|

دور دنیا در یک دقیقه

تبلت‌ها خاموش، دفترها روی میز!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

تبلت‌ها خاموش، دفترها روی میز!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز سری به اسپانیا می‌زنیم که روبیالس بالاخره استعفا داد. سپس به مدارس سوئد می‌رویم که قرار است تبلت‌ها را خاموش کنند و به کاغذ برگردند. در نهایت به بریتانیا سفر می‌کنیم که سگ‌های آمریکایی ایکس ال فاجعه به بار آورده اند.

 

اسپانیا؛ رئیس‌ فدراسیون فوتبال بالاخره استعفا داد

سرانجام لوئیس روبیالس پس از بوسه جنجالی از ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا کناره‌گیری کرد.

او پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در جام جهانی جنی هرموسو، یکی از بازیکنان این تیم را به شکلی نامتعارف بوسیده بود. یک ماه از این ماجرا می‌گذرد.

این رفتار خشم و واکنش بسیاری را در اسپانیا در پی داشت و باعث موضع‌گیری فیفا و تعلیق او شد. روبیالس همچنان اتهام تعرض را قبول ندارد و آن را بهانه‌جویی فمنیستی می‌داند.

 

سوئد؛ تبلت‌ها خاموش، دفترها روی میز!

وزیر آموزش سوئد تصمیم دارد مدارس را به روش سنتی و سابق بازگرداند؛ تبلت‌ها خاموش شوند و دانش‌آموزان به قلم و کاغذ بازگردند.

بحث میان کارشناسان و معلم‌ها و مسئولان ادامه دارد. به نظر می‌رسد پای کاهش مهارت در میان است. عدم استفاده از قلم برخی مهارت‌های اساسی را کاهش داده است.

وزیر آموزش سوئد مخالف پذیرش تام فناوری است. پیش از سوئد هلند نخستین کشوری بود که استفاده از تبلت‌ را در کلاس ممنوع کرد. آنها معتقدند تبلت‌ تمرکز دانش‌آموز را کاهش می‌دهد.

 

کالیفرنیا؛ این توله سگ اوردوز کرده است!

پلیس کالیفرنیا در جریان برخورد با دو شهروند به ظن همراه داشتن مواد مخدر ممنوع از نوع فنتانیل و حیوان‌آزاری، یک توله سگ پیت‌بول را نجات داد.

این توله سگ در خودروی پلیس رفتارهای عجیب و غریب از خود نشان داده و مشخص شده در معرض فنتانیل قرار داشته و اوردوز کرده است. صاحبان سگ دستگیر شده اند.

پلیس داروی معکوس‌کننده روند اوردوز یعنی نارکان را برای او در نظر گرفته و حالش بهتر شده و نجات یافته است.

 

جنگ ستارگان؛ ایکس وینگ حراج می‌شود

ماکت سفینه فضایی ایکس وینگ که در سال ۱۹۷۷ در فیلم جنگ ستارگان حضور داشت، قرار است در حراجی به فروش گذاشته شود.

پیش از این صاحبان پروژه سینمایی جنگ ستارگان فکر می‌کردند ایکس وینگ گم شده است. اما ایکس وینگ در مجموعه سازنده مدل برای فیلم‌‌های سینمایی یعنی گرگ جین پیدا شد.

ایکس وینگ با قیمت پایه ۴۰۰ هزار دلار در روزهای چهاردهم و پانزدهم اکتبر در دالاس آمریکا به حراج گذاشته می‌شود. سازنده ایکس وینگ یعنی گرگ جین سال گذشته درگذشت.

 

بریتانیا؛ تلاش برای ممنوعیت سگ «ایکس ال»

وزیر کشور بریتانیا تلاش می‌کند مانع از ورود سگ آمریکایی با نژاد ایکس ال به بریتانیا شود. این سگ‌ها به قلدری و خشونت بیش از حد مشهور هستند.

یکی از این سگ‌ها در بیرمنگام به دختربچه‌ای ۱۱ ساله حمله کرده و آسیب رسانده است. سوئلا بریورمن معتقد است مرگ‌بار بودن این گونه از سگ‌ها واضح است و باید مانع از ورود آنها شد.

البته ممنوعیت نژادی حیوانات در بریتانیا به عهده سازمان محیط زیست و سازمان غذا و دارو است. اما وزارت کشور از همه امکانات خود برای تحقق این خواسته استفاده کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها