|

دور دنیا در یک دقیقه

بیمارستان الاهلی غزه/ نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارش می‌دهند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بیمارستان الاهلی غزه/ نهادهای اطلاعاتی آمریکا گزارش می‌دهند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از عذرخواهی اینستاگرام از کاربران فلسطینی آغاز می‌ کنیم. سپس سری به ورثه برلوسکونی می‌زنیم و در آخر علت هشدارهای محققان درباره کم‌خوابی را جویا می‌شویم.

 

بیمارستان الاهلی؛ آمریکایی‌ها گزارش می‌دهند 

نهادهای اطلاعاتی آمریکا می‌گویند آسیب قابل ملاحظه و شدید در بدنه اصلی بیمارستان الاهلی دیده نمی‌شود. اما آنها ضربه سبک ساختاری را گزارش کرده اند.

در گزارش این نهادها تاکید شده است تعداد قربانیان می‌تواند از ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر متغیر باشد که با آمارهای اولیه که از این ماجرا منتشر شد، نمی‌خواند. احتمال تغییر در اعداد وجود دارد.

ماجراهای شلیک به بیمارستان الاهلی غزه همچنان ادامه دارد. در حالی که اسرائیل و حماس و جهاد اسلامی هیچ‌‌کدام مسئولیت فاجعه را نمی‌پذیرند، اطلاعات جدیدی از آن به دست می‌آید.

 

اینستاگرام؛ عذرخواهی از فلسطینی‌ها 

کمپانی دیجیتال متا از تعدادی از فلسطینی‌ها بابت واژه تروریست که به صفحه پروفایل آنها اضافه شده بود، عذرخواهی کرد. 

این اتفاق به صورت خودکار در صفحه اینستاگرام کاربران فلسطینی که از کلمه الحمدالله در پروفایل خود استفاده کرده بودند و یا ایموجی پرچم فلسطین داشتند، رخ داده است. 

با گزارش و اعتراض این کاربران، کمپانی دیجیتال متا به عنوان صاحب اینستاگرام عذرخواهی رسمی خود را در واکنش به این موضوع اعلام و مشکل را حل کرد.

 

دردسر وراث برلوسکونی؛ با پروتره‌های مدونا چه کنیم؟

تابلوهای نقاشی و آثار هنری اغلب بی‌ارزش (بیش از ۲۵ هزار تابلو) از جمله میراثی است که از برلوسکونی به جا مانده است. مرحوم این آثار را اغلب از حراجی‌های تلویزیونی خریده بود. 

بازماندگان برلوسکونی تخمین می‌زنند ارزش این تابلوها و آثار در نهایت ۸۰۰ هزار یورو باشد. در میان این آثار تابلوهای پرشمار پرتره مدونا زیاد به چشم می‌خورد!

بازماندگان برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا پس از درگذشت او تصمیم گرفته اند تکلیف ارثیه‌اش را روشن کنند. به نظر می‌رسد مرحوم بیشتر دنبال کمیت بوده تا کیفیت اثر هنری!

 

بی‌خوابی و افسردگی؛ نشانه‌ها را جدی بگیرید!

مطالعات اخیر نشان می‌دهد رابطه معناداری میان کم‌خوابی شبانه و افسردگی وجود دارد. اما کدام مشکل در اولویت قرار دارد؟ بی‌خوابی یا افسردگی؟ کدام نشانه اول ظاهر می‌شود؟

محققان در مطالعات جدید به این نتیجه رسیده اند اگر مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی حل شود، گام بعدی یعنی درمان افسردگی راحت‌تر اتفاق خواهد افتاد. 

آنها می گوید کسانی که زیر ۵ ساعت در شب می‌خوابند مستعد ابتلا به افسردگی هستند. به این ترتیب خواب در اولویت اول نسبت به درمان افسردگی قرار دارد.

 

چالش خیابان رد لایت در آمستردام

شهردار آمستردام تصمیم گرفته طرح خود را برای انتقال خیابان رد لایت به جایی دیگر عملی کند، اما با اعتراضاتی مواجه شده است. او می‌خواهد لقب شهر گناه را از آمستردام پاک کند.

رد لایت همان محله شهوت‌رانی در آمستردام و پاتوق کارگران جنسی است. خود این کارگران یکی از معترضان به طرح هستند. آنها می‌گویند این طرح روح شهر را از بین می‌برد.

اما اهالی منطقه جدید که احتمالا میزبان محله رد لایت خواهند بود، از حواشی حضور کارگران جنسی و افزایش درگیری‌ها در منطقه نگرانند. آنها می‌گویند امنیتشان به خطر می‌افتد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها