|

دور دنیا در یک دقیقه

نویسنده ضد مافیا علیه نخست‌وزیر ایتالیا

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

نویسنده ضد مافیا علیه نخست‌وزیر ایتالیا
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به گزارش شبکه شرق، ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. سفر امروز را از ایتالیا و دعوای نویسنده و ملونی آغاز می‌کنیم. سپس به آلاسکا می‌رویم و آمادگی خرس‌‌ها را برای خواب زمستانی می‌سنجیم و در آخر تکه‌های یک سیارک باستانی را می‌بینیم. 

ایتالیا؛ چالش قضایی میان نویسنده و نخست‌وزیر

تکلیف روبرتو ساویانو، نویسنده ایتالیایی ضد مافیا امروز در دادگاه رم روشن خواهد شد؛ تبرئه و یا به اتهام توهین به سه سال حبس محکوم می‌شود. ملونی شاکی پرونده است.

نویسنده کتاب پرفروش گوموراه، با نخست‌وزیر جورجیا ملونی سرشاخ شده است. ساویانو لفظ «حرام‌زاده» را برای ملونی پس از سخنرانی درباره نجات خاورمیانه به‌کار گرفته است.

این نویسنده در حبس خانگی با نظارت پلیس به سر می‌برد تا دادگاه تشکیل شود. انجمن جهانی نویسندگان از ساویانو حمایت کرده و از نخست‌وزیر خواسته از شکایت صرف‌نظر کند.

آلاسکا؛ من خرس چاق کاتمای هستم!

خرس قهوه‌ای ماده با نام ۱۲۸ گریز سرانجام موفق شده با حبس یک ماهی سالمون در دهانش نظر اکثریت رای‌دهندگان مسابقه انتخاب چاق‌ترین خرس کاتمای را به خود جلب کند.

چیزی تا شروع خواب زمستانی خرس‌ها در آلاسکا نمانده است. خرس‌ها تا پیش از شروع خواب، می‌خورند و غذا ذخیره می‌کنند تا فصل بیداری.

نحوه شکار ماهی و توان ذخیره غذای ۱۲ خرس پارک ملی کاتمای به داوری آنلاین اهالی منطقه گذاشته شده است. 

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ چرا موهایم ریخت؟!

رقصنده تیم ملی برک‌دنس تایلند با یک مشکل بزرگ روبه‌رو شده است؛ ریزش مو! او از اسپانسر تیم خواسته او را برای درمان این عارضه حمایت مالی کند.

این رقصنده که در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشته است، مجبور بوده از دو کلاه استفاده کند؛ پنهان کردن جاهای خالی مو و همچنین جلوگیری از ریزش بیشتر.

پزشکان می‌گویند سندروم ریزش موی برک‌دنسر سندروم رایجی میان رقصنده‌هایی است که در هفته بیش از سه بار سر خود را روی زمین می‌چرخانند. 

بریتانیا؛ فن دستی، هدفون، ویپ خریداریم!

مسئولان مدفن الکترونیک در بریتانیا خبر می‌دهند چیزی حدود نیم میلیارد قطعات الکترونیک ارزان‌قیمت و بی‌اهمیت به وزن بیش از ۱۰۰ هزار تُن در مدفن بارگیری و دفن شده است.

آنها می‌گویند انواع فن‌‌های دستی، هدفون و همچنین ویپ‌های یک‌بار مصرف عمده این قطعات دفن‌شده را تشکیل می‌دهند.

گروه‌های متمرکز بر بازیافت تلاش می‌کنند شهروندان بریتانیایی را وادار کنند قطعات الکترونیک کم‌ارزش کمتر بخرند؛ سال گذشته بریتانیایی‌ها فقط ۲۶۰ متر ویپ خریده اند.

ناسا؛ نمایش نخستین تکه‌های سیارک‌ باستانی

بالاخره ناسا نمونه‌های به‌دست آمده از جرم آسمانی باستانی را به نمایش گذاشت. نام این سیارک بونو است و خاک آن سیاه رنگ است. بونو در فاصله ۶۰ میلیون مایلی زمین است.

این قطعات در ماموریت سه سال گذشته به‌دست آمده و جمع‌آوری شده است. سن بونو بیش از ۴ میلیارد سال است. این قطعات نشان می‌دهد بونو حاوی آب و کربن فراوان است

کارشناسان می‌گویند این تکه‌ها گنجینه‌‌های علمی به حساب می‌آیند. طی این سه سال تکه‌ها از نظر بهداشتی و غیره بررسی و برای نمایش آمده شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها