استرجن وزیر اول سابق اسکاتلند آزمون رانندگی را با موفقیت پشت سر گذاشته و گواهینامه گرفته است. 

او ۵۳ ساله است و تا امروز رانندگی بلد نبود. استرجن ماه مارس گذشته پس از ۹ سال از سمت وزیر اولی اسکاتلند و رهبری حزب ملی کناره گیری کرد.

استرجن در اینستاگرام عکسی از مربی رانندگی خود منتشر کرده و نوشته به قدری خوب آموزش داد که بار اول قبول شدم. در زندگی برای کار جدید هرگز دیر نیست!

 

استرالیا؛ هشدار کمبود آب برای سیدنی

زمستان خشک و کم‌بارش و همچنین کاهش سطح آب سدها زنگ خطر را برای شهروندان سیدنی به صدا در آورده است. 

استرالیا در آستانه تابستان با احتمال ال نینو و تجربه فصل بسیار گرم مواجه شده است. ظرفیت سدهای سیدنی در وضعیت ۸۹ درصد قرار دارد. اما گرما در راه است.

استرالیا خشک‌ترین زمستان خود را در ۳۷ سال اخیر پشت سر گذاشته است. کارشناسان هشدار می‌دهند منابع آبی سیدنی باید مدیریت شود.

 

بریتانیا؛ برگزیت، تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت و سالمونلا

رسانه‌های بریتانیایی هشدار می‌دهند با اجرایی شدن قراردادهای برگزیت، واردات تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت در بازار این کشور افزایش یافته است.

تحقیقات نشان می‌دهد بازار تخم‌مرغ‌های وارداتی بریتانیا در دست لهستانی‌ها و ایتالیایی‌هاست. گفته شده این تخم‌مرغ‌ها علاوه بر بی‌کیفیتی گاهی منشا بیماری است. 

شیوع سالمونلای امسال در بریتانیا متاثر از تخم‌ مرغ‌های لهستانی بوده است. تخم‌مرغ‌های بی‌کیفیت محصول مرغ‌های قفسی هستند. تولید تخم مرغ در بریتانیا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

 

نیوزیلند؛ ایجاد رعب و وحشت با صدای سلن دیون!

باور کردنی نیست، اما خرده فرهنگ پخش موسیقی با صدای بلند و ناهنجار اعصاب شهروندان پوریروا را به هم ریخته است. ساکنان از مقامات این شهر خواسته اند چاره‌ای بیاندیشند.

بستن بلندگوهای سیستم هشدار و خطر روی خودروها و پخش موسیقی یکی از خرده فرهنگ‌های اهالی پوریروا در نیوزیلند است. اما به تازگی صداهای ناهنجار هم به موسیقی اضافه شده است.

برخی از شهروندان در ساعات پایانی شب و هنگام خواب ترانه‌های خواننده مشهور سلن دیون را با جیغ‌های ممتد و آژیر مانند ترکیب و پخش می‌کنند و ترس و وحشت را در سطح شهر می‌پراکنند.

 

آمریکا؛ همدستی دود و مه در لوئیزیانا کشته داد

مه غلیظ صبح‌گاهی و دود حاصل از آتش‌سوزی در مرداب نزدیک بزرگراه فاجعه‌ای بزرگ در بزرگراه جنوبی I-55 بین ایالتی در لوئیزیانا خلق کرده است.

صف طویلی از خودروها شامل ۱۵۸ خودرو با هم برخورد کرده و آتش گرفته و ۷ نفر جان خود را از دست داده اند. ۲۵ نفر هم مصدوم در بیمارستان‌ها به سر می‌برند و نیازمند تزریق خون هستند.

تا ماموران امداد از راه برسند و پلیس‌ها برای باز کردن مسیر مسدود شده اقدام کنند، حاضران در ترافیک به برخی از مصدومان کمک کرده و آنها را مرگ نجات داده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها