|

دور دنیا در یک دقیقه

اخراج نماینده کنگره آمریکا از سالن نمایش

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

اخراج نماینده کنگره آمریکا از سالن نمایش
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به گزارش شبکه شرق، ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. سفر امروز از استرالیا می‌شود، جایی که مارها جولان می‌دهند. سپس به دنور می‌رویم و مورد نماینده کنگره را بررسی می‌کنیم و در آخر از وزیر خارجه سابق و جنجالی اتریش خبر می‌گیریم.

استرالیا؛ اثری از زهر مار در خون نیست!

هفته گذشته خبر درگذشت مردی که می‌خواست دوستش را از مارگزیدگی نجات دهد، اما خودش طعمه شد، در استرالیا داغ شد. 

حالا آزمایشگاه سم‌شناسی کوئینزلند نتیجه آزمایش خون آن مرد ۶۰ ساله را منتشر کرده است؛ اثری از زهر در خون دونالد موریسون نیست!

پزشکان می‌گویند این مرد به بیماری زمینه‌ای مبتلا بوده و ایست قلبی کرده است. دونالد موریسون برای کمک به دوستش که ماری دور پایش پیچیده بود، اقدام کرد، اما ناگهان روی زمین افتاد و مرد. اثر گاز گرفتگی مار روی بازو و سینه موریسون دیده شده بود.

بریتانیا؛ بی‌توجهی زنان به درد قاعدگی

نتیجه یک نظرسنجی در بریتانیا می‌گوید میلیون‌ها زن در سراسر این کشور علائم حاد دوران قاعدگی را با جمله « پریوده دیگه » نادیده می‌گیرند.

در واقع میلیون‌ها زن با درد شدید و خونریزی زیاد و حتی گاهی سیکل نامنظم مواجه‌ هستند، اما بیش از نیمی‌ از آنها هرگز به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

خونریزی شدید، درد شدید و چرخه نامنظم بیانگر بیماری‌های مثل اندومتریوسیس، کیست تخمدان، انواع فیبروید‌ها و نیازمند شناسایی و درمان است.

آمریکا؛ چگونه هوش مصنوعی را مقید کنیم؟

سرانجام سران غول‌های فناوری سیلیکون‌ولی و سیاستمداران آمریکا دور هم جمع شدند تا درباره لزوم مقید کردن هوش مصنوعی و چگونگی آن به توافق برسند. 

در نشست واشنگتن، گیتس، پیچای، آلمتن، ماسک، زاکربرگ و بسیاری دیگر همراه با ۶۰ سناتور حضور داشتند. این نشست پشت درهای بسته برگزار شد. 

در این که هوش مصنوعی باید امنیت شهروندان را تامین کند حرفی نیست، اما اختلاف نظر‌ها بر سر چگونگی اعمال قانون است. انتخابات آمریکا نزدیک است و هوش مصنوعی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. 

اخراج نماینده کنگره آمریکا از سالن نمایش

لورن بوبرت نماینده جمهوریخواه آمریکا برای دیدن نمایش موزیکال بیتل‌جویس در دنور به مرکز تئاتر این شهر رفته بود که در آخر مجبور به ترک سالن شد.

این سیاستمدار از بس صفحه با گوشی همراهش بازی کرد، سیگار الکترونیک کشید و با صدای بلند برخی ترانه‌ها را خواند که باعث عصبانیت دیگر تماشاگران شد.

اعتراض تماشاگران به مسئولان سالن باعث اخراج او شد. همراهان بوبرت می‌گویند او از ویپ استفاده نکرده و فقط کمی خندیده و شلوغ کرده که گناه بزرگی نیست. 

اتریش؛ وزیر خارجه سابق با اسب‌هایش در راه روسیه

سرانجام ارادت و علاقه خانم کارین کنیزل، وزیر خارجه سابق اتریش به کرملین کامل شد؛ او و اسب‌هایش سوار بر هواپیمای نظامی روسیه راهی سنت‌پترزبورگ شدند.

او در روسیه ریاست دانشکده‌ای که بنا نهاده به عهده خواهد داشت. نام خانم کنیزل پیشتر بابت دعوت از پوتین برای مراسم ازدواجش سر زبان‌ها افتاده بود. 

در حالی که اروپایی‌ها در سال ۲۰۱۸ بابت عملیات حمله با گاز اعصاب روسیه در انگلیس دیپلمات‌های روسی را اخراج کرده بودند، کنیزل وزیر خارجه وقت اتریش پوتین را به مراسم عروسی‌اش دعوت کرد. او با پوتین رقصید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها