|

دور دنیا در یک دقیقه

هیتلر در استادیوم اسپارتان چه می‌کرد؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

هیتلر در استادیوم اسپارتان چه می‌کرد؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

ابتدا مصاحبه ۱۱ سال پیش بازیگر اوپنهایمر را بازخوانی می‌کنیم سپس به نگاهی به خبر قتل رئیس‌ کنیسه دیترویت می‌اندازیم. در آخر هم سری به اتفاقات استادیوم اسپارتان میشیگان می‌زنیم.

 

عذرخواهی سلبریتی؛ چاق‌هراسی کردم!

امیلی بلانت بازیگر فیلم اوپنهایمر بابت گفت‌وگویی که ۱۱ سال پیش با جاناتان رز داشته و در آن کلماتی به کار برده که نباید، عذرخواهی کرده است. 

او در آن مصاحبه برای توصیف کارگر یک رستوران عبارت بسیار بزرگ را به کار برده است و منظورش این بوده آن کارگر چاق است. 

پس از پخش این گفت‌وگو شبکه‌های اجتماعی پر شد از اعتراض و واکنش که خانم بازیگر چاق‌هراسی کرده و باعث افزایش نگاه منفی به چاق‌ها شده است.

 

دیترویت؛ قتل رئیس کنیسه با چاقو

پلیس دیترویت تحقیق پیرامون کشته شدن خانم سامانتا وُل را آغاز کرده است. جسد او چاقو‌خورده، اطراف خانه‌اش پیدا شده است. ول ۴۰ ساله و مسئول کنیسه دیترویت بود.

خانم ول همچنین یکی از فعالان برقراری روابط میان یهودیان و مسلمانان بود. انگیزه‌های این قتل نامشخص است. پلیس گزینه ارتباط این قتل را با درگیری‌های اخیر غزه بررسی می‌کند. 

ایالت میشیگان یکی از بزرگترین جمعیت‌های عرب - آمریکایی‌ها را دارد. تا پیش از درگیری اخیر غزه، کمترین گزارش‌ از خشونت میان جامعه یهودیان و مسلمانان گزارش شده بود.

 

لیوان بامبو جان شما را به خطر می‌اندازد

بر خلاف آن چیزهایی که تا امروز گفته می‌شد لیوان‌های بامبو که به عنوان دوست‌دار محیط‌زیست شناخته می‌شوند، سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازند. 

این لیوان‌ها که به وفور در موسسات خیریه و برای کودکان به فروش می‌رسند می‌توانند غذا و نوشیدنی‌ها را به رزین سمی آلوده کنند.

این محصولات به عنوان حامی محیط زیست تبلیغ می‌شوند، اما غیر قابل بازیافت هستند و سلامت غذایی انسان‌ها را به خطر می‌اندازند. این محصولات جمع‌آوری و ممنوع خواهند شد.

 

آتلانتا؛ به خانه بازگشتیم، خانه‌ای در کار نبود!

یکی از اهالی آتلانتا با مورد عجیبی مواجه شده است. او چندی پیش به تعطیلات رفت، اما هنگام برگشت با آوار خانه‌اش روبه‌رو شد!

در نبود او کارگر ساختمانی آمده و خانه او را تخریب کرده است! این کارگر با آدرس اشتباهی که داشته خانه را تخریب کرده است.

همسایه‌ها می‌گویند به تخریب اعتراض کرده اند، اما کسی به حرف آنها گوش نداده است. کار به شکایت و پلیس کشیده است، اما هنوز این پرونده به سرانجام نرسیده است!

 

هیتلر در استادیوم اسپارتان چه می‌کرد؟ 

پخش تصاویری از هیتلر بر اسکوربورد های استادیوم اسپارتان میشیگان دردسر ساز شده است. مسئولان بابت این اتفاق عذرخواهی کرده اند.

پیش از برگزاری مسابقه راگبی میان دو تیم میشیگان ولورینز و میشیگان استیت اسپارتان اسکوربردها محتوایی درباره هیتلر به تصویر کشیده اند.

مسئولان استادیوم می‌گویند انتشار چنین محتوایی نه در دستور کار بوده است و نه آن را در چهارچوب ارزش‌‌هایمان می‌دانیم. یک منبع خارجی باعث این اتفاق شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها