|

العالم فی 60 ثانیة

از  برنامه هاى هوایى عربستان تا هدف گذاری عمان برای افزایش سهم گردشگری

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم

از  برنامه هاى هوایى عربستان تا هدف گذاری عمان برای افزایش سهم گردشگری
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، عکاظ عربستان ، الخلیج اونلاین،الشرق الاوسط و خبرگزرای رسمی عراق.

عکاظ عربستان:

برنامه هاى هوایى عربستان تا سال 2030

عبدالعزیز بن عبدالله الدوایلج، رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی، تأیید کرد که عربستان سعودی به دنبال افزایش ارتباطات هوایی به بیش از 250 مقصد تا سال 2030، به عنوان بخشی از استراتژی ملی هوانوردی خود از طریق 29 فرودگاه و دو مرکز جهانی در جده و ریاض است.

این  خبر را الدوایلج در جریان شرکت در یک نشست با عنوان "توسعه هوانوردی" در حاشیه کنفرانس بین المللی هوانوردی عربستان و برزیل که از 2 تا 4 اکتبر در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شد،  داد.

هیأت سعودی شرکت کننده در این کنفرانس بر نقش پیشگام عربستان سعودی در زمینه هوانوردی و حمایت و فعال سازی ارتباط هوایی با آمریکای لاتین تاکید کرد .

الامارات الیوم:

افزایش پروازها از مقاصد عربی، اروپایی و آسیایی به امارات

مسئولان آژانس های مسافرتی و گردشگری اعلام کردند: حرکت صدور ویزای توریستی برای سفر به امارات در دوره جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تا 30 درصد افزایش داشته است که این امر ناشی از فعالیت گسترده نمایشگاه ها، کنفرانس ها است.

علاء العلی، مدیرعامل شرکت مسافرتی و گردشگری نیروانا در این خصوص گفت: در دوره فعلی شاهد افزایش بین 20 تا 30 درصدی صدور ویزای توریستی برای سفر به امارات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم. ”

علی افزود: تقاضای غیرعادی زیادی برای سفر به امارات در سه ماهه چهارم امسال وجود دارد که صدور ویزای توریستی برای امارات به طور کلی و دبی و ابوظبی به طور خاص را به شدت افزایش داده است.

الخلیج اونلاین:

نامزدی عربستان  براى میزبانی جام جهانی 2034

فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که این کشور قصد دارد برای میزبانی جام جهانی 2034 نامزد شود. نامزدی عربستان برای جام جهانی در راستای طرحی جامع که فدراسیون فوتبال این کشور طی آن به دنبال به کارگیری همه امکانات و ظرفیت ها برای تجربه ای عالی و بی سابقه برای عاشقان فوتبال است، انجام می شود.

از طرفی دیگر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت که تمایل عربستان برای میزبانی جام جهانی 2034، بازتاب نهضت جامع عربستان در همه سطوح است. وی افزود که این نهضت جامع، عربستان را به مرکزی پیشگام و مقصدی بین المللی برای میزبانی بزرگترین و مهم ترین رویدادهای جهانی در زمینه های مختلف تبدیل کرده است.

الشرق الاوسط:

هدف گذاری عمان برای افزایش سهم گردشگری

یکی از مقامات وزارت میراث تاریخی و گردشگری عمان اعلام کرد که این کشور به دنبال افزایش سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی به 3.5 درصد تا سال 2030 است.

طلال الخصیبی، مدیرکل صدور مجوزهای گردشگری و خدمات سرمایه گذاران گفت: تعداد گردشگران ورودی به عمان در سال گذشته به 2.9 میلیون نفر رسید و پیش بینی می شود امسال به 3.6 میلیون گردشگر افزایش یابد.

این مقام عمانی پیش بینی کرد که تعداد اتاق های هتل های عمان تا سال 2025 به 33 هزار اتاق برسد.

الخصیبی افزود که عمان سرمایه گذاری هایی به ارزش 7.79 میلیارد دلار را در دوره بین سال های 2021 تا 2025 در حوزه گردشگری هدف قرار داده است.

خبرگزاری رسمی عراق:

همکاری عراق با کشورهای همجوار در مبارزه با مواد مخدر

اداره امور مواد مخدر و روان گردان وزارت کشور عراق بر همکاری مشترک با کشورهای همجوار در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

بلال صبحی، سخنگوی اداره امور مواد مخدر و روان گردان عراق گفت که این اداره تلاش های گسترده ای برای مبارزه با آفت مواد مخدر از طریق هدف قراردادن تاجران بزرگ مواد مخدر انجام می دهد.وی افزود که طی 9 ماه گذشته حدود 12 هزار متهم بازداشت و سه و نیم تن انواع مواد مخدر، کشف و ضبط شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها