|

دور دنیا در یک دقیقه

اجرای ارکستر سمفونیک نیوزیلند برای مرغ‌ها

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

اجرای ارکستر سمفونیک نیوزیلند برای مرغ‌ها
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به گزارش شبکه شرق، ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. 

ابتدا سری می‌زنیم به بارسلون که علیه سوسیال‌ها به‌پاخاسته است. سپس به کنسرتی برای مرغ‌ها و جوجه‌ها در نیوزیلند می‌رویم. در آخر هم سراغ نویسنده‌ای مشهور در سوئد ‌می‌رویم که اهل تقلب است!

اسپانیا؛ اعتراض بارسلونا به عفو جدایی‌طلبان

ده‌ها هزار نفر از هواداران راست‌های افراطی و محافظه‌کاران اسپانیایی در بارسلونا علیه حزب سوسیال به پاخاسته و تجمعی را ترتیب داده اند. 

حزب سوسیال درخواست عفو جدایی‌طلبان کاتالان را مطرح کرده است. آنها ۶ سال پیش برای جدایی کاتالان از اسپانیا به صورت غیر قانونی و یک‌جانبه اقدام کرده بودند.

حزب سوسیال با رهبری پدرو سانچز برای تشکیل دولت نیازمند همکاری احزاب هم‌گرای دیگر است. چشم آنها به کمک حزب جدایی‌طلب جونتس است.

نیوزیلند‌؛ سمفونی شماره یک چوک برای مرغ‌ها!

اعضای ارکستر سمفونیک نیوزیلند در یک مرغداری گرد آمده و در حضور مرغ‌ها و جوجه‌ها سمفونی شماره یک چوک را اجرا کرده اند!

مرغ‌داران نیوزیلندی معتقدند اجرای این سمفونی به بهبود عملکرد مرغ‌ها کمک خواهد کرد. نوای این سمفونی به صداهایی که اغلب از قفس‌ها به گوش می‌رسد، نزدیک است!

سمفونی شماره یک چوک به طور خاص برای مرغداری‌ها ساخته شده است. صاحبان مرغداری‌ها می‌گویند موسیقی به آرامش جوجه‌ها و کاهش صدای آنها کمک می‌کند.

کامیلا لاکبرگ؛ ملکه رمان‌های نوآر یا متقلب حرفه‌ای؟

خانم کامیلا لاکبرگ در دنیای ادبیات سوئد به ملکه داستان‌های جنایی مشهور است؛ چیزی شبیه به آگاتا کریستی. اما حالا هوش مصنوعی پته او را روی آب ریخته است!

هوش مصنوعی و بررسی دقیق‌تر واژه‌ها و جملات مشخص کرده است که خانم نویسنده از شبح نویسنده برای نوشتن برخی داستان‌ها کمک گرفته است.

به نظر می‌رسد ویراستار خانم نویسنده نقش پررنگی در نوشتن داستان‌های جنایی پرفروش و هیجان‌انگیز متعلق به او دارد. سوئدی‌ها این روزها سرگرم این موضوع هستند.

کالیفرنیا؛ دعوا بر سر قیمت انسولین

فرماندار کالیفرنیا، لایحه‌ای که برای انسولین سقف قیمت در نظر گرفته بود، وتو کرد. در این لایحه سقف قیمت انسولین ۳۵ دلار در نظر گرفته شده است.

گوین سام می‌گوید کالیفرنیا با همکاری شرکتی انسولین ۳۰ دلاری تولید می‌کند. انسولین داروی گرانی است ولی نباید در قیمت آن دستکاری کرد و باید با افزایش تولید آن را در دسترس قرار داد.

سناتور تهیه‌کننده لایحه معتقد است نیوسام با وتوی این لایحه بیماران دیابتی را به دردسر و بار افزایش قیمت احتمالی این داروی گران را به دوش آنها انداخته است.

استرالیا؛ چالش هوش مصنوعی در مدارس

دانش‌آموزان از هوش مصنوعی استفاده کنند یا نه؟ اگر پاسخ مثبت است، دانش‌آموزان چه مقطعی استفاده کنند؟ تقلب و سرقت ادبی مهم‌ترین نگرانی مسئولان آموزشی است.

این پرسش‌ها چالش مسئولان آموزشی استرالیا است. موافقان می‌گویند هوش مصنوعی فناوری در دسترس بشر است، اما باید منطبق با ضوابط مورد استفاده قرار بگیرد.

استرالیایی‌‌ها می‌خواهند مجوز استفاده از این فناوری را برای سال‌ دوازدهمی‌ها صادر کنند. دانش‌آموزان این مقطع مجوز استفاده از ویکی‌پدیا را هم دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها