|

دور دنیا در یک دقیقه

اسرائیل - حماس | جولان تیک‌آبی‌های جعلی ماسک در ایکس

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

اسرائیل - حماس | جولان تیک‌آبی‌های جعلی ماسک در ایکس
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به کالیفرنیا می‌رویم که میزبان بزرگترین و سنگین‌ترین کدو حلوایی جهان بوده است. سپس راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شویم که بخش روسی آن شک و تردیدها را برانگیخته است. در آخر هم به جولان خبرهای جعلی در ایکس می‌پردازیم.

 

 

اسرائیل - حماس؛ تیک‌آبی‌های جعلی ماسک جولان می‌دهند!

با اوج گرفتن درگیری‌های اخیر میان حماس و اسرائیل یک بار دیگر نام ایلان ماسک و پلتفرم اجتماعی توییتر/ایکس سر زبان‌ها افتاده است.

بسیاری از حساب‌های به پولی ـ تایید شده ایکس که تیک آبی دارند، خبرها و داده‌هایی نشر داده اند که هیچ‌کدام از خبرگزاری‌های رسمی آن را تایید نمی‌کنند. 

عجیب‌تر این که ماسک نام دو کاربر را در پستی منشن کرده و خواسته اخبار جنگ اخیر از طریق آنها دنبال شود که از قضا بیشترین داده‌های غلط را تا امروز نشر داده اند.

 

مایکل جردن کدو حلوایی‌ها؛ باغبان مینه‌سوتایی ترکاند!

مردی از مینه‌سوتا که باغبان است و باغبانی درس می‌دهد رکورد بزرگترین کدو حلوایی جهان را به نام خود ثبت کرد. 

این کدو حلوایی بیش از یک تن وزن دارد و در پنجاهمین دوره از مسابقات کدو حلوایی در کالیفرنیا برنده شده است. کدوی برنده قبلی از ایتالیا تنها کمی بیشتر از ۲۱ کیلوگرم بود.

تراویس گینگر نام کدو حلوایی خود را مایکل جردن گذاشته است. چون شماره این اسطوره بسکتبال ۲۳ بود و امسال ۲۰۲۳ است و همچنین او بزرگترین بسکتبالیست همه عمر است!

 

ثبت نام نوشابه‌‌ها در لیست مخدرها!

مطالعات جدید نشان می‌دهد یک نفر از هر ۷ بزرگسال و یک نفر از هر ۸ کودک درگیر اعتیاد به غذاهای فوق فرآوری شده هستند. 

این غذاها عبارتند از انواع نوشابه‌های گازدار و غذاهای آماده. مصرف‌کننده‌های این مواد غذایی به آن وابسته می‌شوند و در صورت دوری از آنها، علائم فرد معتاد را نشان می‌دهند.

کارشناسان در پی این هستند که بتوانند این غذاها را در دسته مواد اعتیاد‌آور همچون مواد مخدر جا دهند تا بیش از پیش به فرآیند سلامتی انسان‌ها کمک کنند. 

 

سومین نشتی روس‌ها در ایستگاه فضایی و تردید ناسا

نشت مواد خنک‌کننده مایع و پرتاب قطعات یخی از آزمایشگاه بخش روسی ایستگاه بین‌المللی فضایی باعث تردید آمریکایی‌ها و ناسا درباره نظام فضایی روسیه شده است. 

این سومین بار است که از بخش روسی ایستگاه فضایی مواد مایع خنک‌کننده نشت می‌کند. این اتفاق می‌تواند سلامت فضانوردان را به خطر بیاندازد.

آمریکایی‌ها در بخشی از ایستگاه بین المللی فضایی با روسیه همکاری مشترک دارند. روس‌ها همیشه درباره توان فضایی خود تبلیغ کرده اند، اما وضعیت امروز چیز دیگری می‌گوید.

 

رقص در مهمانی؛ عذرخواهی مدیر مدرسه بابت تنبیه

مدیر مدرسه دولتی واکر لوئیزیانا که دانش‌آموزی را بابت رقصیدن در یک مهمانی توبیخ کرده بود، مجبور به عذرخواهی شد. 

این مدیر در دیدار با دانش‌آموز و خانواده‌اش گفته بود «شما از راه خدا دور شده اید». او فرصت بورسیه را از دانش‌آموز گرفته و از مقامش به عنوان رهبر یکی انجمن‌های مدرسه خلع کرده است.

انتشار این خبر در شبکه‌‌های اجتماعی باعث انتقاد شدید جامعه عمومی لوئیزیانا به مدیر مدرسه و عذرخواهی او از دانش‌آموز و خانواد‌ه‌اش شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها