|

دور دنیا در یک دقیقه

قاچاق کوکائین؛ دست های کوچک کودکان در کار است

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

قاچاق کوکائین؛ دست های کوچک کودکان در کار است
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز ابتدا به ایتالیا می‌رویم و از دستگیری خواننده مافیایی خبر می‌گیریم. سپس به روسیه می‌رویم که یک خبرنگار آمریکایی دیگر را دستگیر کرده است.

بازداشت خواننده ترانه‌های مافیایی ایتالیا

علاقمندان به موسیقی و سبک پاپ ایتالیایی، تونی کلمبو را می‌شناسند. این خواننده در حمله اخیر پلیس به مافیای ناپل دستگیر شده است.

کلمبو در سال ۲۰۲۰ از خوانندگی بازنشسته شد، اما وابستگی‌هایش به مافیا همچنان باقی ماند. پیش از بازنشستگی هم بیش از هر کس دیگر در گروه‌های مافیایی طرفدار داشت.

جالب این که تونی کلمبو سال ۲۰۱۹ با تینا ریسپولی ازدواج کرد. زنی که یکی از ۲۷ نفر مظنون و متهم لیست بازداشتی پلیس ایتالیا است. او هم همراه کلمبو دستگیر شده است.

نتفلیکس؛ هجوم کاربران جدید و پایان رمز اشتراکی

کمپانی تولید برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی آنلاین می‌گوید با موج جدیدی از عضویت کاربران روبه‌رو شده است که بی‌سابقه است.

با وجود اعتصابات هالیوودی بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر جدید به تازگی به عضویت نتفلیکس درآمده و مدیران این کمپانی را شگفت‌زده کرده اند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که نتفلیکس برای از بین بردن رمزهای اشتراکی میان کاربران اقدام کرده و بخش بزرگی از آنها را بی‌اثر کرده است.

روسیه؛ دستگیری گزارشگر رادیو اروپای آزاد

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران خبر می‌دهد آلسو کرماشوا در روسیه بازداشت شده است. این شهروند روسی - آمریکایی و خبرنگار رادیو اروپای آزاد است.

کارفرمای خانم آلسو کرماشوا می‌گوید دلیل بازداشت این خبرنگار عدم ثبت نام او در فهرست خبرنگاران خارجی در روسیه است.

کرماشوا دومین خبرنگار آمریکایی است که طی چند ماه اخیر در روسیه بازداشت می‌شود. آقای گرشکوویچ هم چندی پیش به اتهام جاسوسی در زندان به سر می‌برد.

شیوع آنفلوانزای پرندگان؛ از آسیا به اروپا و آفریقا

مطالعات جدید نشان می‌دهد کانون شیوع و پراکنش آنفلوانزای پرندگان از آسیا به اروپا و آفریقا منتقل شده است.

در مطالعه جدید همچنین تاکید شده گونه جدید ویروس آنفلوانزای پرندگان مرگ‌بارتر شده است. در ۲۵ سال اخیر این ویروس‌ها همواره در آسیا ظهور و بروز و پراکنش داشته اند.

موضوع مهم در ویروس آنفلوآنزای پرندگان انتقال آن به پستانداران از جمله انسان و مرگ‌بار بودن است. البته هنوز مورد انتقال این ویروس از انسان به انسان ناشناخته است.

قاچاق کوکائین؛ دست‌های کوچک کودکان در کار است

اتحادیه اروپا در برنامه مبارزه با قاچاق کوکائین به رد پای کودکان در تجارت این ماده مخدر رسیده است. کودکانی که استثمار می‌شوند و در نهایت جان خود را می‌بازند.

نهادهای مرتبط با اتحادیه اروپا اجرای طرح سرکوب کارتل‌های کوکائین و استثمار کودکان را آغاز کرده است. آنها با مجموعه‌های هولناکی مواجه شده اند که کودکان را برای کشتار آموزش می‌دهند!

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در سوئد در ارتباط با قتل یک زن و مرد سرنخ‌هایی در این موضوع به دست نهادهای مسئول اروپایی داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها