|

دور دنیا در یک دقیقه

نیوزلند و دولت حزب ملی/ خط و نشان پلیس برای تتوهای صورت

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

نیوزلند و دولت حزب ملی/ خط و نشان پلیس برای تتوهای صورت
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به نیوزلند می‌رویم که دولت جدید نیامده خط و نشان کشیده است. سپس به غزه می‌رویم که با فاجعه دست به گریبان است و در آخر سری به بریتانیا می‌زنیم که می‌خواهد با قطع درختان تنیس ویمبلدون را توسعه دهد.

 

نیوزلند؛ حزب ملی قدرت بگیرد تاتو محدود می‌شود

تاتو های روی صورت مهم‌ترین سوژه حزب ملی نیوزلند خواهد بود. هرگونه عبارت و تصویر توهین‌آمیز روی صورت افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی پلیس حزب ملی می‌گوید تاتوهای توهین‌آمیز مثل صلیب شکسته باید پنهان شوند. حتی تکه‌دوزی‌های روی ژاکت‌‌ها هم محدود می‌شود. 

حزب ملی نیوزلند نیامده برای باندهای خلاف و مافیایی خط و نشان کشیده است. پیروزی آنها بر حزب کارگر دور از انتظار نیست. شمارش هنوز کامل نشده است. 

 

غزه؛ ویرانی کامل یک باریکه کوچک

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از نوار غزه در غرب سرزمین‌های مقدس نشان می‌دهد ویرانی کامل شده است. حماس می‌گوید بیش از ۷ هزار نفر در غزه جان باخته اند.

بمب‌باران سه هفته‌ای اسرائیل در این منطقه بخش عمده ساختمان‌های بلند و محله‌ها را نابود کرده است. اسرائیل پس از حمله روز ۷ اکتبر حماس این حملات را تدارک دیده است.

هنوز حملات زمینی اسرائیل در غزه آغاز نشده است. آنها همچنان در تدارک این عملیات هستند. ساختمان‌های بلند هدف اصلی حملات اسرائیل بوده اند.

 

بریتانیا؛ توسعه زمین‌های تنیس ویمبلدون و کاشت درخت

پس از بحث و جدال‌های فراوان بالاخره طرح توسعه و گسترش زمین‌های تنیس ویمبلدون در انگلیس تایید شد. تنیس ویمبلدون یکی از چهار مسابقه گرند اسلم در جهان است. 

قطع درختان موجود در زمین‌های ویمبلدون یکی از موضوعات مورد اعتراض شهروندان ساکن منطقه بوده است، اما شوراهای محلی در نهایت این طرح را تایید کرده اند. 

نماینده طرح توسعه زمین تنیس ویمبلدون ضمانت داده است به جای هر درختی که برای ساخت و سازها قطع شود، درختی کاشته خواهد شد.

 

ژاپن؛ سایت هسته‌ای فوکوشیما و باز هم حادثه

تعدادی از کارگران سایت هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن مشغول تمیز کردن لوله‌های سیستم تخلیه فاضلاب بوده اند که یکی از لوله‌ها در می‌رود و آب به سر و روی آنها می‌پاشد.

فاضلاب سایت هسته‌ای آلوده به مواد رادیواکتیو است و کارگران حاضر در محل به بیمارستان انتقال داده شده اند. 

سایت هسته‌ای فوکوشیما همچنان یکی از سوژه‌‌های خطرناک هسته‌ای ژاپن به شمار می‌رود. این سایت در سونامی سال ۲۰۱۱ آسیب جدی دید و از کار افتاد.

 

آمریکا؛ جدال میان کمدین مسلمان و نیویورکر

مجله معتبر و مشهور نیویورکر در مطلبی ادعا کرده حسن منهاج، کمدین آمریکایی درباره متون استندآپ خود صادق نیست و بیش از حد اغراق می‌کند. 

حسن منهاج کمدین آمریکایی و مسلمان برنامه‌ای درباره تجربیات خود از نژادپرستی و مسلمان‌ و اسلام‌هراسی در آمریکا اجرا کرده است. 

نیویورکر به فکت‌های برنامه منهاج رجوع کرده و متوجه شده برخی نکاتی که این کمدین با آن توجه می‌گیرد، رخ نداده است و واقعیت ندارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها