|

دور دنیا در یک دقیقه

حوصله دادستان نیویورک سر رفت

ترامپ را جریمه کنید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

حوصله دادستان نیویورک سر رفت
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به گزارش شبکه شرق، ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

امروز از خیابان‌های سانفرانسیسکو شروع می‌کنیم که راه‌بندان تاکسی‌‌های خودران باعث تاخیر حرکت آمبولانس و مرگ مجروح شده است. سپس شایعه توییتر علیه « مرد سوزان » را بررسی می‌کنیم و در آخر پای حرف‌های بازیگر عملیات غیر ممکن می‌نشینیم.

چالش تاکسی خودران؛ بودن یا نبودن؟ مسئله چیست؟

رانندگان آمبولانس حامل بیمار می‌گویند روز سه‌شنبه دو تاکسی خودران کروز سانفرانسیسکو بزرگراه را مسدود کرده بودند. وگرنه مجروح زودتر به بیمارستان می‌رسید و زنده می‌ماند.

مسئولان کروز فیلمی رو کرده اند که نشان می‌دهد یکی از تاکسی‌های خودران به سرعت محل را ترک و مسیر را باز کرده است.

رها شدن تاکسی‌های بدون راننده وسط بزرگراه‌ها باعث دردسرهای روزانه مقامات سانفرانسیسکو شده است. آنها می‌گویند شکایت‌های زیادی درباره نقش این تاکسی‌ها در بروز راه‌بندان دریافت کرده اند.

حوصله دادستان نیویورک سر رفت؛ ترامپ را جریمه کنید!

دادستان نیویورک و معاونش از قاضی دادگاه درخواست کرده اند جریمه‌ای برای ترامپ و افراد حاضر در پرونده از جمله پسران بزرگش در نظر بگیرد. آنها خواهان جریمه ۲۰ هزار دلاری هستند.

این پرونده تجاری به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در نیویورک که عایدی برای ترامپ نداشته و باعث شکست او شده است، بابت تکرار حرف‌های بی‌نتیجه بیش از حد طول کشیده است.

در واقع ترامپ و وکلایش استدلال‌های بیهوده را مدام تکرار کرده و به جایی هم نرسیده اند. ترامپ بار اول در این پرونده به دلیل رعایت نکردن ضرب‌الاجل دادگاه ۱۱۰ هزار دلار جریمه شده است.

سرطان؛ سن بروز و ابتلا کاهش پیدا کرده است

مطالعات نشان می‌دهد موارد ابتلا به سرطان طی سه دهه اخیر در افراد زیر سن ۵۰ سال بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. این آمار بسیار نگران کننده است.

این مطالعات می‌گوید هر سال بیش از یک میلیون نفر زیر سن ۵۰ سال جان خود را در اثر ابتلا به سرطان از دست می‌دهند. این عدد تا سال ۲۰۳۰، ۲۱ درصد افزایش خواهد یافت.

به نظر می‌رسد رژیم غذایی نامناسب، استفاده از الکل و توتون و کاهش فعالیت‌های بدنی خارج از خانه از عوامل اصلی بروز سرطان زودرس هستند.

همدستی تیک‌تاک و توییتر؛ شیوع ابولا در جشنواره مرد سوزان!

دو کاربر توییتر یکی با حساب تایید شده و دیگری با حساب جعلی خبری دروغین را علیه جشنواره مرد سوزان راه انداخته اند: شیوع ابولا در صحرای نوادا، محل برگزاری جشنواره مرد سوزان!

این خبر بعد از چند ساعت حذف شد، اما پلتفرم تیک‌تاک چرخه اطلاع‌رسانی جعلی را ادامه داد و بلوای بزرگی علیه این جشنواره که گرفتار گل و لای و باران سنگین شده، راه انداخت.

برگزارکنندگان جشنواره مرد سوزان می‌گوید به نظر می‌رسد توطئه‌ای در جریان باشد. این جشنواره مخالفانی دارد که با جمع شدن مردم دور همدیگر و تمرین کمک‌ کردن مشکل دارند.

بازیگر « عملیات غیر ممکن»: در کودکی قربانی تجاوز بودم

به تازگی فیلم مستندی از خانم امانوئل بیار فرانسوی اکران شده است که در آن درباره خاطراتی تلخ از کودکی حرف می‌زند. او همچنین یکی از کارگردانان این مستند است.

خانم بیار ۶۰ ساله می‌گوید از ۱۰ سالگی به مدت چهار سال مورد تجاوز یکی از نزدیکانش قرار گرفته است. متجاوز پدرش نبوده است. بیار دوست ندارد در این مستند هویت متجاوز را فاش کند.

نام این مستند « سکوت پُر طنین» است و به قربانیانی می‌پردازد که درگیر تجاوز نزدیکان خود بوده اند. شجاعت سه قربانی دیگر باعث شده خانم بیار سکوتش را بشکند و حرف بزند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها