|

دور دنیا در یک دقیقه

ریش‌سفیدی قطر/ کودکان اوکراینی از روسیه باز می‌گردند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ریش‌سفیدی قطر/ کودکان اوکراینی از روسیه باز می‌گردند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا سری به ایرلاین ژاپن می‌زنیم که برای انتقال سوموکاران دچار چالش است. سپس به بریتانیا می‌رویم که درگیر هجوم ساس‌ها به هتل‌هاست. در آخر هم میانیجی‌گری قطری را برای بازگشت کودکان به اوکراین رصد می‌کنیم.

 

ایرلاین ژاپن؛ چگونه سنگین‌وزن‌ها را به مقصد برسانیم؟

مدیران ایرلاین ژاپن وقتی متوجه شدند مسئول انتقال کشتی‌گیران سومو ( کشتی سنتی ژاپن) هستند، جلسه تشکیل دادند. ۲۷ کشتی‌گیر ۱۲۰ کیلوگرمی برای هواپیما زیادی سنگین است!

وقتی به ۲۷ کشتی‌گیر ۱۲۰ کیلویی، چمدان و بار و همچنین وزن سوخت را اضافه کنیم متوجه می‌شویم به هواپیما بیش از پیش فشار می‌آید و احتمال خطر را بالا می‌برد.

ژاپنی‌ها دو هواپیما را به مسافرت کشتی‌گیرها اختصاص دادند و از پرواز سوم برای حمل سوخت لازم هواپیما استفاده کردند؛ کاری غیر معمول اما امن و با احتمال خطر بسیار پایین.

 

جدال با ساس‌ها؛ آماده‌باش سگ‌های موادیاب!

برخی صاحبان خانه‌ها و هتل‌های بریتانیا برای مقابله با ساس‌‌ها از سگ‌ها کمک می‌گیرند. چندی است لشگر ساس‌ها به خانه و هتل‌های بریتانیا هجوم آورده است.

سگ‌های موادیاب می‌توانند ساس‌ها را در درز و شکاف رختخواب‌ها و مبل‌ها و هر جایی که در دسترس انسا‌ن‌ها نیست، بو بکشند و شناسایی کنند.

با بروز پاندمی کووید و با بستن درها و پنجره‌ها و به طور کل کاهش مسافر حضور سا‌س‌ها در هتل‌ها کاهش یافت، اما پس از این دوران حضور ساس‌ها دوباره پررنگ شده است.

 

فروش رکوردشکن مدل ایکس وینگ جنگ ستارگان

ماکت گمشده موسوم به ایکس وینگ که در سال ۱۹۷۷ در فیلم جنگ ستارگان به کار گرفته شده بود، در حراجی با قیمت ۳ میلیون و ۱۳۵ هزار دلار به فروش رفت. 

این ماکت به مدت چند دهه گم شده بود و کسی از آن خبر نداشت تا این که چندی پیش میان خرت و پرت‌های سازنده آن یعنی گرگ جین فقید پیدا شد. 

ایکس وینگ با فروش به قیمت بیش از ۳ میلیون دلار، گران‌ترین ماکت از سری ‌فیلم‌های جنگ ستارگان است.

 

جریمه استرالیایی‌ها برای ایلان ماسک

یکی از نهادهای نظارتی در استرالیا پلتفرم اجتماعی ایکس / توییتر را به مبلغ ۳۸۶ هزار دلار آمریکا جریمه کرده است؛ پای کودک‌آزاری و بی‌توجهی در میان است. 

نهاد ناظر استرالیایی معتقد است ایلان ماسک در زمینه مراقبت از کودکان و ممانعت از استفاده ابزاری آنها در این شبکه اجتماعی بی‌اعتناست. 

آنها پرسش‌هایی در زمینه نحوه جلوگیری از کودک‌آزاری برای نمایندگان ماسک مطرح کرده و این نمایندگان از پاسخ طفره رفته اند. جریمه ۳۸۶ هزار دلاری برای ماسک سنگین نیست.

 

قطر؛ پادرمیانی برای بازگشت کودکان به اوکراین

با میانجی‌گری قطری‌ها سه کودک اوکراینی‌ که در مسکو به سر می‌برند به خانه‌ خود در اوکراین باز می‌گردند. اوکراین امیدوار است راه برای بازگشت کودکان بیشتری باز شود.

مقامات قطری می‌گویند بازگشت سه کودک تنها گام اول از این برنامه است. کودکان اوکراینی باید به خانه‌هایشان بازگردند. 

پس از حمله روسیه به اوکراین ۲۰ هزار کودک اوکراینی به روسیه انتقال داده شده است بی‌آن که خانواده‌هایشان بخواهند و رضایت داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها